Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VHS > mpeg > mp4 > iPhone. Vad gör jag för fel?


Läkaren 13

Rekommendera Poster

Läkaren 13

Hej! Jag har ett problem som jag inte blir klok på. Jag vill nämligen överföra filmklipp från VHS till min iPhone som jag senare vill kunna dela på Instagram.

 

Jag har nyligen köpt en plexgear moviesaver som digitaliserar VHS-film till MPEG, därefter konverterar jag MPEG-filen till mp4 (H.264) med Adobes Media Encoder CC 2018. När jag försöker synkronisera mp4-filerna med min iPhone i iTunes så får jag felmeddelandet att formatet inte stöds. Jag har även testat konverterat i Movavi med det blir samma fel där. 

 

Jag har säkert konverterat filmklipp över 100 gånger och fört över i telefonen på detta vis utan problem förut. Men just med VHS-materialet är det stört omöjligt. Vad gör jag för fel?

Tack på förhand
/Läkaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att VHS är så kalled "interlaced" video, medan de andra filmerna du arbetat med kanske var "progressive"?

 

Handbrake brukar kunna konvertera det mesta. Där har du en förinställning för iPhone. Ändra dock framerate från 30 till 25, eftersom det är vad dina VHS-band har. (Eller egentligen har de 50, med det går jämnt upp i 25 så går det bra.)

https://handbrake.fr/downloads.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...