Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säga upp Office för Pages mm.?


Orfeus

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har precis fått en faktura från Office paketet. Det är ju rätt dyrt, så jag funderar över om det egentligen är värt det. Vi jobbar lite med det på jobbet (typ dokument i Sharepoint och så - bokningslistor i Excell mm), men det kan man ju i och för sig göra i web-läsaren.

 

Hur som helst - visst borde man väl klara sig bra med Apples program - Pages mm? 
Hur kompatibla är de med varandra egentligen? För man kan väl öppna och spara words-filen i Pages också? Blir det många formatfel i så fall om man jobbar mellan programmen?

Eller finns det andra skäl till varför jag borde satsa på Office?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 1200Kr per år för Office 365 Business Premium.

Är väl ungefär en fakturerad timme för den genomsnittlige anställde.

Kanske läge att se över lönsamheten i företaget om det är för dyrt?

Men men... många bäckar små blir stora summor i slutändan.

 

Pages, Numbers, Keynote är väl helt kostnadsfria numer? Så det är ju bara att ladda hem och köra parallellt en tid för att se över kompatibiliteten i just dina applikationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Vi har inte lyckats få full kompatibilitet med de som använder PC/Windows, utan att använda Office för MAC, så jag fortsätter med Office på min MAC för att slippa problem.  Om ni inte har några PC-användare hos er så är det ju inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tyvärr bara MS Office som är 100 procent kompatibelt med MS Office. Pages kan öppna och spara Word-dokument, innehållet följer med men det skiljer sig i formatering etc som styckeavstånd, tabulering kan se annorlunda ut. Gruppfunktioner och ändringsspårning skiljer sig också. Pages är ett utmärkt program och passar kontoret, men har man högsta krav på att dokument etc ska se precis likadana ut så är det MS Office som gäller. Keynote tycker jag fortfarande är överlägset PowerPoint, Keynote är definitivt en "killer app". Numbers fungerar ok med att öppna / spara enklare Excel-dokument, men det har helt enkelt inte samma funktionalitet. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Raphael skriver är det bara MS Office som är 100 % kompatibelt med MS Office.

 

Om man vill ha något gratis som är mera kompatibelt än Pages och Numbers så finns LibreOffice https://www.libreoffice.org 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen! Tack för alla bra svar!

Då blir det nog att fortsätta med Office ändå!

 

Och SirKnasen, det är en privat dator, även om jag ibland sneddar in på lite jobb i den. Annars har jag också en jobbdator via skolan jag jobbar på (som har Office-paketet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...