Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Itunes och ringsignaler


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett litet problem med iTunes, och det hänger ihop med ringsignaler.

 

Jag har gjort en del ringsignaler och även tankat ner en del, så att jag har ett litet bibliotek med .m4r signaler.

Eftersom apple har tagit bort sådan saker som att administrera iPhone så som appstore och även ringsignaler har detta skapat ett problem.

 

Jag vet att man kan släpa och släppa signalerna till iTunes och släppa dom på iPhone så ska dom tankas över till telefonen och sedan är det bara att använda signalerna.

Det är här problemet kommer!

Ring signalera syns i iTunes men dom har en prickad ring förre namnet och dom finns inte på telefonen.

 

Är det någon som har råkat ut för samma sak eller vet hur man fixar det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill hantera appar, ringsignaler och annat som förr i Itunes finns det en version som Apple släppte i tysthet i höstas. Läs mer här. Jag använder den versionen och det fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Om du vill hantera appar, ringsignaler och annat som förr i Itunes finns det en version som Apple släppte i tysthet i höstas. Läs mer här. Jag använder den versionen och det fungerar utmärkt.

Undra om man inte borde göra en egen tråd av det och pinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, modEric säger:

Undra om man inte borde göra en egen tråd av det och pinna.

Jag har i alla fall gett detta svar x antal gånger nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har i alla fall gett detta svar x antal gånger nu.

Har inte sett det innan. Om du gör en bra tråd någonstans, med lite länkar (t ex till dmg'n) och en svensk beskrivning,  så nitar jag den sen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, modEric säger:

Har inte sett det innan. Om du gör en bra tråd någonstans, med lite länkar (t ex till dmg'n) och en svensk beskrivning,  så nitar jag den sen. :)

Kanske dödfött med tanke på detta IOS 11.3 kom idag):

 

dump.png.36abaddd27cb18f713cd5da9571858d7.png

 

I alla fall tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Kanske dödfött med tanke på detta IOS 11.3 kom idag):

 

dump.png.36abaddd27cb18f713cd5da9571858d7.png

 

I alla fall tills vidare.

Man behöver ju inte iTunes för att ladda ner iOS... OSXDaily brukar vara duktiga på att lista alla IPSW. :crossfingers::yeahbaby:

iOS 11.3 Download Released, Update Now for iPhone & iPad |
OSXDaily

Using IPSW is generally considered advanced and unnecessary for most users to engage in, though it is not particularly complex.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, modEric säger:

Man behöver ju inte iTunes för att ladda ner iOS... OSXDaily brukar vara duktiga på att lista alla IPSW. :crossfingers::yeahbaby:

iOS 11.3 Download Released, Update Now for iPhone & iPad |
OSXDaily

Using IPSW is generally considered advanced and unnecessary for most users to engage in, though it is not particularly complex.”

Poängen är och var hur man hanterar appar, ringsignaler och annat via Itunes. Och det kan man med denna alternativa version. Men om man inte också kan återställa sin Ipryl med denna alternativa version så är det inte rimligt att ange denna version som ett fullgott alternativ. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

Nu var det ringsignalerna som jag undra över och det är lite konstigt att man måste nedgradera iTunes för att få det att fungera.

Vi får se hur jag löser det hela.

 

Tack för svaren ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...