Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
cessna

Ändra skärmupplösning

Rekommendera Poster

cessna

Jag har en extra bildskärm (View Sonic 2785 4k) till min Macbook pro 15" Retina 2017. När jag har delade skärmar är View 2785s upplösning 3840x2160. Se bifogad skärmbild Fig 1.  

När jag ställer in skärmdubblering, optimerad för Retina, minskas upplösningen på View Sonic till 1680x1050. Se fig 2.

Jag kan bibehålla den högsta upplösningen 3840x2160 på View Sonic vid skärmdubblering, om jag i bildskärmsinställningar i popupmenyn väljer att optimera för VP2785 series, men då blir menyerna på huvudskärmen dvs Macbooken alltför små.

Fråga 1: Går det är styra inställningarna vid skärmdubblering så att Retinaskärmen visar menyerna i normal storlek samtidigt som extraskärmen visar den högsta upplösningen?

Fråga 2: Kan man ändra repetitionsfrekvensen från 30 Hz till 60 Hz?

Fig 1.Delade skärmar.jpg

Fig 2. Skärmdubblering.jpg

Fig 3. Systeminfo.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
marcushedenstrom
8 timmar sedan, cessna säger:

Fråga 1: Går det är styra inställningarna vid skärmdubblering så att Retinaskärmen visar menyerna i normal storlek samtidigt som extraskärmen visar den högsta upplösningen?

Nej, inte vid dubblering. Då visar du ju samma bild på bägge, och de är olika stora så det kan inte se normalt ut på båda samtidigt.

8 timmar sedan, cessna säger:

Fråga 2: Kan man ändra repetitionsfrekvensen från 30 Hz till 60 Hz?

Jag tror du måste använda en HDMI 2.0 adapter + kabel.

https://support.apple.com/sv-se/HT206587

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
cessna
Postad (redigerade)

Tack för svaren. Läste den rekommenderade länken och konstaterar att man med adapter kan ändra repetitionsfrekvensen från 30 Hz till 60 Hz men bara i upp till 1080 p, alltså inte i uhd.

Redigerad av cessna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...