Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Avancerad? Vilket då menar du? Detaljrikedomen? Realismen?

Jo, en mycket fin målning. 

Ja, allt det där. Särskilt ljussättningen. Subtil och utsökt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
47 minuter sedan, mikaellq säger:

Avancerad? Vilket då menar du? Detaljrikedomen? Realismen?

Jo, en mycket fin målning. 

Paranoidmålning. Hur man än vrider telefonen så glor gubben på en

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IMG_0856.thumb.jpg.7ddc9d74fcffa97df65ebab93264a8bf.jpg

Idag fick jag levererat batteri, adhesive stickers* (på min begäran men utan extra kostnad) och verktyg för min Iphone SE. Allt till en kostnad av 142 kronor. Bytet är pilligt (med mina stora händer) men rätt enkelt i princip. Man ska framför allt inte göra sönder kabeln till hemknappen och se till att hålla koll på tre skruvar av olika längd. Om man inte slarvar ska det gå bra. Hmm...

*Jag använder nog bara den ena halvan och sparar den andra till nästa gång. Om det blir en sådan...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, Alix säger:

IMG_0856.thumb.jpg.7ddc9d74fcffa97df65ebab93264a8bf.jpg

Idag fick jag levererat batteri, adhesive stickers* (på min begäran men utan extra kostnad) och verktyg för min Iphone SE. Allt till en kostnad av 142 kronor. Bytet är pilligt (med mina stora händer) men rätt enkelt i princip. Man ska framför allt inte göra sönder kabeln till hemknappen och se till att hålla koll på tre skruvar av olika längd. Om man inte slarvar ska det gå bra. Hmm...

*Jag använder nog bara den ena halvan och sparar den andra till nästa gång. Om det blir en sådan...

Billigt! Och lycka till. 

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Installerat min nya AppleTV  i vardagsrummet, flyttade ner den äldre modellen i gillestugan.

Djäklar så lätt det är att installera, bara lägga mobilen jämte..

Blev lite besviken på att det var färre appar i denna mot den gamla, men sen upptäckte jag att det fick man ladda ner själv.

Youtubeappen vill man ju gärna ha. 

Känner att jag numera blir "lätt stressad" över hur fort tekniken går, trots att jag bara jobbat med "teknik" hela livet. 

Kanske har med åldern att göra.. :lol:

• Gilla 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Pocahontas säger:

Installerat min nya AppleTV  i vardagsrummet, flyttade ner den äldre modellen i gillestugan.

Djäklar så lätt det är att installera, bara lägga mobilen jämte..

Blev lite besviken på att det var färre appar i denna mot den gamla, men sen upptäckte jag att det fick man ladda ner själv.

Youtubeappen vill man ju gärna ha. 

Känner att jag numera blir "lätt stressad" över hur fort tekniken går, trots att jag bara jobbat med "teknik" hela livet. 

Kanske har med åldern att göra.. :lol:

Host host....what did I tell you ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, lappen71 säger:

Host host....what did I tell you ;)

Gammel blir man vare sig man vill eller inte, tyvärr vill inte min kreativa hjärna inte inse detta.. 

Kroppen skriker och vill ta det lite lugnare, men hjärnan skiter i det också.. finns det jobb att göra så ska de utföras..

Hade planerat göra en del jobb i trädgården nu när solen skiner och mina bin flyger som stollar och samlar in vatten, pollen och nektar finner de förmodligen inte.  

Men det blev inte av med nåt jobbade, fick besök av en av våra rara svärdöttrar... kommer fler soliga dagar

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Pocahontas säger:

Gammel blir man

Alternativet är en liten etta med jordvärme. :) 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, Pocahontas säger:

Gammel blir man vare sig man vill eller inte, tyvärr vill inte min kreativa hjärna inte inse detta.. 

Kroppen skriker och vill ta det lite lugnare, men hjärnan skiter i det också.. finns det jobb att göra så ska de utföras..

Hade planerat göra en del jobb i trädgården nu när solen skiner och mina bin flyger som stollar och samlar in vatten, pollen och nektar finner de förmodligen inte.  

Men det blev inte av med nåt jobbade, fick besök av en av våra rara svärdöttrar... kommer fler soliga dagar

De tär väl en himla tur att det fungerar på det sättet. Sätter man sig ner så tynar man bort.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
54 minuter sedan, Pocahontas säger:

Jag tror heller inte att någon av oss mår bra av för mycket stillasittande, människor som i årtusenden haft det ständiga vandrandet som en helt naturlig livsstil (följa maten, för jakten).
Det var ju tämligen nyss vi var jägare och samlare, bara några millennia tillbaks i tiden...

IMG_2679-604x270 (1).jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pensionen blir man ju inte heller fet av...

Tur man är biodlare, ger goa slantar :lol:

Skärmavbild 2020-01-22 kl. 13.06.34.jpg

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dags att skriva här också 

ingen är gladare än jag att det fortfarande är snöfritt 

det måste firas med Hyacinth 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, ronny säger:

Dags att skriva här också 

ingen är gladare än jag att det fortfarande är snöfritt 

det måste firas med Hyacinth 

Det låter bra det. Tar du promenader nu när snön håller sig borta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
44 minuter sedan, Alix säger:

Det låter bra det. Tar du promenader nu när snön håller sig borta?

Tyvärr så är det redan mörkt i promenadstråken när man kommer hem från jobbet

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snart blir man ledig på helgerna igen och då kan man promenera i 2 timmar innan det skymmer 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
37 minuter sedan, ronny säger:

Men snart blir man ledig på helgerna igen och då kan man promenera i 2 timmar innan det skymmer 

Ah, låter toppen. Något att se fram emot! :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 minuter sedan, Alix säger:

Ah, låter toppen. Något att se fram emot! :yeahbaby:

Absolut! Har väntat på att komma ut och ta bilder på vårblommor 

det blir bra bilder från en iPhone 6 kamera 📸 också 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, ronny säger:

Absolut! Har väntat på att komma ut och ta bilder på vårblommor 

det blir bra bilder från en iPhone 6 kamera 📸 också 

Snart dags för snödroppar! Jag ser fram emot att du hittar en. ^_^ 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Snart dags för snödroppar! Jag ser fram emot att du hittar en. ^_^ 

Jag har inte sett röken av några blommor, bara bladen. :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag har inte sett röken av några blommor, bara bladen. :superirriterad:

Det är kanske för tidigt. Jag har iallafall sett knoppar. Ska se om de har slagit ut.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, en blomma har faktiskt slagit ut nu! Bild 1 till höger. De andra är på väg.

1.thumb.JPG.4f0c4e9bf62c87a4f15217406262b3e0.JPG

2.thumb.JPG.5e31d470c93b6b95c9fa7ae88dfc4b99.JPG

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Mycket med "det tekniska"  just nu... igår kväll strulade det när vi skulle påbörja gratisåret med AppleTV.

Skulle gå in på  mitt iTuneskonto och godkänna min provperiod, så ville den inte godta mitt kontokort.. tills jag fattade att jag alltid spärrar det för internetköp. Så jag fick ju låsa upp det först, men det vill Apple inte fatta ändå..

Så jag använde kameran för att visa mitt kort osv ett par ggr, plötsligt funkade det...

Sen var frugan och jag lite irriterade över varför det var så dålig ringsignal på våra telefoner..  

Kollade att volymen var på max osv, inget hjälpte, googlade och läste en massa Appleartiklar utan framgång.

Idag skulle vi in till Kungsbacka och handla lite, passade på att gå in till MacForum och förklara vår oro över att den bara hade en ringsignal som hördes bra sen blev de andra signalerna mycket svagare...

Killen bakom disken visste genast vad det var och förklarade, telefonen känner av så fort vi tar i den, ja ser oss,  och så visade han mig långt ner i inställningar en knapp som var påslagen..Uppmärksamhetfunktioner...

Den hade jag aldrig hittat i mitt sökande :-)  

Man lär sig...

Eller så borde jag hittat denna artikeln från 2017

https://macworld.idg.se/2.1038/1.692224/iphone-x-dolda-funktioner

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har i tre dagar ödslat massa tid ang en receptförnyelse som jag gjorde i fredags. Enligt intervall skulle medicinen kunna tas ut den 19. Måndag gick, tisdag, likaså onsdag, ringde mottagningen på onsdagen, sekreteraren skulle lägga en lapp till läkaren på hans skrivbord då han dessutom var på plats. Inget recept förnyat den dagen heller. 
Idag ringde jag mottagningen igen men blev då hänvisad att ringa en sköterska. Gjorde detta och valde alternativ tre (bli uppringd av sköterska), kl 13 ringde en manlig sköterska, norsk dessutom, han visste ingenting och jag fick dra en lång historia ang receptet, tur jag kan norska annars hade jag inte förstått vad han sa. Samtalet slutade med att det blir en lapp till till läkarens skrivbord. 
På måndag är medicinen slut och den är en sort som inte går att sluta tvärt med då blir man riktigt dålig. 
Helt obegripligt att det ska vara så svårt att förnya en medicin jag haft i flera år. 

• Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Jo, en blomma har faktiskt slagit ut nu! Bild 1 till höger. De andra är på väg.

1.thumb.JPG.4f0c4e9bf62c87a4f15217406262b3e0.JPG

2.thumb.JPG.5e31d470c93b6b95c9fa7ae88dfc4b99.JPG

Var på Hunneberg häromdagen. Fanns mängder av svamp. Tittade i svampboken när jag kom hem och det var toppslättskivling, inget man gör omelett av tydligen. 

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...