Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska medlemmar kunna betygsätta ämnen?


felix-d

Rekommendera Poster

Hej!

 

@e-snobben skrev i en kommentar och undrade om betygsättningen:

https://forum.macworld.se/topic/184704-apple-har-höjt-prisnivån-till-det-glada-90-talets/?do=findComment&comment=1911064

 

Citat

OT: Trådarna går ju att betygsätta så jag provklickade. Nu står det Du Betygsatte detta 3 stjärnor.

För er andra som läser, framgår det vem som betygsatt eller vad står det?

TIllägg: Lite märkligt att man kan ge trådar man själv skapat ett betyg. Då borde det även gå att gilla sina egna inlägg. :D  


Se nedan hur det ser ut:

image.png.6dd25cf87c867ab63bbc7b2318ae539a.png

 


Jag funderar på om jag ska stänga av möjligheten att betygsätta ämnen för medlemmar men att låta det finnas kvar för moderatorer ifall att det skulle bli aktuellt någon gång. Vad säger ni? Om det ska vara aktiverat bygger det på att medlemmarna använder det mer frekvent annars kan en medlem sätta 5 stjärnor och då får den tråden/ämnet plötsligt 5 stjärnor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra funktion. Är medlemmmarna som avgör om det är en bra tråd el inte. Inte vi. :) /2¢

 

 

Funktionen har alltid funnits - även på den gamla, och den före den, osv... Men den har nog inte använts så flitigt. Det som var kritiken var väl att man kan rösta på sin egen tråd - vilket man  inte kan med t ex [+]. Men det tror jag jämnar ut sig själv i längden. Och man ser ju ganska tydligt om det är någon som röstar på sig själv. Lite självsanerande så...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då låter jag det vara som det är nu! Ni får säga till om det ska ändras framöver.

 

⭐ ⭐ ⭐


Tror det är avstängt för eforum som också kör samma forumplattform, därför funderade jag om vi skulle stänga av det även här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, e-snobben säger:

@felix-d I Chrome fungerar det att citera text utan att det blir så där konstigt. Det verkar vara något med Safari (11.0.3) alltså.

Vad gäller diktering (dubblering av text) är det enligt felix-d sannolikt Iphones fel. Så det verkar stämma att det nu är Safaris fel. Apples produkter och tjänster verkar helt enkelt inte lira med forumprogramvaran, vilket är rätt ironiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Så länge man kan sortera/filtrera inlägg/trådar utan att behöva bry sig om eller påverkas av betygsättning så bryr jag mig inte.

 

Generellt sätt bör eventuella betygs värde påverkas av saker som hur många som betygsatt och totalt antal läsningar/postningar i tråden. Vilket kan sammanfattas med att en ensam 5a i en tråd med 2000000 inlägg kanske inte är värt lika mycket som två 4or i en tråd med 20 inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...