Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Köpt en ny dammsugare. Miele C3. Miele inte billigast men de håller i evighet. Typ... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan! Det kom en minispamvåg här nyss. Tack till alla som håller ögonen öppna och rapporterar! :kramis:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen
51 minuter sedan, Axelman säger:

Köpt en ny dammsugare. Miele C3. Miele inte billigast men de håller i evighet. Typ... :P

Får mig att tänka på Electrolux slogan i USA tidigt:

 

5b780909-219d-4c11-af72-d70a87a755cd?fit

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Stereotypen säger:

Får mig att tänka på Electrolux slogan i USA tidigt:

 

5b780909-219d-4c11-af72-d70a87a755cd?fit

Den ser mer ut som en tub med mjukost!  rofl.gif.1c24c4faa8d1a557aacaadd300aa66eb.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Himmelska fridens sköna dagar va SKÖNT det var att komma hem idag!

Det sista av sommaren vill jag nu åtnjuta ute på gården under syrenerna som nu visserligen är bortvissnade men lövverket finns ju kvar som skydd från värsta solen när jag läser någon bok eller lyssnar på någon podcast.

 

Jag har saknat det. :foralskad:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte leta rätt på en Kivra-app för Mac, slog mig på pannan och kände mig dum. Bara mobilen behöver dessa appar som egentligen bara är en bättre anpassning till mobilens begränsade yta och ibland begränsade nätverksdata.

Logga in på webbsidan med mobilt BankID funkar utmärkt på Kivra som nu dessutom fått ett snyggt & stilrent nytt gränssnitt.

 

Mobilt BankID känns väldigt säkert med först säkrad identifikation av MIG genom banken sedan även plats med QR-koden på Macens skärm och tydligen även bruk av plats genom platstjänsten som jag ställt in på exakt position för säkerhets skull. MFA, Multi-Faktors-Autentisering, fler än två sätt att försäkra sig om att jag är jag alltså.

 

Höstens uppdateringar från Apple blir ännu mer intressanta och efterlängtade i ljuset av förståelsen för hur nu en hel industri i denna värld skruvar upp säkerhetskraven flera snäpp så att det verkligen ska gå att lita på maskinen och att skurkar inte kommer åt mitt privata, som med dagens utvecklade BankID.

 

Apples plattformar är de som jag nu och länge känt mest förtroende för och det bara växer detta förtroende.

 

IMG_7634.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, ronny säger:

Nu är jag i @Mattiasgbg stad

Hoppas du begriper vad de säger. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni hade bra väder i Falköping som tåget åkte förbi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, ronny säger:

Ni hade bra väder i Falköping som tåget åkte förbi

Idag ja, inget regn och en hel del sol. Tryckande värme.

Har du det bra i Göteborg? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Jag har ryckt hår från öronen. Begriper inte varför de måste börja växa där och i näsan.

På gubbar & kärringar... ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jag vet, men varför? :fundersam:

 

Oh, why…

Hormonella förändringar kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jo.

Håret i öronen förstår jag, dämpar ju ljudvågorna ifrån allt skitsnack som sprids. Håret i näsan hajar jag inte, blir ju svårt att andas o så väser det när hårstråna vibrerar i vinddraget.

 

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, boevil säger:

Håret i öronen förstår jag, dämpar ju ljudvågorna ifrån allt skitsnack som sprids. Håret i näsan hajar jag inte, blir ju svårt att andas o så väser det när hårstråna vibrerar i vinddraget.

 

Håret i näsan, på västgötska, "snôrbrums". 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Begriper inte varför de måste börja växa där och i näsan.

För att kompensera att det växer så dåligt på andra ställen på skallen? :devil: 

 

 

En man sätter sig i frisörstolen.

Frisören: Ska det vara satellitklippning?

Mannen: ?????

Frisören: Ja, ett varv runt månen!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Håret i näsan, på västgötska, "snôrbrums". 🙂

Det var synonymt med mustasch när jag växte upp. 

 

4 minuter sedan, Telly82 säger:

För att kompensera att det växer så dåligt på andra ställen på skallen? :devil: 

I så fall är det därför jag bara har ett mindre antal strån på öron och i näsa. Jag har det mesta av kalufsen kvar. Inte har den blivit grå heller, bara lite de grå tinningarnas charm. Inte illa för 55+, om jag får säga det själv... :blushing:

 

kalufs.jpg.f7321910692df6235626b347050a0582.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Det var synonymt med mustasch när jag växte upp. 

Sant, men det i näsan funkar ju också för detta enkla syfte. 😄

 

http://www.halsanet.com/9/2015/08/Varfor-vUxer-nUshar-lUnge-nUr-du-blir-Uldre.html

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, ronny säger:

Ni hade bra väder i Falköping som tåget åkte förbi

Välkommen, men du valde helt fel år. Om fem år är förhoppningsvis alla pandemirestriktioner och de flesta gatuarbetena borta.

 

Gillas saltvatten rekommenderas Saltholmen och båt till valfri ö.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar ständigt på vad som kan stärka säkerheten. Nu senast återställningen av lösenordet. Men är inte det något som kan anses vara standard praktiskt taget överallt?

 

Så jag är inte riktigt säker på hur Twitter tänkt med den inställningen. :fundersam:

 

Jag har aktiverat den iallafall.

 

5FC9646E-1CF0-4D37-A992-CEAF5B754D44.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ingen frukost på Tiffany´s men väl en lunch på Fars Hatt i Kungälv idag.

Fick dock dinera inomhus då det precist vräkt ner regn innan vi kom.

Blev en fikapaus på vägen ut mot Marstrand.

Sammanfattning, En go da.

 

IMG_0396.jpeg

IMG_0397.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag oroas jag av att få dåliga nya grannar. :unsure:

Det blir ett flertal enrumslägenheter lediga inom kort då Migrationsverket avvecklar. Jag mejlade en förhoppning om att jag ska få bra och skötsamma grannar och hyresvärden bekräftade denna ambition. Men så såg jag potentiella nya grannar som var på visning igår och blev bestört. Anledningen tänker jag inte ange. :pinch:
Jag antar på goda grunder att hyresvärden helt enkelt bara vill få uthyrt för att få in kosing och att kraven därför är de lägsta tänkbara i formell mening. Det är trist därför att området har förslummats sedan jag flyttade hit för drygt åtta år sedan. Polisjakter, polisingripanden, vandalism, bråk... :bla:
Hade inte tänkt flytta på några år men nu vete fasen. Nu när det äntligen har varit lugnt ett tag. :cry:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...