Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook appen på iPhone visar ej On My Computer mailen


Atilla

Rekommendera Poster

Outlook appen op min Mac har en mapp On My Computer

Hur får jag den in på min iPHone ?
På mail appen var det inga problem med detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som du har i en mapp "På den här datorn" / On my computer, är lagrat lokalt i datorn. Dvs ligger inte på någon mailserver. Så enklast är att flytta mejlen till ett konto där du har en IMAP-server, skapa en mapp på ett konto med IMAP och då synkas mappen och dess innehåll mellan olika enheter som är uppkopplad mot samma IMAP-server. 

Vad är det för mejlserver / mejltjänst du har som du försöker använda med Outlook?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ställt in det på Exchange, som jag kan se på Settings - Accounts and Passwords

Var kan man ställa in på iMAP ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exchange är Microsofts motsvarighet till IMAP. Det är mejltjänsten som avgör om det är Exchange, IMAP eller POP, dvs din mejlleverantör. Men många som har POP har också IMAP, så om man har POP så går det i de flesta fall att ändra till IMAP. Man ställer in typ av konto (Exchange, IMAP, POP) när man ställer in kontot för ens mejl och där ändrar man också på ens uppgifter. 

Så flytta mappen till Exchange-kontot istället för att låta det ligga under Den här datorn / On my computer. 
Skapa ny mapp på Exchange, kontot, sen kopiera innehållet från den lokala mappen dit. 
Det som ligger under Exchange-kontot ska synka över alla enheter som kör mot samma server. Så här gäller det att se till också så att dina enheter har samma inställningar och kör Exchange, dvs att både Mac och iPhone kör samma Exchange-server. Då ska mappen synas i iPhone under ditt Exchange-konto. 

Det kan bero på Exchange-servern om du har tillåtelse skapa nya mappar eller inte, det beror på tjänsteleverantören - om du använder Microsoft Outlook-tjänst/Hotmail eller om du är uppkopplat mot ett företags/ditt arbetets Exchange-server och då får du tala med nätverksteknikerna på din arbetsplats. 

Här är info om hur du skapar en ny mapp. 
https://support.office.com/en-us/article/add-more-folders-in-the-navigation-pane-of-outlook-1043cd63-868c-450c-bc98-17f3973f5bec



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan skapa en mapp under Outlook.com på webben eller på min Outlook app

Outlook.com synkar till iPhone

Men ingen synk mellan Outlook.com och Outlook app

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte, menar du Outlook app på Mac eller iPhone? Att Outlook synkar mellan webben och iPhone men inte mellan webben och Macen?

 

Då får du kolla inställningarna på Mac för ditt Outlook konto, att de överenstämmer med din iPhone. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som du säger. Outlook synkar inte mellan webben och Macen

men det gör det till iPhone.
Nu vill jag avinstallera hela office från min MacMini och installera på min MacBook Pro

Jag har licens för en mac, en platta och en  iPhone, inte två macar

Hur avinstallerar man office och var hamnar mina mail ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Info om hur avinstallera

Synkade mail ligger kvar på servern och synkas med den nya installationen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...