Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mitt Ego


McIgge

Rekommendera Poster

Hej alla glada påskharar!

Jag har nog inte presenterat mig själv så då är det väl dags nu.

Jag är en gammal råbarkad sjöbuse som seglat som Chief Engineer mestadels i Deep Sea Trade med tankbåtar, både kemikalietankers och råoljetankers upp till 80 tusen ton och motorer på 22 000 hästar. En del med tre turboaggregat. Rejäla grejor alltså.

Jag har lagt PC-världen bakom mig och kör nu både iPhone och iMac samt en MacBook Air som tillfredsställer alla mina behov både som radioamatör och privatperson.

Jag är pensionerad och roar mig med amatörradio och "klippa till" lite trådantenner samt även justerbara vertikalantenner för portabelbruk. Antenner är en hel vetenskap i sig.

Både phoni, telegrafi och digital moder står att finna i mina loggar.

Nu i skrivande stund fixar min äkta hälft påskbordet med all god mat och jag myser vid datorn.

En trevlig sajt att besöka regelbundet var dag och många matnyttiga inlägg samt svar på mina frågor har hjälpt mig in i Apples underbara värld.

En trevlig Påskhelg önskas eder alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentaren e-snobben!

Man får nog vara ganska tuff (läs råbarkad) när man lämnar ett helt yrkesverksamt liv bakom sig med Windowsbaserade servrar och mjukvara. För att inte tala om underhålls-, reservdels- med budget och beställnings -system baserade på win och excess, etc.

Det var en hög tröskel för mig de första månaderna men jag börjar komma in i det nu med ett och annat Macro.

Jag ångrar ingentingen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till vårt lilla kryp in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Välkommen till den ljusa sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-04-01 på 12:14, e-snobben säger:

Aha, du har alltså inte hållit till nere i maskinrummet? Man har ju sett en del äventyrsfilmer med båtar inblandade där de står svettiga och skitiga och sliter som djur. Så det var den bilden jag såg framför mig, fast du kanske har gjort både och...

Jo, det är där jag hållit till även kallad för sotängel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...