Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera från OX 10.8.5 till high sierra


hjalpmac123

Rekommendera Poster

hjalpmac123

Har en MacBook Pro från mitten 2012 som jag vill uppdatera till high sierra. 

Har lyckats ladda hem både high sierra och sierra och kommer så långt som till när man ska skriva in sin kontolösenord för att få uppdateringen att starta. När jag trycker OK så händer det ingenting.

Har dessutom försökt ladda hem El Capitan men då står det endast att "köpet går ej att genomföra".

Har gått om minne och lagring så det är inte problemet, har försökt starta med säkert läge, ominstallerat min nuvarande programvara etc men inget går.

Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, hjalpmac123 säger:

Har en MacBook Pro från mitten 2012 som jag vill uppdatera till high sierra. 

Har lyckats ladda hem både high sierra och sierra och kommer så långt som till när man ska skriva in sin kontolösenord för att få uppdateringen att starta. När jag trycker OK så händer det ingenting.

Har dessutom försökt ladda hem El Capitan men då står det endast att "köpet går ej att genomföra".

Har gått om minne och lagring så det är inte problemet, har försökt starta med säkert läge, ominstallerat min nuvarande programvara etc men inget går.

Någon som har något förslag?

Ja, du kan göra en ett installationsmedium via USB. Program här. Där finns också instruktioner. Var sedan inte uppkopplad via nätet, annars djäklas Apples servrar vad gäller validering. Ta förstås backup på allt först via Time Machine. Använd sedan Flyttassistenten. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ojojoj. Det här skulle jag också behöva göra. Sierra eller Capitan spelar ingen roll. Men vad är det jag ska göra säger ni? Hur/var laddar jag ner HS eller Capitan? (eller Yosemite skulle oxå funka i mitt fall, vad som bara det är kompatibelt med Office paketet...) Har 12,28 G ledigt och 8 GB minne installerat, så borde funka enligt kraven. Har tagit back up i Time Machine. Flyttassistenten? Vad är det? Och installationsmedium via usb? Hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, HannaBerg säger:

Ojojoj. Det här skulle jag också behöva göra. Sierra eller Capitan spelar ingen roll. Men vad är det jag ska göra säger ni? Hur/var laddar jag ner HS eller Capitan? (eller Yosemite skulle oxå funka i mitt fall, vad som bara det är kompatibelt med Office paketet...) Har 12,28 G ledigt och 8 GB minne installerat, så borde funka enligt kraven. Har tagit back up i Time Machine. Flyttassistenten? Vad är det? Och installationsmedium via usb? Hjälp?

Kolla om du har High Sierra-installeraren i din Programmapp. Den kanske redan är nedladdad.

 

Flyttassistenten är ett program som ligger i mappen Verktygsprogram. Inget för dig i nuläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg jag hade det ju i min programmapp! ??? Nu har jag installerat det! Tusen tack Alix, det känns som jag är världens dummaste och du världens smartaste, men förmodligen är det bara jag som är dum. Tack!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, HannaBerg säger:

Omg jag hade det ju i min programmapp! ??? Nu har jag installerat det! Tusen tack Alix, det känns som jag är världens dummaste och du världens smartaste, men förmodligen är det bara jag som är dum. Tack!!!

Det handlar mest om kunskaper.

Kul att det ordnade sig för dig! ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...