Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud


chivas_

Rekommendera Poster

Vad är skillnaden mellan iCloud drive och iCloud bilder? och hur får jag att mina bilder jag tar från min iPhone att dom läggs upp automatiskt i iCloud drive när jag är ute på semester och hur loggar man in på iCloud.com från en Iphone?

Om man vill skicka över sina bilder från en systemkamera till iCloud drive/bilder när man är på semester vad har ni för tips? jag tillgång till Wifi Ipad och Iphone och en systemkamera med wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklaringen vad det är för skillnad mellan iCloud drive och iCloud bildbibliotek får @Raphael svara på för det är han en klippa på :)

 

För att skicka bilderna från din kamera till din iPad så måste du använda den app som kameratillverkaren tillhandahåller.

Tex Panasonic har sin https://itunes.apple.com/se/app/panasonic-image-app/id590212732?mt=8

Så du får helt enkelt kolla i AppStore på telefonen och söka eller söka på tillverkarens hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icloud bilder är programmet Bilders bilddatabas på iCloud. Programmet Bilder finns i iPhone, iPad och Mac som standard bildprogram sedan några år. Denna databas synkar mellan iPhone, iPad och Mac. Bilder som läggs till eller från Bilder på en enhet läggs till eller från på andra enheters Bilder. Det är en gemensam synktjänst och bildarkiv. 

 

ICloud drive är som en hårddisk på nätet som synkar mellan enheter som är uppkopplade, som Dropbox. Och det går att ha många olika typer av dokument där. Du kan också ha bilder där, men programmet Bilder kör inte mot iCloud drive, så då hamnar bilderna utanför programmet Bilder. 

 

Icloud bildbibliotek aktiverar du i din iPhone: Inställningar - Bilder - iCloud bildbibliotek. Detta kopplar upp Bilder mot iCloud bildbibliotek. Bilders bildbibliotek blir ett och samma som iCloud bildbibliotek. 

 

ICloud drive kan du se via app:en Files som Apple har att ladda ner från App Store. App:ar som Pages med flera sparar / hämtar på iCloud drive. 

 

ICloud drive slår du på under Inställningar - Konton och lösenord - iCloud. Välj Lägg till konto och välj iCloud om du inte har iCloud aktiverat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller bilder från extern kamera så har Apple ingen lösning för det, utan då får man vända sig till kameratillverkaren. Precis som Lappen säger så har många kameratillverkare en app för iPhone/iPad som kommunicerar med kameran över wifi. Och från app:en ska det gå bra att spara i Bilder och då hamnar bilderna på iCloud bildbibliotek om det är påkopplat. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nu är jag ute på semester i fyra veckor, jag har nu fört över ett 16 GB minne till min iPhone med Fujifilm app. 

Så nu undrar jag

jag vill se vilken storlek bilderna har i bilder.

bilder har gjort många dubbletter borde inte bilder ordna det automatiskt?

Hur loggar man iCloud för att se om alla bilder finns iCloud från min iPhone.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får installera en tredjeparts app för se hur stor dom är som tex Photoinfo.

 

Nej Bilder kan inte veta ifall du importerar bilder som är dubbelhet om du inte använder Bilder på datorn.

 

Du loggar in på iCloud.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Du får installera en tredjeparts app för se hur stor dom är som tex Photoinfo.

 

Nej Bilder kan inte veta ifall du importerar bilder som är dubbelhet om du inte använder Bilder på datorn.

 

Du loggar in på iCloud.com

Har försökt att logga på iCloud. Com i safari men man kommer bara till Apple.com för att ställa in Apple id.

Citat

 

 

D81BE894-DBC3-4DE2-B88C-641F3B944101.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du inte göra från en mobilenhet utan du måste göra det på en dator. 

Men om du har aktiverat iCloud bildbibliotek och har tillgång till wi-fi så förs bilderna över. 

Något du kan se i Bilder på telefonen. 

 

0DA21DE1-63F2-41DE-A91B-1EEFF28E7644.thumb.jpeg.15c5771325d66b4d5a842ca47d1be2c5.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...