Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallation - går inte att logga in med Apple ID


Cronica

Rekommendera Poster

Jag försöker ominstallera min gamla MacBook Pro från sent 2008 med senaste kompatibla OS X, men lyckas inte. Efter omstart kommer jag så långt att välja installera om, men när jag fråga kommer att logga in på min Apple ID, så vill det inte att bli inloggad. Det står att det är fel ID eller lösenord, vilket inte stämmer. Jag får även ett meddelande på SMS med tvåfaktorsautentisering, men jag får inte möjligheten att skriva in det vid ominstallationen.

 

På App Store, hittar jag inte heller El Capitan (det senaste kompatibla OSX) att ladda ner. Jag försöker ladda ner den från mina MacBook Pro med High Sierra på.

Jag tänkte att det är enklast att lägga över det på ett USB, men hur laddar jag ner El Capitan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag verkligen installera Snow Leopard innan jag kan uppgradera till El Capitan?

Jag har även försökt med min OSX 10.7 Leio på USB, men det vill ändå att jag loggar in på iCloud, vilket inte går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Du får skilja på dina problem med Apple ID och hur man installerar Mac OS X på äldre datorer.

Jag förstår, men de hör ändå ihop i mitt fall. Det är dessa två sätt som finns; ominstallera via ett usb-minne eller online med Apple ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Cronica säger:

Jag förstår, men de hör ändå ihop i mitt fall. Det är dessa två sätt som finns; ominstallera via ett usb-minne eller online med Apple ID

Okej, om du säger det, så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Cronica säger:

Jag försöker ominstallera min gamla MacBook Pro från sent 2008 med senaste kompatibla OS X, men lyckas inte. Efter omstart kommer jag så långt att välja installera om, men när jag fråga kommer att logga in på min Apple ID, så vill det inte att bli inloggad. Det står att det är fel ID eller lösenord, vilket inte stämmer. Jag får även ett meddelande på SMS med tvåfaktorsautentisering, men jag får inte möjligheten att skriva in det vid ominstallationen.

 

På App Store, hittar jag inte heller El Capitan (det senaste kompatibla OSX) att ladda ner. Jag försöker ladda ner den från mina MacBook Pro med High Sierra på.

Jag tänkte att det är enklast att lägga över det på ett USB, men hur laddar jag ner El Capitan?

 

Det går bra att hoppa över inloggningen till appleID vid installationen och ange det senare.

Har du fortfarande problem med ditt ID kan kan vara så att du först behöver bekräfta ditt konto även om du anger rätt uppgifter. Gör det genom att logga in på appleid.apple.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lösning..

 

Eftersom det inte gick överhuvudtaget att logga in med mitt Apple ID i min gamla MacBook Pro, så var lösningen att installera osx med hjälp av min andra MacBook pro (den gamla datorn startade jag i hårdisk-läget). Då kunde jag både logga in med min Apple ID och även installera El Capitan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...