Edling Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Hejsan! Jag har ett stort problem. Jag har installerat Windows 10 på min macbook och när jag ska skifta tillbaka till OS X så kommer felmeddelande upp "kunde inte hitta OS X startvolym". Hur kommer jag vidare härifrån? Vill gärna ha tillbaka OS X igen. Har jag lagt Windows över eller har det försvunnit? Vet inte hur jag ska göra. Tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 (edited) Använde du dig av Boot Camp när du installerade Windows? tog du ingen backup (säkerhetskopia) innan du installerade Windows? Edited March 15, 2018 by Pocahontas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 (edited) Om du installerat Windows med hjälp av Boot Camp, så får du starta om datorn och hålla ner alt-tangenten vid uppstart och välja din mac OSX partition. Du kan även välja Startskiva https://support.apple.com/sv-se/HT201468 Edited March 15, 2018 by Pocahontas Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Flyttat ämnet till: “Windows och att köra Windows på en Mac”. /Eric Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edling Posted March 16, 2018 Author Share Posted March 16, 2018 Jag har installerat med bootcamp. Det funkar varken att trycka på shift eller på alt knappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 52 minuter sedan, Edling säger: Jag har installerat med bootcamp. Det funkar varken att trycka på shift eller på alt knappen. Tryck cmd + R och installera om Mac OS X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edling Posted March 16, 2018 Author Share Posted March 16, 2018 Funkar inte det heller. Verkar som att tangenterna inte funkar under uppstart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stereotypen Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Det skall de göra, när trycker du in tangenterna? Skall tryckas in INNAN startljudet och hållas in tills något visas på skärmen för att vara säker på att det "tar". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Tryck ner tangenterna innan du startar datorn och fortsätt håll dem nertryckta flera sekunder efter att du har startat datorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts