Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har inte sovit alls i natt och kom nyss in från en promenad avsedd att göra mig trött. 😢

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på tok för optimistisk över vad jag klarar och var orken tar slut. Har hälsat på i västra götaland och inte klarat det alls bra. Hemma nu och andas ut.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Axelman säger:

Har inte sovit alls i natt och kom nyss in från en promenad avsedd att göra mig trött. 😢

16 minuter sedan, Axelman säger:

Har varit på tok för optimistisk över vad jag klarar och var orken tar slut. Har hälsat på i västra götaland och inte klarat det alls bra. Hemma nu och andas ut.

Ja, vi har ju sett dig slita med källaren. Mycket jobb, och du har ju själv påpekat att du har bränt ut dig tidigare. Passa på att ”ta semester”, det är ju ändå sommar! :kramis:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Har varit på tok för optimistisk över vad jag klarar och var orken tar slut. Har hälsat på i västra götaland och inte klarat det alls bra. Hemma nu och andas ut.

Den här västgöten är inte gjord av härdat stål han heller som ser hemmet som den ultimata platsen för vila, bara där kan jag ladda batterierna riktigt effektivt för att orka med kommande utmaningar.

Mycket mat, sömn & vila denna helg ska förhoppningsvis stärka så till den grad att fredagens utmattning och värkande rygg snart är helt borta.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska iväg och handla mat. Sen en simtur, blivit 300-500m/dag sen en vecka tillbaka känner mig piggare än förut och orkar mer. Imorgon blir det spruta 2 pfizer. Inget jag ser fram emot direkt då jag hade jobbiga biverkningar i över 3 veckor. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag softa på balkongen. Har också simmat en tur i sjön, på förmiddagen. Tvågånger om dagen, kvällar också. Bra vana, och man känner verkligen att det är sommar. ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

 Passa på att ”ta semester”

Det var ju det jag gjorde...... 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad jag gjorde igår…

En liten utflykt tillbaka i tiden, tittade tillbaka på trådar som jag startat. Lite mycket kul.

C1566B4D-7A1D-4C92-807D-E57A96D771F7.thumb.png.740f822f23f09797438d19e10f5ed12b.png

det började 2003.

2004 fanns ingen iPhone, min T630 var hightech.—-

2004 försökte jag tydligen få forumet att krascha…😇

2005 var den eviga kampen mellan könen…. Tror jag.

 

 osv. 
kul o intressant att se tillbaka.

 

Redigerad av boevil
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Jag har en T630 som ff funkar.

Jag har min T630 kvar, vet inte om den fungerar.

Forumet fungerar trots mitt försök med citat-tråden.
Men Daniella verkar inte vara kvar på forumet.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har äntligen inkluderat BankID som möjlighet att logga in med i Bredband2-appen.

Men när jag väl kom in kunde appen loggas in på med FaceID direkt. Smidigt!

Lyssnade lite på deras podcast eller blogg om Apples uppdateringar i höst rörande säkerhet.

Passkey och deras förenkling av WebAuthn hyllades men killen sa att han inte tänker använda det ändå därför att han inte vill låsa in sig hos Apple.

 

Han har en poäng men alla val, även logga in med Apple eller Google, är att låsa in sig.

Antagligen är en fysisk nyckel mest användbar för den som sitter framför många olika datorer och mobiler. Men om man ändå alltid har med sig sin iPhone...

 

4A96B15B-6E5D-4540-9AD2-96D20738E841.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
13 timmar sedan, boevil säger:

Jag har min T630 kvar, vet inte om den fungerar.

Forumet fungerar trots mitt försök med citat-tråden.
Men Daniella verkar inte vara kvar på forumet.

 

2004 det var väl samma år tidningen Macworld lades ner...

 

Edit: ser nu att det var 2014

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-15 16:32, Axelman säger:

Klämde på en iPhone 12 Mini idag. Har bestämt mig för att byta upp mig med en 13 mini när den släpps i höst. :travolta:

... Nu ser jag att det är en 13 mini du planerar....

vad är det för skillnad mellan SE och 12 mini det var det artikeln  handlade om

 

iPhone 12 mini vs SE: Vilken modell ska du köpa?

Du gillar små telefoner och nu ska du få en ny iPhone. Köper du iPhone SE och sparar hundratals dollar eller betalar du nästan dubbelt så mycket för iPhone 12 mini? Det kommer ner till hur mycket värde du lägger inom tre viktiga områden:

  • Displayens kvalitet och design.
  • Vikten av ledande teknik som 5G, Ultra Wideband och Face ID.
  • Oavsett om du alltid vill ha längre batteritid.

Om du ser något av dessa saker högt, vill du välja iPhone 12 mini.

Det är bara ingen konkurrens med iPhone SE när det gäller skärm, batteri och premiumfunktioner, och det är väl värt de extra pengarna du betalar för iPhone 12.

Det finns andra skillnader (som bättre selfies och ultrabrett kamera på iPhone 12 mini), men för de flesta användare är det de tre stora överväganden som är värda att betala hundratals dollar för. Om du inte betalar pengar för dig om du betalar över $ 700 för en telefon, eller om du köper något du hoppas kunna behålla i fyra eller fem år, tror vi att du blir mycket nöjdare med iPhone 12 mini.

Men för alla andra små telefonälskare är iPhone SE en stjäl på $ 399.

Det är inte bara den billigaste iPhone du kan köpa,

  • den har fortfarande några avancerade funktioner som trådlös laddning och porträttläge,
  • har en utmärkt retro-design och fungerar nästan lika bra som de senaste iPhonerna.

Den kommer att uppdateras i flera år - nästan lika länge som iPhone 12 mini - så oavsett om du ska byta ut din iPhone på bara ett år eller två eller är särskilt grov på din telefon och inte vill spendera mycket av pengar på något som kommer att bli slagen, gå till iPhone SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, ronny säger:

... Nu ser jag att det är en 13 mini du planerar....

vad är det för skillnad mellan SE och 12 mini det var det artikeln  handlade om

 

1. Jag tror att de förbättrade kamerafunktionerna som finns hos de dyrare iPhone 12 kommer i iPhone 13 vilket är den största anledningen.

2. Jag gillar inte storleken och de mjuka kanterna på SE 2. Frun har en sån och jag vill inte ha en sån för den halkar ur min hand stup i kvarten.

3. Jag har aldrig skaffat en ny smartphone utan alltid ärvt den gamla när frun fått en ny. 

4. Jag har råd och jag vill ha en.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

2004 det var väl samma år tidningen Macworld lades ner...

 

Edit: ser nu att det var 2014

Däremot så kan vi väl säga att planeringen började redan då

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Den första linjerar dåligt så det försvinner lite.

Precis. Den ena sneda kanten är litet konvex, den andra litet konkav.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar även fungera på rektanglar 

 

 

104806DB-52CE-41B2-826D-30E300E9D75C.jpeg

6262E53D-4CF8-478E-ADC3-BBACDB75F1B2.jpeg

53018584-D153-4710-ABE6-0E41AE089E6E.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har båda SE nu. Helt fascinerad över hur den lilla "gamla" SE är överlag. Liten och smidig ryms utan problem i en byxficka, bilderna blir jättebra med lite justeringar i kamera appen. Snygg lyxig robust design.  Inga ovala kanter så bekväm att hålla i. Skärmen helt Ok, batteritiden förvånansvärt bra, använder den lika mycket som storebror SE. 
Förhoppningsvis kommer BankID på denna fungera ett par år till. 
Nya SE är ett rejält kliv uppåt, Kameran är helt suverän och duger gott och väl även till steget över amatörfotograf, processorn är supersnabb, finns mycket att säga om nya SE, men jag skulle inte på något sätt vilja byta den mot exempelvis X. XR, XS. Av alla iPhone hittills är nya SE det bästa köp med tanke på vad man får för det billiga priset. 
Men visst vill man ha en stor skärm går den bort direkt. Köpte en 7 Plus nyligen, den vill jag inte ha kvar längre, stor och klumpig och känns som att bära omkring med en surfplatta. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, iMarc säger:

Jag har båda SE nu. Helt fascinerad över hur den lilla "gamla" SE är överlag. Liten och smidig ryms utan problem i en byxficka, bilderna blir jättebra med lite justeringar i kamera appen. Snygg lyxig robust design.  Inga ovala kanter så bekväm att hålla i. Skärmen helt Ok, batteritiden förvånansvärt bra, använder den lika mycket som storebror SE. 
Förhoppningsvis kommer BankID på denna fungera ett par år till. 
Nya SE är ett rejält kliv uppåt, Kameran är helt suverän och duger gott och väl även till steget över amatörfotograf, processorn är supersnabb, finns mycket att säga om nya SE, men jag skulle inte på något sätt vilja byta den mot exempelvis X. XR, XS. Av alla iPhone hittills är nya SE det bästa köp med tanke på vad man får för det billiga priset. 
Men visst vill man ha en stor skärm går den bort direkt. Köpte en 7 Plus nyligen, den vill jag inte ha kvar längre, stor och klumpig och känns som att bära omkring med en surfplatta. 

SE2 är fattigmansmobilen men trots allt med A13 i. Inte för någon inbillad hastighet utan för finesser som de med äldre mobiler får klara sig utan.

 

Tänk vad behoven kan vara olika!

Jag tänkte mycket på att läsa böcker varför iPhone XR blev det perfekta valet i förhållande till priset. Samma bredd som min gamla iPhone 7, ungefär, men högre.

 

Kanske det blir det senaste och bästa nästa gång det är dags för ny mobil. Men min XR batteri är fortfarande på 100%. Lol! Va bra man har det! 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...