Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internet kapas gång på gång


Explorer

Rekommendera Poster

Jag har en två år gammal iMac. Numera avbryts mina internet -användningar igen och igen av bli påstående om att

min Mac är utsatt för överhängande virus-smitta : Jag måste omedelbart trycka på den och den rengöringknappen !!!

Redan på väg till Facebook blockeras jag , får lov att stänga och börja om. Eller gå upp i  "Historik" och söka upp adressen igen.

Är riktigt less. Hela Mac-förtjusningen håller på att försvinna .

Jag har gjort omstart. Jag har gjort STÄNG AV och   start i SÄKERT LÄGE.   Ingenting hjälper.       Help !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Har du MacKeeper installerat??

 

Låter så nämligen - är ett jävla skojarprogram som ställer till med massor av trubbel.

Avinstallera skiten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ladda hem och installera gratisversionen av

 

Skärmavbild 2018-03-08 kl. 19.00.48.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Stereotypen säger:

Har du MacKeeper installerat??

 

Låter så nämligen - är ett jävla skojarprogram som ställer till med massor av trubbel.

Avinstallera skiten.

 

  Nej, jag har genom åren sett till att inte installera  det. Och de här kapningarna nu, slutar ofta i en uppmaning att installera  det.

 

4 timmar sedan, Stereotypen säger:

Har du MacKeeper installerat??

 

Låter så nämligen - är ett jävla skojarprogram som ställer till med massor av trubbel.

Avinstallera skiten.

 

ej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Pocahontas säger:

Så här tar du bort MacKeeper

https://macworld.idg.se/2.1038/1.609249/sa-blir-du-av-med-skadeprogram-pamacen

 

 

Nej, som jag nyss svarade Stereotypen, så har jag alltid aktat mig från att installera  det.

Skärmavbild 2018-03-08 kl. 19.04.01.jpg

 NejNej, som sagt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Pocahontas – vem kan man lite på i dessa tider ?

När jag går till beslut och trycker på BUY. detta Malwarebytes-program, så kommer upp en blaffig sida  "One Safe Mac Cleaner", at jag i tre steg ska ladda hem detta rengöringsverktyg ??

Inte kan det vara det du menar. Verkar skumt.

 

MAC CLEANER.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Explorer säger:

Ja du Pocahontas – vem kan man lite på i dessa tider ?

När jag går till beslut och trycker på BUY. detta Malwarebytes-program, så kommer upp en blaffig sida  "One Safe Mac Cleaner", at jag i tre steg ska ladda hem detta rengöringsverktyg ??

Inte kan det vara det du menar. Verkar skumt.

 

MAC CLEANER.png

Malwarebytes är gratis och deras sida ser inte ut sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går via länken Pochahontas visade kommer du upp till Malewarebytes

Där kan du välja Gratis eller köp version

 Har du gått via hans Länk ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kanske en "ny" version av MacKeeper......

Även skojarna förnyar sina program.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Explorer säger:

Ja du Pocahontas – vem kan man lite på i dessa tider ?

När jag går till beslut och trycker på BUY. detta Malwarebytes-program, så kommer upp en blaffig sida  "One Safe Mac Cleaner", at jag i tre steg ska ladda hem detta rengöringsverktyg ??

Inte kan det vara det du menar. Verkar skumt.

 

MAC CLEANER.png

Hit ska du

 

 

Skärmavbild 2018-03-16 kl. 17.01.06.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-03-08 på 18:40, Explorer säger:

Jag har en två år gammal iMac. Numera avbryts mina internet -användningar igen och igen av bli påstående om att

min Mac är utsatt för överhängande virus-smitta : Jag måste omedelbart trycka på den och den rengöringknappen !!!

Redan på väg till Facebook blockeras jag , får lov att stänga och börja om. Eller gå upp i  "Historik" och söka upp adressen igen.

Är riktigt less. Hela Mac-förtjusningen håller på att försvinna .

Jag har gjort omstart. Jag har gjort STÄNG AV och   start i SÄKERT LÄGE.   Ingenting hjälper.       Help !

Här får du en länk till en tidigare gratisversion av Malwarebytes for Mac, som du kan installera och använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2018-03-09 på 06:46, Pocahontas säger:

Då återstår Malwarebytes

 

https://www.malwarebytes.com/mac/

Åh, så bra . Jag har just installerat Malwarebytes, gratisversionen, som Pocahontas,  (den kloka ugglan, den vise indianen)  rekommenderade.  Och, faktiskt , det verkar som att reningsprocessen har fungerat !!  Hurra. Jag hade säkerhetskopierat med båda Super Duper och Time Machine. Trodde att man skulle behöva "blåsa ren" hela hårddisken för att sen nyinstallera alltihop. Men hela hårddiskens innehåll är kvar,  minus dom  elaka filerna med påstådda virushot, som bl a Mc Keeper ska ta hand om.  Genast  ...

Hurra och tack, alla !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Explorer säger:

Åh, så bra . Jag har just installerat Malwarebytes, gratisversionen, som Pocahontas,  (den kloka ugglan, den vise indianen)  rekommenderade.  Och, faktiskt , det verkar som att reningsprocessen har fungerat !!  Hurra. Jag hade säkerhetskopierat med båda Super Duper och Time Machine. Trodde att man skulle behöva "blåsa ren" hela hårddisken för att sen nyinstallera alltihop. Men hela hårddiskens innehåll är kvar,  minus dom  elaka filerna med påstådda virushot, som bl a Mc Keeper ska ta hand om.  Genast  ...

Hurra och tack, alla !

 

Du fick bara in någon reklamfil som lagt sig i chacheminnet i webbläsaren som är helt ofarlig med nedrigt irriterande. Men ladda inte ner MacKeeper. Då blir det ännu värre. Det är inget virus men är riktigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklam-fil .  Nja, det var  återkommande hot om värsta virus. På väg till mitt Facebook-konto blev jag  ibland avbruten tre gånger och var tvungen  gå till "Historik " och börja om. Igen, igen,

3 VIRUS.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

https://www.bing.com/search?q=e.tre456_worm_osx&form=APIPA1&PC=APPD

Tex

E.tre456_worm_osx är en imaginär virus namn som bedragare använder att lura oerfarna PC-användare att tro att deras Mac-datorer är infekterad. Namnet på viruset används vanligtvis i advertizing kampanjer avsedda att främja rogue eller opålitliga system säkerhet eller optimering produkter. Bakom pop-up finns det ett annat meddelande som hävdar ”datorn är infekterad med 3 virus”! Meddelandet fortsätter, säger att en ”säkerhetskontroll” upptäckt spår av 2 malware och 1 phishing/spyware. Skador på systemet är 29,1.... 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Explorer säger:

Reklam-fil .  Nja, det var  återkommande hot om värsta virus. På väg till mitt Facebook-konto blev jag  ibland avbruten tre gånger och var tvungen  gå till "Historik " och börja om. Igen, igen,

 

Att det är ett hot betyder ju inte att det är på riktigt. Det enda sättet att få in skit i en Mac är att få dig att klicka på en OK-knapp så du installerar ett farligt program. Det enklaste sättet att få dig att göra det är att skrämmas eller att låtsas att det är en normal uppgradering eller ett mail där du ska svara på Fädd-Ex pakettrams. Det som skräms ligger på en ofarlig plats i datorn där det inte kan  ställa till med något. Tills du trycker på OK. Det är då eländet börjar PÅ RIKTIGT. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit på detta forum i 15 år och under denna tid är det bara att konstatera att problem med skadlig kod som virus, maskar och trojaner är mer eller mindre obefintligt. Av alla tusentals frågor som postas här är de som söker hjälp för skadlig kod i en pytteminoritet. Macar är väldigt säkra. Macar är inte ofelbara, men med tanke på allt som det varnas för så är frånvaron av trådar om sådant väldigt talande. Utom en och det är MacKeeper som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som sagt, MacKeeper  har jag alltid hållit  mig på avstånd från.

Numera är allt bra med datorn ! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...