Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 6 Touch IC död - Kan jag emulera skärmen till min windows maskin?


jozo90

Rekommendera Poster

Jag har en viktig app på min iPhone 6 där som Touch IC är död som jag behöver tillgång till för att kopiera över lite information.
Telefonen fungerar perfekt bortsett från touchen, så min fråga är om jag kunde emulera skärmen över till min Windows-maskin för att använda den bara några minuter.

 

Finns det några mjukvaror så här? Appen jag behöver är Google Authenticator, jag har några lösenord till vissa webbplatser som jag inte kan komma åt längre efter detta.
Kanske det finns någon app där man kan kopiera över krypterad information för att installera på min andra iOS enhet? i.e flytta appen till min andra mobil
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, jozo90 säger:

Jag har en viktig app på min iPhone 6 där som Touch IC är död som jag behöver tillgång till för att kopiera över lite information.
Telefonen fungerar perfekt bortsett från touchen, så min fråga är om jag kunde emulera skärmen över till min Windows-maskin för att använda den bara några minuter.

 

Finns det några mjukvaror så här? Appen jag behöver är Google Authenticator, jag har några lösenord till vissa webbplatser som jag inte kan komma åt längre efter detta.
Kanske det finns någon app där man kan kopiera över krypterad information för att installera på min andra iOS enhet? i.e flytta appen till min andra mobil

En bättre lösning: Gå till ditt Googlekonto, klicka på Inloggning och säkerhet, skrolla sedan ned till Tvåstegsverifiering och klicka på den. Ange lösenord. Under Appen Authenticator finns rubriken BYT MOBIL. Se dump. Klicka på den och följ anvisningarna. Detta fungerar, jag gjorde det häromdagen när jag bytte Iphone.

 

dump.png.c4ed6c464147b047ce3d63a36776ae6b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

En bättre lösning: Gå till ditt Googlekonto, klicka på Inloggning och säkerhet, skrolla sedan ned till Tvåstegsverifiering och klicka på den. Ange lösenord. Under Appen Authenticator finns rubriken BYT MOBIL. Klicka på den och följ anvisningarna.

Det skulle vara en lösning om jag bara hade google auth för Google. Nu är det så att jag använder Google Auth för andra hemsidor, dessa lösenord kommer inte med i den nya mobilen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, jozo90 säger:

Det skulle vara en lösning om jag bara hade google auth för Google. Nu är det så att jag använder Google Auth för andra hemsidor, dessa lösenord kommer inte med i den nya mobilen

Jag också, till den här sajten, och det gick utmärkt att lägga till igen. Se Authenticator som en mjukvarubankdosa. Men vill du hellre hitta en emulering till Windows i ett Macforum önskar jag dig lycka till. Du lär behöva det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag också, till den här sajten, och det gick utmärkt att lägga till igen. Se Authenticator som en mjukvarubankdosa. Men vill du hellre hitta en emulering till Windows i ett Macforum önskar jag dig lycka till. Du lär behöva det.

Förstår inte riktigt vad du menar.
Säg att du har en 2nd auth lösenord på google.com, www.test.com och på www.test2.com

När du väljer "byt mobil" via länken du skickade, så kommer bara ditt 2nd auth lösenord från google.com att hamna på din nya mobil.
test och test2 går alltså förlorade.

Sen att jag letar en emulerings programvara på macworld.se för Windows är för att det finns sub forum som tex denna jag postat i. Alltså är min fråga fortfarande relevant, vare sig windows eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, jozo90 säger:

Förstår inte riktigt vad du menar. ...

Nej, jag förstår det. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jozo90 säger:

 

Som Alix skrev så fick han över ""www.test.com" när han bytte till en annan telefon för några dagar sedan.

Om du inte lyckas, testa igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att logga in på alla sajter som stöder appen, när man har bytt mobil via Googlekontot. Jag har själv gjort det.

 

Vad gäller MWF, se nedanstående dumpar. Dump nummer två kommer upp när man klickar på ”Återkonfigurera”.

 

dump.thumb.png.e6e9d0833975cf88cea7edc28e2241a3.png

 

5aa7da8bcd4f6_dump1.thumb.png.9897fdc7fd2354338e8c338a8c76c558.png

 

Det vore helt bisarrt av Google, eller någon annan, att låta en inloggning vara beroende av en enskild mobil enhets aktiverade Authenticator. Om sajten saknas i listan i den nyinstallerade Authenticator, är det bara att klicka på plustecknet och välja att skanna av QR-koden. Se dumpar.

 

5aa7d7344d671_dump2.thumb.png.83f198542d662046867ddeee8d2d9cc5.png

 

5aa7d73ef1591_dump3.thumb.png.58b738939e3dc8fbf2f2c246bc69d4ea.png

 

Men TS får gärna posta dump/dumpar på den sajt som TS hävdar är beroende av den ”ursprungliga” Authenticator. Hittills har vi bara fått reda på att det måste vara en Windowslösning och att något annat inte går. En väldigt konstig grund för att ställa en fråga om ett problem.

 

Hittills har jag fått två personangrepp: ”arrogant liten pojke” och ”du är hästen man leder till vattnet”. Undrar vad som kommer härnäst.

 

Ad notam: Jag skriver detta för att fler kanske får problem med Authenticator, eller kanske inte ens vet hur den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Ett alternativ, som naturligtvis har slagit mig, är att TS vill ha tillgång till en Iphones Authenticator, men inte har tillgång till appens Googlekonto. Det vore en rationell förklaring till varför detta inte accepteras som en lösning. Men något sådant skulle jag aldrig hävda är fallet, det är en ren gissning, och jag föredrar att tro att folk inte narras eller är ute i skumraskaffärer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt: Authenticator är inte beroende av Touch ID mer än att man kanske loggar in så på sin mobil. Den är inte som Bank ID, alltså. Kommer man bara in i mobilen så är Authenticator redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Det går alldeles utmärkt att logga in på alla sajter som stöder appen, när man har bytt mobil via Googlekontot. Jag har själv gjort det.

 

Vad gäller MWF, se nedanstående dumpar. Dump nummer två kommer upp när man klickar på ”Återkonfigurera”.

 

 

 

Det vore helt bisarrt av Google, eller någon annan, att låta en inloggning vara beroende av en enskild mobil enhets aktiverade Authenticator. Om sajten saknas i listan i den nyinstallerade Authenticator, är det bara att klicka på plustecknet och välja att skanna av QR-koden. Se dumpar.

 

 

 

 

 

Men TS får gärna posta dump/dumpar på den sajt som TS hävdar är beroende av den ”ursprungliga” Authenticator. Hittills har vi bara fått reda på att det måste vara en Windowslösning och att något annat inte går. En väldigt konstig grund för att ställa en fråga om ett problem.

 

Hittills har jag fått två personangrepp: ”arrogant liten pojke” och ”du är hästen man leder till vattnet”. Undrar vad som kommer härnäst.

 

Ad notam: Jag skriver detta för att fler kanske får problem med Authenticator, eller kanske inte ens vet hur den fungerar.


I ditt fall så antar du att personen är redan inloggad i sajten som kräver 2-auth.
2-auth används oftast för inloggning, har du inte 2-auth så kommer du inte åt QR koden för att återkonfigurera för att du helt enkelt inte har rättigheter till det eftersom inloggning saknas.

Det vore helt bisarrt av Google, eller någon annan med 2-auth om man kunde konfigurera om den utan rättigheterna så förstår verkligen inte ditt inlägg.

Andra lösningar sökes - din fungerar inte 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jozo90 säger:

I ditt fall så antar du att personen är redan inloggad i sajten som kräver 2-auth.
2-auth används oftast för inloggning, har du inte 2-auth så kommer du inte åt QR koden för att återkonfigurera för att du helt enkelt inte har rättigheter till det eftersom inloggning saknas.

Det vore helt bisarrt av Google, eller någon annan med 2-auth om man kunde konfigurera om den utan rättigheterna så förstår verkligen inte ditt inlägg.

Andra lösningar sökes - din fungerar inte 

Med ditt resonemang har du ingen nytta av Authenticator, vare sig på en gammal eller ny mobil. Authenticator används efter det att man har loggat in med sina uppgifter; användarnamn och lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...