Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

41 minuter sedan, ronny säger:

Det svåraste var att öppna ett bankvalv genom fingeravtryck 

då fick Bond ta skurkens hand och öppna låset

OM det hade varit retinascan.....?

Skärmavbild 2021-08-21 kl. 21.37.40.png

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

OM det hade varit retinascan.....?

Skärmavbild 2021-08-21 kl. 21.37.40.png

Precis! Och de nya glasögonen som Apple har planer på att tillverka 

har vi ju också sett i de senare Bond filmerna 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Axelman säger:

OM det hade varit retinascan.....?

Skärmavbild 2021-08-21 kl. 21.37.40.png

Det var väl en Bondfilm där en av skurkarna hade opererat ögat för att bluffa ögonskannern? Med Roger Moore, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, ronny säger:

Men hur fungerar det då hockey arenorna?

om det är  ingenting som kan identifiera att passet är dina data 

så kan vem som helst slippa kontrollen?

 

91A4E066-ACDF-4FF4-84A9-1BFC0A80FE18.jpeg

Den enda data som finns i vaccinationspasset är, exempelvis, att ronny har fått två doser kinesiskt fulvaccin. Det visar inte huruvida passinnehavaren är ronny, det måste lösas på annat sätt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, ronny säger:

Precis! Och de nya glasögonen som Apple har planer på att tillverka 

har vi ju också sett i de senare Bond filmerna 

Tror det var Skyfall 

 

1C0429CD-89B9-4A81-A4B8-7C6C4C9DE6FB.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bjuda gänget på byggvaruhandeln på en rejäl påse bullar som frun bakat. Fick en riktigt bra deal på prylar i fredags. De är alltid justa och trevliga och man känner sig alltid välkommen. Dvs absoluta motsatsen till Byggmax här i Falun.....

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på förstukvisten hos min syster på Lovön med morgonsol i nyllet och en kaffekopp. Hussvalorna jagar och kvittrar. Inte ett moln. En härlig morgon.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Sitter på förstukvisten hos min syster på Lovön med morgonsol i nyllet och en kaffekopp. Hussvalorna jagar och kvittrar. Inte ett moln. En härlig morgon.

Välkommen till Stockholm!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Sitter på förstukvisten hos min syster på Lovön med morgonsol i nyllet och en kaffekopp. Hussvalorna jagar och kvittrar. Inte ett moln. En härlig morgon.

5AD7B0BC-9DFC-4C47-8757-65CC31518272.thumb.jpeg.bac5b58b3bef129f78de39396a493052.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

5AD7B0BC-9DFC-4C47-8757-65CC31518272.thumb.jpeg.bac5b58b3bef129f78de39396a493052.jpeg

Nice! :w00t:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv drack jag förmiddagskaffe i ett fult och trångt kyffe hos bygghandlaren med min personlige serviceman när jag överräckte bullar... men det var mycket trevligt! :hihihi:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

5AD7B0BC-9DFC-4C47-8757-65CC31518272.thumb.jpeg.bac5b58b3bef129f78de39396a493052.jpeg

Bara en och en halv mil väster om Ronny alltså. 😄 Ha en skön sensommar med syster.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Bara en och en halv mil väster om Ronny alltså. 😄 Ha en skön sensommar med syster.

ja om jag minns rätt så har vi varit där samtidigt för några år sedan

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, ronny säger:

ja om jag minns rätt så har vi varit där samtidigt för några år sedan

I alla fall samma dags midsommarfirande.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade nyss på Historiepodden som låter som ett gammalt radioprogram från 40-talet med passande musik och allt. Ljudkvaliteten är förstås ljusår bättre tack vare det digitala formatet men känslan är ändå av något gammalt, varmt och mysigt.

 

Jag kom på att det ju förstås går att söka efter historiska personligheter som Francis Bacon, bläddra ner lite till avsnitten och där hittade jag ett av just Historiepodden med precis denne Francis Bacon.

Mycket om historia såklart, händelser och intriger med de kungliga. Mer detaljerade redogörelser om Bacons vetenskapliga-filosofiska bedrifter får sökas efter på annat håll, kanske Wikipedia.

 

https://www.wikiwand.com/en/Francis_Bacon

 

Podcast-avsnittet.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/historiepodden/id846032286?i=1000327363668

 

IMG_7906.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-23 10:35, Alix säger:

5AD7B0BC-9DFC-4C47-8757-65CC31518272.thumb.jpeg.bac5b58b3bef129f78de39396a493052.jpeg

Folieskärmen på gräsmattan, är det där du gömmer dig när du vill tänka utan att bli störd av FRA?

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Lyssnade nyss på Historiepodden som låter som ett gammalt radioprogram från 40-talet med passande musik och allt. Ljudkvaliteten är förstås ljusår bättre tack vare det digitala formatet men känslan är ändå av något gammalt, varmt och mysigt.

 

Jag kom på att det ju förstås går att söka efter historiska personligheter som Francis Bacon, bläddra ner lite till avsnitten och där hittade jag ett av just Historiepodden med precis denne Francis Bacon.

Mycket om historia såklart, händelser och intriger med de kungliga. Mer detaljerade redogörelser om Bacons vetenskapliga-filosofiska bedrifter får sökas efter på annat håll, kanske Wikipedia.

 

https://www.wikiwand.com/en/Francis_Bacon

 

Podcast-avsnittet.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/historiepodden/id846032286?i=1000327363668

 

IMG_7906.jpeg

Var det den killen som uppfann skivad gris?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Var det den killen som uppfann skivad gris?

Familjens vapen, symbol, var en fet gris påstås det i podd-avsnittet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...