Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivare slutat fungera trådlöst


Tuttosinistro

Rekommendera Poster

Tuttosinistro

Jag kör med en Canon Pixma trådlöst från Mac Minin. Tycker det är bra dels för att jag då sparar en USB-port i datorn.

Men för ett tag sedan slutade det fungera och jag kan inte få rätt på det.

Tagit bort och installerat om skrivaren 2 ggr, följt guider vid installation, men det ända som fungerar är om jag kopplar in via sladd.

Annars får jag felmeddelanden att skrivaren inte kan hittas.

 

Finns det annat att testa för att få det att fungera? Tips mottages gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Tuttosinistro säger:

Jag kör med en Canon Pixma trådlöst från Mac Minin. Tycker det är bra dels för att jag då sparar en USB-port i datorn.

Men för ett tag sedan slutade det fungera och jag kan inte få rätt på det.

Tagit bort och installerat om skrivaren 2 ggr, följt guider vid installation, men det ända som fungerar är om jag kopplar in via sladd.

Annars får jag felmeddelanden att skrivaren inte kan hittas.

 

Finns det annat att testa för att få det att fungera? Tips mottages gärna.

Vanligaste felet jag upplevt att många gör är att ställa skrivaren i ad-hoc mode eller dela ut eget WLAN. Se till att skrivaren är ansluten till routern och inte skapat eget WLAN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
12 timmar sedan, polken säger:

Vanligaste felet jag upplevt att många gör är att ställa skrivaren i ad-hoc mode eller dela ut eget WLAN. Se till att skrivaren är ansluten till routern och inte skapat eget WLAN.

Ok. Det undrar jag ens om den kan. När jag installerar om den ber den mig ange lösen till det befintliga trådlösa, så jag tror nog inte den försöker skapa något eget här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...