Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp att kontrollera datorn skick. (Demo ex)


jardinz

Rekommendera Poster

Hej!

Skulle vilja ha hjälp med att kontrollera min dators skick.

Köpte idag en Macbook Pro 13" 6e generationen, alltså 2016. 11 900:-

 

Enligt de i butiken har den stått hos dem 4-6 månader. Och varit påslagen sällan, oftast har de dem bara på i början då modellerna lanseras. (kan delvis intyga då mac-datorerna i denna butik aldrig varit på när jag är där). Däremot har de ALLTID laddkabeln i dem.

 

Jag skulle vilja kontrollera datorns skick, om det går. Jag har förstått att man kan se antalet laddcykler datorn genomgått, men dessa säger mig inget, alltså vad som är normalt. Vad jag kan förvänta mig osv. Det står "cykelantal 128 skick: normalt och sedan full laddning mAh 4482" Min sambos Macbook Air från mitten 2012, har 128 cykler. 

 

Är en sådan cykel en gång datorn laddat ned till 0, sedan upp till 100% igen? 

 

Jag förstår ingenting av detta, då jag är amatör. Men skulle gärna vilja ha er åsikt om detta. 

 

 

Samt, kan man kontrollera datorns övriga skick på något vis, att allt står rätt till så att säga :)

 

Tacksam för snabbt svar om möjligt, då jag inte vet om jag vågar behålla datorn, om den är i risksonen på något sätt :)

Skärmavbild 2018-03-20 kl. 19.04.27.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jag skulle INTE köpa den med 128 cykler om inte priset var rejält sänkt, det är ju ca 1/8 av garanterade cykler enl. Apple.......

 

Kan ju likväl vara ett returexemplar.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Stereotypen säger:

Jag skulle INTE köpa den med 128 cykler om inte priset var rejält sänkt, det är ju ca 1/8 av garanterade cykler enl. Apple.......

 

Kan ju likväl vara ett returexemplar.......

Okej.. Den stod dock uppe i butiken.  Alltså de fick skruva ned den från deras hylla.

 

Men, jag förstår dig. Är en cykel en gång datorn laddat ned till 0% och sedan upp till 100%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Ja precis:

 

1 urladdning

+

1 uppladdning

=

1 cykel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Stereotypen säger:

Ja precis:

 

1 urladdning

+

1 uppladdning

=

1 cykel

Okej, tack!

Du hade inte köpt den? 11 990:- fick jag betala för den.

 

Gissar att jag lämnar tillbaka då. De hade inga i lager hemma, tyvärr. Så får väl bli att beställa en isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske mer värt att köra en 7e versionen istället. Den med 2,3ghz, men då faller 256gb ur min budget :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jardinz säger:

Okej, tack!

Du hade inte köpt den? 11 990:- fick jag betala för den.

 

Gissar att jag lämnar tillbaka då. De hade inga i lager hemma, tyvärr. Så får väl bli att beställa en isåfall.

Du kan väl be att få köpa ett batteri till reducerat pris, eftersom bartteriet inte var helt ok. Att den inte är ny och lite användning är jku oftast helt ok, men så man har ett ok batteri i a f. Fråga kostar i a f inget. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gissningsvis kommer han få ett nej, för det är byte av hela topcaset som gäller på dessa hos de flesta återförsäljare som har verkstad.

Limmat mot topcaset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Stereotypen säger:

Gissningsvis kommer han få ett nej, för det är byte av hela topcaset som gäller på dessa hos de flesta återförsäljare som har verkstad.

Limmat mot topcaset.

Aah... Då är jag med. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Numera är det Air och MacBook's från 2012 och tidigare som endast har utbytbara batterier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Stereotypen säger:

Jag skulle INTE köpa den med 128 cykler om inte priset var rejält sänkt, det är ju ca 1/8 av garanterade cykler enl. Apple.......

 

Kan ju likväl vara ett returexemplar.......

Jag är okunnig när det gäller batterier till datorer men, 1/8 av garanterat antal låter väl inte speciellt mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kanske bara jag som är kinkig då......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...