Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentbordet kärvar, ny MBP


Turtle

Rekommendera Poster

Har ju läst om problemen med tangentbordet på nya MBP, men trodde faktiskt att folk var överkänsliga och gnälliga. Men icke, jag håller på att förlora förståndet över detta tangentbord. Det går ju inte att skriva på. 

 

Köpte ny MBP för någon månad sedan och nästan omgående började tangenterna kärva. Flera bokstavstangenter är stumma och "tar" inte och värst av allt är mellanslagstangenten stum. Har blåst med burkluft, tiltat datorn och hållit på och grejat,  men det hjälper bara en aning och tillfälligt, men efter någon dag är problemen tillbaka. Har haft kontakt med Apple support och såklart får jag lämna in datorn för service på garantin. (Tack det var ju snällt och inte ett dugg jobbigt :superirriterad:) Men är det någon mening att lämna in datorn? Kommer inte problemen att återkomma med denna typ av tangenter?

 

Är så jäkla besviken över detta. Ni som har MBP från 2017, hur upplever ni tangentbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Har tur och har inte upplevt något problem, har haft den i snart 1/2-år.

 

Bara att hoppas att de fixar den så du slipper återkomma i samma ärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är verkligen Apples akilleshäl. Jag har regelbundna problem med min MBP som är lite mer än 6 månader. Ofta är det någon tangent som spökar pga något litet smutskorn. Ibland försvinner det av sig själv, ibland blåsa, skaka och knacka på datorn i olika vinklar. 

 

Dessutom är det sämre att skriva på än det tidigare tangentbordet. Jag får fortfarande fler felslag och det känns inte lika bra som det förra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har haft min MBP sedan den släpptes 2017. Har hänt att någon smula kommit ned vid någon tangent, men att stänga av datorn och blåsa lite samt hålla den upp och ned och skakat har resulterat i fullt fungerande tangenter igen. Jag använder den både på skrivbord i soffan och på resor med tåg,flyg, buss. Har hänt två ggr totalt på det dryga året som jag ägt maskinen, det kan jag leva med när funktionen är lätt att återställa. Om du har problem tycket jag du skall ringa apple support för att få hjälp och eventuellt kanske dom kan byta ut själva tangentbordet då det kan vara defekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...