Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Hämtat min ballongdator (Macbook pro med svullna batterier) efter lagning hos tidigare Lan master (numera telia-verkstad). Gick otroligt snabbt, tre dagar inklusive allt. Rekommenderas. Dessutom under halva priset av vad t.ex Macforum skulle tagit.

 

Men nu är det stranden och bad som gäller. 😎

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mest suttit. vid vid surfplatta. Det är där jag jag min stora fläkt annars hade jag svettats ihjäl! Här vid datorn har jag bara en liten fläkt. 

/Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har  testat att ringa 112 med min bärbara windows dator som jag har programmet etouch på och fått låna av alternativ telefoni . Jag läste på nätet att det är problem att ringa 112 och man ringer med sip och har vissa bredbandsleverantörer... Och om man inte kan teckenspråk och är hörselskadad så måste man först ringa till texttelefoni och be de ringa upp 112,,, Det verkar idiotiskt!

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Hämtat min ballongdator (Macbook pro med svullna batterier) efter lagning hos tidigare Lan master (numera telia-verkstad). Gick otroligt snabbt, tre dagar inklusive allt. Rekommenderas. Dessutom under halva priset av vad t.ex Macforum skulle tagit.

 

Men nu är det stranden och bad som gäller. 😎

är batterierna ersatta nu? vad det lagom varmt i vattnet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Just nu, ronny säger:

är batterierna ersatta nu? vad det lagom varmt i vattnet ?

Mycket varmt. Tror det var 21 grader.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ni ihåg då man kunde göra en Simpson figur av ett foto av sig själv.

Nu vill Apple att vi ska göra en figuren ur snobben 

 

C66CF9DE-88C0-4390-9CBF-E81F02D499EB.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Apple Wireless-tangentbord (drygt tio år gammalt) har krånglat länge så jag ska köpa ett nytt, ett Magic keyboard. Cyklar genom skogen i hettan till Netonnet. Men tar badgrejerna med mig. :P 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Mitt Apple Wireless-tangentbord (drygt tio år gammalt) har krånglat länge så jag ska köpa ett nytt, ett Magic keyboard. Cyklar genom skogen i hettan till Netonnet. Men tar badgrejerna med mig. :P 

Nä, jag får skjuts av dottern i stället.

Det är för varmt att cykla drygt två mil backe upp och backe ned för gubben. :stjarnsmall:

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Mitt Apple Wireless-tangentbord (drygt tio år gammalt) har krånglat länge så jag ska köpa ett nytt, ett Magic keyboard. Cyklar genom skogen i hettan till Netonnet. Men tar badgrejerna med mig. :P 

Har de bad på Net on Net..? :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Idag är det svalare och torrare i luften och det går att andas och leva! Ska fira på restaurang i kväll vår 39-e bröllopsdag. :bultandehjarta: Som är i morgon.... men det passar bättre idag.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öland 4ever

Ska åka och tanka upp båten sedan blir det en tur över till Gotland över helgen eftersom vi är bjudna på fest hos vänner på grannön.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Öland 4ever säger:

Ska åka och tanka upp båten sedan blir det en tur över till Gotland över helgen eftersom vi är bjudna på fest hos vänner på grannön.

Brukar vara en vecka på Öland varje sommar. Men pga coronan har det inte blivit av varken i år eller i fjol. Vi brukar bo på Stora Frö och håller till 99,9% till på södra halvan. Äter gärna på Strandnära som ligger bredvid Stora Frö. Har du kanske något tips som är beläget utanför Färjestaden och på södra sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Axelman säger:

Har de bad på Net on Net..? :hihihi:

De har en bad day på Net on Net när Alix kommer

  • Tack 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Tack för vänligheten.

humorn är naturligtvis att du inte köper upp lagret för dem.

Då har de en happy day

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Öland 4ever säger:

Ska åka och tanka upp båten sedan blir det en tur över till Gotland över helgen eftersom vi är bjudna på fest hos vänner på grannön.

Hur åker man då? Måste du till Oskarshamn för att ta färjan därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Telly82 säger:

Hur åker man då? Måste du till Oskarshamn för att ta färjan därifrån?

Jag satsar en svettig T-shirt på att den tankade båten är inblandad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag satsar en svettig T-shirt på att den tankade båten är inblandad.

Bara inte skepparen också är tankad går det nog bra.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kallt glas gudomligt god äppelcider. 🍏

Dä ä freeeedag! :pompoms:

 

IMG_7575.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det skulle bli lugnt på jobbet nu under sommaren men icke... Det har varit full fart de senaste tre veckorna och med kollegor som har semester så har det blivit ett jäkla åkande åt alla håll. Från Norrköping i söder till Ånge i norr. Idag skulle vara sista arbetsdagen (innan semestern) men då det saknats delar till en maskin, vilka kom till Arlanda imorse, så blev det mer än en heldag. Så det blir till att jobba lite i helgen också... Måste göra klart allt pappersarbete innan jag signar ut.

 

Men på Måndag åker jag till familjen, som åkt till sommarhuset för flera veckor sedan.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, MacHedda säger:

Trodde det skulle bli lugnt på jobbet nu under sommaren men icke... Det har varit full fart de senaste tre veckorna och med kollegor som har semester så har det blivit ett jäkla åkande åt alla håll. Från Norrköping i söder till Ånge i norr. Idag skulle vara sista arbetsdagen (innan semestern) men då det saknats delar till en maskin, vilka kom till Arlanda imorse, så blev det mer än en heldag. Så det blir till att jobba lite i helgen också... Måste göra klart allt pappersarbete innan jag signar ut.

 

Men på Måndag åker jag till familjen, som åkt till sommarhuset för flera veckor sedan.

Livet består icke av arbete alena. Ha en skön sommar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, MacHedda säger:

Trodde det skulle bli lugnt på jobbet nu under sommaren men icke... Det har varit full fart de senaste tre veckorna och med kollegor som har semester så har det blivit ett jäkla åkande åt alla håll. Från Norrköping i söder till Ånge i norr. Idag skulle vara sista arbetsdagen (innan semestern) men då det saknats delar till en maskin, vilka kom till Arlanda imorse, så blev det mer än en heldag. Så det blir till att jobba lite i helgen också... Måste göra klart allt pappersarbete innan jag signar ut.

 

Men på Måndag åker jag till familjen, som åkt till sommarhuset för flera veckor sedan.

Nu har du verkligen förtjänat semester! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Livet består icke av arbete alena. Ha en skön sommar.

Det ska jag ha. :kaffe:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Nu har du verkligen förtjänat semester! :kramis:

Det tycker barnen och hustrun också, så då är det nog så. :whistling:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Ett kallt glas gudomligt god äppelcider. 🍏

Dä ä freeeedag! :pompoms:

 

IMG_7575.jpeg

Slurp! 😋

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...