Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddar inte ner bilder från iCloud


Magnus76

Rekommendera Poster

Sitter med min iPhone x och upplever strul med iCloud. Det började för några veckor sedan att bilder jag fotade ej hamnade i molnet och således inte hamnade i min iPad. Stängde av ”iCloud bildbibliotek, raderade alla bilder i telefonen, loggade sen ut från iCloud. Kollade iCloud via pcn så att alla foton/filmer fanns där och det gjorde dem. De fanns att beskåda via min iPad. Bra tänkte jag, allt finns i mitt iCloud.

 

Loggade sen in på iCloud på telefonen. Startade ”iCloud bildbibliotek” och bilderna hamnade sen tillbaka till telefonen. Men de kom i läget ”optimera iPhone-lagring”. Jag vill ju ha dem i fullstorlek eftersom jag har 256gb versionen och ställde då in ”hämta och behåll original”. Har även 200gb lagring i mitt iCloud och nyttjar ca 20gb så utrymme finns.

 

Problemet är att telefonen inte verkar hämta original filerna. I två dagar har det fastnat och det står ”hämtar 219 original”. Men inget hämtas. 

 

Detta har jag varit med om nångång tidigare men jag minns inte hur jag löste det. Det är frustrerande då en an anledningarna till att använda iPhone/iOS är stabiliteten, men detta känns buggigt.

 

Någon som vet vad det kan vara som strular?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Har upplevt det problemet också att det står och synkar i bilder men inte händer något, hade det för någon vecka sedan men nu har det löst sig (av sig själv vad jag vet, gjorde inget speciellt mer än att det gjordes omstarter osv) jag är med i beta-programmet så jag har nu 11.3 beta 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...