Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rekommendera Poster

Helppleaseee

Hej, jag har en MacBook 13” från mitten av 2012. Den uppdaterades igår, tror en i min familj råkade trycka på något och idag när jag satte på den så kom en filikon med ett frågetecken i. Jag tryckte på options + r, och gjorde en internet recovery. Efter det kom Mac OS X-verktygsprogram upp. Jag sökte upp vad det var, och jag behöver återställa den. 

 

Jag prövade först att reparera den där saken högst upp, Apple SSD någonting media (som det stod att jag skulle pröva på Apples sida) Och det står att partitionskartan verkar vara ok. Under den där SSD saken så står det Disk0s2, vad är det? Har sökt upp men inga bra svar finns. Ska jag radera den? För när jag trycker reparera skiva på den, står det bara 

”Kontrollera och reparera volymen ”disk0s2”, sen i röd text

”reparation av volym misslyckades: Okänt filsystem.

 

Har prövat reparera det flera gånger men det funkar inte, så jag undrar, kan jag radera den? Om jag inte kan, vad ska jag göra då? Vill helst ha kvar allt jag hade på datorn, men jag vet inte om jag hade säkerhetskopierat någonting, och tror inte jag gjorde det med time machine, är ny på allt det här. 

och varför står det att reparation av volym misslyckades..?

 

Under det jag försökt reparera går det en linje och under den står det Disk 1, och under disk 1, Mac OS X Base System. 

 

Går det här att fixa, eller ska jag bara installera om Mac OS X? Jag fattar ingenting av det här.. 

Hur vet man att man har en Time Machine säkerhetskopia? Går det här ens att fixa?

41C12977-5785-4DAB-9A4E-EB4ABA5B2613.jpeg

238AD3ED-91E2-4354-BAB5-3D273DB02568.jpeg

88EDC4B0-7B2A-4F9A-8CF9-B480437BA58A.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska formatera disk0s2, inte radera. Vilket format? Det beror på vilken Mac OS X du ska installera. Men att döma av bilderna ska det vara JHFS+ (Mac OS Extended, journalförd) + GUID filsystem. Sedan kan du installera på denna partition. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TimeMachine säkerhetskopierar till extern hårddisk om man har ställt in det. Det sköter sig själv efter att man slagit på det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...