Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kalendrar har försvunnit ur Kalendern


Claxx

Rekommendera Poster

Jag har flera konton där jag använder kalendrar, både i jobbet och privat. Har även flera kalendrar på varje konto. Både Gmail och Exchange-konton.

 

Av någon anledning när jag startade datorn i dag så försvinner alla kalendrar utom en. Varför just den dyker upp vet jag ej, det är en av mina "underkalendrar" på mitt Gmail-konto och ingen huvudkalender. När jag öppnar och stänger Kalender-appen så dyker de upp till vänster i cirka 1-2 sek och sen försvinner alla förutom en. Nu när jag skriver det här dyker helt plötsligt notiser upp från några av de kalendrar som inte syns. När jag går in i Inställningar för Kalendern och tex ska välja förvald kalender dyker alla upp så de finns ju där, bara inte i själva kalendern så jag ser alla möten.

 

Hur får jag tillbaka alla? Kontona i Inställningar ser bra ut.

 

Har MacOS High Sierra på MBA från 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är problemet bara på din Macbook eller andra enheter? Jag prenumererar på några kalender också dock inga Gmail-diton men ändå, såhär ser det ut hos mig ? 

Skärmavbild 2018-04-11 kl. 10.54.10.png

 

Har du dina kopplade till iCloud eller står det "På min Mac"? Om de är kopplade till iCloud testa att gå in på inställningar för datorn och Välj Icloud och bocka sedan ur kalendrar. Vänta någon minut och bocka sedan i det igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt så där ser det ut på båda mina iPhones också fast med fler konton. Ett är Gmail istället för iCloud och två är olika Exchange-konton jag har via jobbet. Det hjälpte att bara ta bort och sen lägga till Kalendrar under Internetkonton. Märkligt, men det funkar iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...