Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Alix säger:

Min stolliga Iphone SE stängde av sig plötsligt utomhus idag. Inte särskilt kallt alls, plus 6. Jag hinner se symbolen för dålig laddning på skärmen. Men en stund senare hemma går den i gång igen. Visar då 52 procent i batteri. Strax därefter stängs mobilen av igen. Säkert ”tack vare” prestandahanteringen (Kapacitet för toppbelastning). Blir tvungen att ladda batteriet. Verkade vara läge att avaktivera den... :rolleyes: Så det gjorde jag nyss. :) 

Märkligt att en iPhone SE påverkas av att en temperatur motsvararande en senare iphonemodell. Det bör nog tolkas som att din lur egentligen är en iPhone 6+:fundersam:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dags för vinterstudion!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Fick en sån här av sonen. Imponerad att den lilla kan leverera helt Ok ljud :)  Ska bli intressant å se vad mer man kan göra med denna. Spännande 

6F94D4B2-068E-46DD-875C-F6D1396FF284.jpeg

Redigerad av iMarc
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
4 timmar sedan, iMarc säger:

Fick en sån här av sonen. Imponerad att den lilla kan leverera helt Ok ljud :)  Ska bli intressant å se vad mer man kan göra med denna. Spännande 

6F94D4B2-068E-46DD-875C-F6D1396FF284.jpeg

Jag hade ständigt använt den såklart till mobilen och datorn, för att lyssna på radio och musik. I min iPhone har jag installerat radio.se-appen för direkt tillgång till tusentals stationer med allt  från olika genrer av musik till nyhetsstationer på olika språk, inklusive svenska såklart. Utmärkt!

https://apps.apple.com/se/app/radio-se-radio-och-podcast/id402206359

IMG_4338.png

IMG_4339.png

Unknown.png

Redigerad av mikaellq
Länken också...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Om man installerar Catalina på en extern hårddisk, blir det problem med det befintliga OS-et på den interna disken genom någon oåterkallelig uppgradering av tex EFI?

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, Axelman säger:

Om man installerar Catalina på en extern hårddisk, blir det problem med det befintliga OS-et på den interna disken genom någon oåterkallelig uppgradering av tex EFI?

Det vet jag inte men det skulle inte förvåna mig. Apple är numera rätt aggressiva med uppgraderingar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
10 minuter sedan, Alix säger:

Tack!

Verkar som det är en bra telefon för det priset. Gillar ir-funktionen samt BT 5.0 och kamerorna verkar hyfsade,  likaså batteri. 
Sonen har en OneNote minns ej modelllen, men haft den i ett år och tycker den är jättebra. 

Får dock vänta in pengarna för 7an som jag ska returnera till Swappie idag. 

Redigerad av iMarc
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, iMarc säger:

Tack!

Verkar som det är en bra telefon för det priset. Gillar ir-funktionen samt BT 5.0 och kamerorna verkar hyfsade,  likaså batteri. 
Sonen har en OneNote minns ej modelllen, men haft den i ett år och tycker den är jättebra. 

Jag kollar GSMArena när det gäller sådant här. De är bra på riktiga recensioner. Bland annat bedömer de ljudkvaliteten.

”The long read”: https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_7-review-1883.php

Kortare video:

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
37 minuter sedan, Alix säger:

Jag kollar GSMArena när det gäller sådant här. De är bra på riktiga recensioner. Bland annat bedömer de ljudkvaliteten.

”The long read”: https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_7-review-1883.php

Kortare video:

Wow vilken bra sida! Tusen tack 😊 

Ja telefonen verkar prisvärd, frågan är om man kan få så mycket bättre för det priset med de funktioner jag eftersöker, får bli att studera vidare. 

Läste om P30 Pro lite, den verkar inget vidare alls, skärmen kan tom vara dåligt kalibrerad. Märkligt att Huawei med sitt hyllade  flaggskepp P30 Pro släpper en lite-version som verkar urusel. 

Edit: Finns ju en Redmi Note 8 Pro också för nästan samma pris :D

Hmmmm nu får jag springa iväg till DHL ombudet och hoppas Swappie snart betalar tillbaka

Redigerad av iMarc
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, iMarc säger:

Wow vilken bra sida! Tusen tack 😊 

Ja telefonen verkar prisvärd, frågan är om man kan få så mycket bättre för det priset med de funktioner jag eftersöker, får bli att studera vidare. 

Läste om P30 Pro lite, den verkar inget vidare alls, skärmen kan tom vara dåligt kalibrerad. Märkligt att Huawei med sitt hyllade  flaggskepp P30 Pro släpper en lite-version som verkar urusel. 

Enda uppenbara nackdelen är väl frånvaron av NFC, om man nu vill använda Google Pay.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
14 minuter sedan, Alix säger:

Enda uppenbara nackdelen är väl frånvaron av NFC, om man nu vill använda Google Pay.

Ja precis, men kan ju inte få allt. 8an har NFC tydligen

Edit: Såg i butiken de har massor av modeller, en del som har högre prestanda och är billigare. Lite förvirrande, får väl ägna en hel dag på gsm-arena och jämföra

hmm vid en snabb koll så är det nog de nyare modellerna jag ska titta på

Redigerad av iMarc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, iMarc säger:

Ja precis, men kan ju inte få allt. 8an har NFC tydligen

Edit: Såg i butiken de har massor av modeller, en del som har högre prestanda och är billigare. Lite förvirrande, får väl ägna en hel dag på gsm-arena och jämföra

hmm vid en snabb koll så är det nog de nyare modellerna jag ska titta på

Jo, men de är väl dyrare också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Alix säger:

Ja och en del var tom sämre

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna funderade jag på men tror inte den är bättre, verkar inte så enligt gsm arena:

https://www.mi-store.se/sv/mobiltelefoner/redmi-note-8-pro/redmi-note-8-pro-64-gb-mineral-grey

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Falsk reklam med andra ord då

88BA6C3D-9087-4973-BE6E-3D064F02E225.jpeg

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, ronny säger:

Nja, den kostar säkert minst, men man får också så pass mycket mobil för pengarna... Nåt halvdassigt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, ronny säger:

Ser ut att vara ett skämt, Ronny. :D 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

Nja, den kostar säkert minst, men man får också så pass mycket mobil för pengarna... Nåt halvdassigt...

Man får verkligen det man betalar för när det gäller iPhone. 
Men inte hos Swappie. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bättre att köpa den ny !

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett drag för vit. Enkelt och blev självklart efter att jag stirrat på problemet i nån minut. Vad tycker du Ronny? För enkel? Självklart drag för dig också? :) 

problem.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 minuter sedan, ronny säger:

Bättre att köpa den ny !

Absolut! Jag köpte min SE ny i obruten förpackning. Till 2/3 av priset eftersom den var låst till 3 (vars nät jag ändå har) och kom med ett abonnemang (mobilen var ointressant för säljaren på så vis). Så kan man göra en bra deal! :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varit en vända på gymmet.

Den blev kort, för jag hade glömt lite vitala klädesplagg.

• Gilla 1
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...