Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spillde Coca-Cola i MacBook.


WisThe

Rekommendera Poster

Hej! Jag spillde pyttelite Coca-Cola på min MacBook Pro när den låg i sitt fodral på flygplanet påväg till Thailand. Några droppar kom in baktill där det typ är en ventil eller vad det heter. Nu går det endast att starta datorn med laddare i och även fast jag laddat en hel natt så stannar den på samma procent som den var på när jag spillde cola på den. Tar man ut laddaren så stängs den av. Nu när vi startar den dock så har den fastnat i omstartningsläge (är en svart sida bara och en grej som visar att den laddar). Nu har vi topsat så mycket som går och även blåst med fön, men vi har inte öppnat upp datorn. Jag spillde cola i början av flygturen så den låg ju liksom över 15h utan att vi torkade den ordentligt, utan det gjorde vi väl på hotellet.

 

Vet någon vad problemet är, om det kanske bara är batterier som behövs bytas ut eller om det bara är att öppna upp datorn där bak och torka bort om det fastnat cola? 

 

Kan jag då själv öppna upp datorn eller behöver man gå till en verkstad? Är ju fortfarande i Thailand på en ö så vågar inte lämna in den här direkt haha. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Spillde Coca-Cola på MacBook.
sevensleeper

Redigerade ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Spillde Coca-Cola i MacBook.

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...