Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera mail


McIgge

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 6 som just nu uppdateras till iOS 11.3

Under tiden roar jag mig med att leta efter lösningar, som min mail.

Jag har 43 brev i inkorgen men jag har raderat alla!?! Vad är det för konstigheter?

Öppnar jag mail så finns inga brev men mail-Ikonen indikerar 43 brev.

Finns det något sätt att radera dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag misstänker att ingen annan har haft detta problem så jag får väl leva vidare med det.

Indikerat 43, bredvid Mail Ikonen men inga brev någonstans att finna i brevlådorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tillgång till mejlen via webbmejladress så kan du gå in bland alla mejl, markera allihop och sedan ange alla som lästa. Så fungerar det exempelvis i Gmail. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
1 timme sedan, Eldvindovatten säger:

Avinstallera... Omistallera!! Funkar det?

 

Du kan inte avinstallera mail programmet men man kan ta bort mailkontot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog bort ett av mina två konton i luren och vipps så försvann problemet. Nu har jag bara en aktiv adress i luren med iCloud.

Hur som så skall det inte ligga kvar massa olästa men osynliga brev i luren om de är slängda!?!

En sak som jag lade märke till är att om jag slänger ett mejl i datorn så försvinner det från min iPhone och vice versa.

En överraskning men kanske logisk när det är molnet man jobbar mot? Bara att jag tänker på det om jag läser det på iPhone och sedan skall ta tag i det när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att mejl finns fast de inte finns, det kan hända vid uppgradering det handlar om att synken inte hängt med riktigt och det brukar lösa sig genom att man tar bort kontot från telefonen och sen lägger till kontot igen. Då nollställer man det i telefonen så att säga. Är det en IMAP-mejl så försvinner inga mejl som man sparat så utan de finns på molnet så man får tillbaks dem när man kopplar på kontot igen, men "osynliga" mejl ska försvinna (mejl som är raderade men som Mejl ändå säger finns). 

Icloud är en IMAP-tjänst och det betyder att alla enheter på samma IMAP-konto har samma mejllåda, ser likadant ut. Tar du bort mejl från en het så försvinner det från andra också. Skickar du ett mejl från en enhet så hamnar den under skickat på andra enheter också. Så fungerar IMAP - samma mejllådor/brevlådor på alla enheter som kör samma IMAP-konto. Även IMAP-tjänsten på webben har samma brevlåda. Så ICloud på webben har samma mejl och mappar som i andra enheter. 

Andra IMAP-tjänster är GMail. Microsoft Exchange kör samma princip som IMAP men använder sitt eget "språk" (protokoll) för det, Outlook är en Exchange tjänst som i princip fungerar som iCloud, Gmail med flera... 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...