Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad synkas mellan iPhone och iPad?


hejhoppsan

Rekommendera Poster

Jag har en privat iPhone 7 och har genom jobbet en iPad 5 som enligt policyn får användas även privat. Jag blev fundersam när jag tog med iPaden hem till en kompis och den anslöt automatiskt till WIFI-nätverket som är lösenordsskyddat och jag har aldrig haft iPaden där förr. Dock har jag haft min telefon där, och kan mycket väl ha anslutit den till WIFI-nätverket. Detta fick mig att fundera på vad som kan ha synkats mellan enheterna utan att jag vet om det? Jag är inloggad i samma Google-konto (i Google Drive), samma Facebook-konto på enheterna och har använt mitt privata Apple-ID för att ladda ner appar på iPaden (helt okej enligt IT-ansvarig). Dock har jag alltid loggat ut från mitt Apple ID direkt och iCloud har alltid varit avaktiverat. Har även använt AirDrop mellan enheterna. Är det någon som vet om det ens är möjligt att detta kan ha gjort att iPaden anslöt sig till nätverket? Kan annan information från min iPhone vara synlig på iPaden och därmed förmodligen för arbetsgivaren, till exempel platsinformation, bilder, internethistorik, iMessage osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man flera Apple-enheter med samma Apple-ID så synkas information om WiFi-nätverk och WiFi-lösenord mellan dem. (I mitt fall har det bara varit praktiskt eftersom man då behöver skriva in WiFi-lösenord bara på macen som har bättre tangentbord, och så börjar även iPhone använda det nätverket.)

 

Exakt vad som synkas och vilka inställningar som påverkar de olika inställningarna vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...