Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag testade nyss. Postar inte ofta på Instagram. Funkade fin-fint, snabbt som attan också.

Kanske standardåtgärden starta om kan hjälpa här med?

Jag har inte haft problem med att bilder kraschar vid uppladdning 

däremot har inte forumet tagit emot bilden när minnet var fullt på iPaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, mikaellq säger:

Kanske standardåtgärden starta om kan hjälpa här med?

Jag testade det utan framgång. Hade du en video på 1080p 60fps på en Iphone med optimerad lagring, det vill säga, videon laddas ned till mobilen medan den laddas upp på Instagram? Videon ärr 28 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, ronny säger:

Jag har inte haft problem med att bilder kraschar vid uppladdning 

däremot har inte forumet tagit emot bilden när minnet var fullt på iPaden

"Minnet var fullt" som i att långtidslagringen, alltså samma som i datorn där alla appar och data lagras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, ronny säger:

Jag har inte haft problem med att bilder kraschar vid uppladdning

Inte jag heller, det var Instagram som kraschade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Jag testade det utan framgång. Hade du en video på 1080p 60fps på en Iphone med optimerad lagring, det vill säga, videon laddas ned till mobilen medan den laddas upp på Instagram? Videon ärr 28 sekunder.

Nej jag var inte så noga med detaljer, laddade bara upp något jag hittade snabbt.

Jag vet inte om det har betydelse men har innehållscachelagring aktiverat i min iMac och vissa saker jag gör med iPhone kan gå rasande snabbt och smidigt.
Men som en sista åtgärd skulle jag avinstallera Instagram för att sedan återinstallera för att starta fräscht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, mikaellq säger:

Men som en sista åtgärd skulle jag avinstallera Instagram för att sedan återinstallera för att starta fräscht.

Sista åtgärden blir väl snarare att byta tillbaka till Google Foto för min del. Om den näst sista du nämner inte fungerar.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

¿Que?

Ja kanske, "¿Que", men tänkte att instabil uppkoppling har fått det till att krascha ibland hos mig också.

 

Kul med Apples tangentbord. Som det spanska tecknet "¿". (alt-shift-?) :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först Foundation i september baserad på Isaac Asimovs romaner.

Nu också Invasion, ytterligare en sci-fi serie.

Jag KAN INTE säga niet! 😄

Det blir en prenumeration av tv+ i oktober.

 

Bibliotek - 1 av 1.jpeg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkade det att ladda upp video till Instagram. Det kanske var så att Bilder fortfarande jobbade med indexering och dylikt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är någon bugg i Bilder i Big Sur. Varenda bild som har skannats av och lagts i ett personalbum ger ändå detta meddelande:

 

dump.png.ccc6a4baf1754402476fbc9cd78514a2.png.f6cdbdfad1ab15a590dd170e46160856.png

 

:stjarnsmall:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Det är någon bugg i Bilder i Big Sur. Varenda bild som har skannats av och lagts i ett personalbum ger ändå detta meddelande:

 

dump.png.ccc6a4baf1754402476fbc9cd78514a2.png.f6cdbdfad1ab15a590dd170e46160856.png

 

:stjarnsmall:

macOS tolkar personalbum som personal bum.....

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Det är någon bugg i Bilder i Big Sur. Varenda bild som har skannats av och lagts i ett personalbum ger ändå detta meddelande:

 

dump.png.ccc6a4baf1754402476fbc9cd78514a2.png.f6cdbdfad1ab15a590dd170e46160856.png

 

:stjarnsmall:

De ska inte läggas i personal-bum utan identitet ska anges bild för bild tills Bilder gör det automatiskt. :) 

 

Jag har gjort det i info-rutan, cmd-i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

De ska inte läggas i personal-bum utan identitet ska anges bild för bild tills Bilder gör det automatiskt. :) 

 

Jag har gjort det i info-rutan, cmd-i.

Jag har inte lagt det någonstans. För många år sedan gjorde jag som du skrev och sedan dess har jag fått bekräfta bilder emellanåt för att de ska hamna rätt. Många bilder hamnar där av sig själv. Men i Big Sur står det på varenda bild så som dumpen säger, vilket är fel, givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde: I morse vaknade jag och kollade på mobilen för att se vad klockan var. 06:07. Då såg jag att batterioptimeringen beräknade att mobilen skulle vara färdigladdad 06:30. Men medan jag höll mobilen i handen släcktes den rutan och mobilen var färdigladdad. En diff på 23 minuter. Skandal! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Glömde: I morse vaknade jag och kollade på mobilen för att se vad klockan var. 06:07. Då såg jag att batterioptimeringen beräknade att mobilen skulle vara färdigladdad 06:30. Men medan jag höll mobilen i handen släcktes den rutan och mobilen var färdigladdad. En diff på 23 minuter. Skandal! :D 

Var finns den rutan?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Jag vet inte vart den tog vägen när den försvann.

Hur ställer man in telefonen så att den visar när den beräknas vara färdigladdad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

EFC9AAA5-BC3D-4BD7-945F-1D61618692F7.thumb.jpeg.5409cc3f83674361db752ab0b69fdb2b.jpeg

Jo, så där ser det ut hos mig, men jag har inget minne av att jag sett någon beräknad färdigtid.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, så där ser det ut hos mig, men jag har inget minne av att jag sett någon beräknad färdigtid.

Du blänger inte lika mycket i din nalle? :D 

 

Alla bilder - 1 av 1 (2).jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, så där ser det ut hos mig, men jag har inget minne av att jag sett någon beräknad färdigtid.

Har batterioptimeringen satt igång då? 
Edit: Man ser det på laddningsdiagrammet att laddningen håller upp under natten:

 

A414A651-6844-412C-8442-A7B11885AC50.jpeg.a80e184a76855d239d073d3c73c3594d.jpeg

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ökade inbrottsskyddet från banalt till medium. Gillar ASSA-s lås som hugger tag i blecket det blir svårare att bryta upp vilket genererar mer ljud och tar längre tid. DESSUTOM går det att regla dörren så att vredet på insidan kopplas ur när man åker bort. Så det går inte att knacka rutan och låsa upp från insidan! :galetglad:

...

Priset? :oroligoledsen:

 

 

 

Skärmavbild 2021-08-30 kl. 12.52.34.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

 

...

 

 

 

 

Skärmavbild 2021-08-30 kl. 12.52.34.png

Priset? :oroligoledsen: 💸

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...