Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej bedöma batterihälsa iOS 11.3


MatteG

Rekommendera Poster

Tankade ner nya iOS igår och var sugen på nya batterifunktionerna, iPhone kan inte bedöma batteriets hälsa, antar för att det är ett ”piratbatteri” i den? Antar att de inte är orginal då det byttes i ett bås på ett shopphingcenter typ. Någon som kan bekräfta detta? :)

 

Kanske ska förtydliga att det handlar om en iPhone 6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekräfta i så mån att det är väl ganska självklart att Apples mjukvara inte stöder oauktoriserade batterier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se batterihälsa på min iPhone 6+, men det finns inte på min iPad 2017, 9.7”.

dvs  finns inget om batterihälsa, bara användning o tid för uppladdning. 

Va har du för iPhone?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Reefer säger:

Bekräfta i så mån att det är väl ganska självklart att Apples mjukvara inte stöder oauktoriserade batterier?

Hade inte frågat om jag visste , kan inget om sådant. Ett batteri är väl ett batteri i min ögon ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2 timmar sedan, MatteG säger:

Hade inte frågat om jag visste , kan inget om sådant. Ett batteri är väl ett batteri i min ögon ;)

Kan vara mer komplicerat än så.

Har du bytt batteriet hos tredje part skulle inte jag räkna med att det funkar fullt ut.

I min 6:a kan jag se status som vanligt, så antagligen har det att göra med att ditt batteri inte är original.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Kan vara mer komplicerat än så.

Har du bytt batteriet hos tredje part skulle inte jag räkna med att det funkar fullt ut.

I min 6:a kan jag se status som vanligt, så antagligen har det att göra med att ditt batteri inte är original.

Tackar , var lite mer det svaret jag var ute efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...