Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jnordahl

The Sims 4 på Macbook Pro 2012

Rekommendera Poster

Hej. Jag vill ev. köpa The Sims 4 till min gamla trotjänare till Macbook från 2012. 

Klarar den av att spela det tro?

Grafik på min dator: Intel HD Graphics 4000 1536 MB

Spelets systemkrav: NVIDIA GeForce 320M, 9600M, 9400M, ATI Radeon HD 2600 Pro eller bättre. 256MB eller mer grafik-RAM. 

Vad tror ni? 

Skärmavbild 2018-03-31 kl. 19.13.21.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går bra.

Bara att tuta o köra.

Kasta i en SSD i datorn, så slipper du få långa läs och skrivtider under spelets gång.

Snabbar ju även upp hela datorn oberoende vad du gör, framförallt uppstart och avstängning av dator/program.

Var noga med back-up om du har original-disken i, den sjunger nog på sista versen och lever på övertid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! 

Då vänder ju den här tråden lite, eftersom min fråga blir: SSD-disk, är det värt det? Då skulle jag få köpa en SSD-disk och lämna in datorn för att få den installerad, då jag inte vågar ta tag i det själv. 

En SSD är inget en kan har extern? Utan det måste sättas in i datorn "bredvid" den vanliga hårddisken? 

Datorn mår relativt bra men är rätt seg, framförallt i uppstart/avstägning och även vissa program... 

Dock förvånad och glad över att den hållit i 6år! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan skicka den till mig om du vill......

Skicka PM så tar vi det därifrån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Datorn kommer klara av Sims 4 på lagom höga grafikinställningar. En SSD är den bästa uppgraderingen du kan göra och den kommer upplevas som helt ny jämfört med den som sitter i. Att ha den som extern kommer bara bli flaskhals då USB-anslutningen som du kommer ha inte kommer kunna leverera samma hastighet. Stoppa isåfall i en Samsung 850 SSD som fungerar klockrent med MacBooks.

// Markus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...