Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Akut fråga - måste man ha simkort i sin gamla telefon för att kunna gå in igen?


Crister

Rekommendera Poster

Hej här kommer en akut fråga

 

Min fru fick min gamla iPhone 6s när jag uppgraderade till 10an. Hon har fram tills nu använt en iPhone 4s med det gamla operativsystemet. Som LapTop har hon en windowsmaskin på vilken hon installerat iTunes i Windowsversionen. Nu har det blivit akut att uppdatera till det nya operativsystemet eftersom BankID inte fungerar på det gamla. Hon har varit och skaffat nytt mindre sim-kort för 6an och gjort en säkerhetsbackup till iTunes på sin Laptop. Nu hävdar hon att hon fått ett meddelande att Anteckningar inte följer med vid back upp mot iTunes - stämmer det?

 

Och hon har massor av värdefull information bland sina anteckningar. Jag har sagt att de kan kopieras över senare via iCloud, men hon tror mig inte. Inte heller tror hon att hon kan göra en säkerhetskopia via iCloud istället för iTunes. Hon har dessutom fått besked via Telia att om hon aktiverar sitt nya simkort i sin nya iPhone6 så går det inte längre att starta den gamla iPhone 4an. Stämmer det?

 

Innan grälet eskalerar ytterligare behöver jag er hjälp. Pocahontas mfl. ni har hjälpt mig tidigare. Hur gör man smidigast en uppgradering då allt följer med i ovanstående situation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd icloud eller dator. Ni ser ju på 6'an när det är klart om det gått över eller inte. Ni måste ju inte kasta den gamla innan ni kollat att allt är ok på nya. Vilket åtminstone jag skulle göra oavsett hur säker jag skulle vara på min sak. Ang sim-kortet så stämmer det inte. 4'an kommer gå bra att starta men du kan  inte ringa från den med ett avaktiverat SIM-kort. Är du ändå osäker kan du prova att starta den utan SIM-kort redan nu innan all överföring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Skall gör som du föreslår, men hon är fortfarande inte övertygad om att allt kommer med över. Nu är det ljudinspelningar hon oroar sig över. Har läst nån stans på nätet att de inte synkroniseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...