Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kom hem från en kort skogspromenad för några timmar sedan. Då låg det en huggorm och solade sig på verandatrappan. En ganska stor en, kanske 60-70 cm lång. Den ringlade iväg innan jag kom att tänka på att ta fram mobilen och plåta.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

Kom hem från en kort skogspromenad för några timmar sedan. Då låg det en huggorm och solade sig på verandatrappan. En ganska stor en, kanske 60-70 cm lång. Den ringlade iväg innan jag kom att tänka på att ta fram mobilen och plåta.

Så typiskt 

när man är beredd kommer ingen och tvärtom

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Kom hem från en kort skogspromenad för några timmar sedan. Då låg det en huggorm och solade sig på verandatrappan. En ganska stor en, kanske 60-70 cm lång. Den ringlade iväg innan jag kom att tänka på att ta fram mobilen och plåta.

Jag blir grön av avund. Det finns gott om huggormar där jag bor på berget men de tyckas hålla sig osynliga för mig.

Typiskt!

Alltid någon annan som får denna mycket fina naturupplevelse och dessutom de mest ormrädda, aldrig jag. :irriteradtjej:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag blir grön av avund. Det finns gott om huggormar där jag bor på berget men de tyckas hålla sig osynliga för mig.

Typiskt!

Alltid någon annan som får denna mycket fina naturupplevelse och dessutom de mest ormrädda, aldrig jag. :irriteradtjej:

Jag har sett flera ormar i år. Både huggorm och snok. Jag lider med dig.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag blir grön av avund. Det finns gott om huggormar där jag bor på berget men de tyckas hålla sig osynliga för mig.

Typiskt!

Alltid någon annan som får denna mycket fina naturupplevelse och dessutom de mest ormrädda, aldrig jag. 

Leta upp ruiner med mycket sten kors och tvärs så ökar chansen rejält att få se huggorm. Dels gillar de att gömma sig i labyrinterna av gamla nedfallna stenar och dels gillar de också möjligheten att sola sig varma.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser huggorm utmed solvarma ängskanter, stigar och grusvägar. Snok ser jag mer i skog och kring, och i, vatten.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-27 11:36, Hassec säger:

Idag firar jag min 75-årsdag med ett ryggskott light! ☹️

Ryggskott är dumt att få! :-(Jag har aldrig haft ryggskott. Jag har istället knakat söder några skrivbordsstolar. När jag inte har tillgång till skrivbordsstolar så vrider jag mej fram och tillbaka och sen rycker jag på axlarna innan jag ska bära något tungt eller böja mej ner. 

/ Maria

 

Redigerad av Maria1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kylskåpet gav upp idag. Så jakten på ett nytt har inletts. Enkelt säger du. Inte för oss. Vi har udda mått i köket och önskemålet var också dubbla dörrar med sval. Dubbla dörrar med sval underst finns överhuvudtaget inte att uppbringa i någon storlek vilket förvånade mig. Jag for till Elon som har mycket tjänstvilliga anställda i Falun och två personer skannade av nätet och broschyrer och hittade ett kylskåp med hel dörr som vi kommer att välja. I bästa fall är det en veckas leveranstid OM det finns på centrallagret. När vi byggde ny matkällare installerade jag ett kylskåp som kylanläggning så vi har kyla men i källaren. Det går men blir omständligt tills den nya kylen anländer.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Kylskåpet gav upp idag. ……När vi byggde ny matkällare installerade jag ett kylskåp som kylanläggning så vi har kyla men i källaren. Det går men blir omständligt tills den nya kylen anländer.

En så kallad jordkällare 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, ronny säger:

En så kallad jordkällare 

Nej. En matkällare behöver inte alls vara en jordkällare. En jordkällare är en fristående källarbyggnad som är helt eller delvis nedgrävd i marken, ofta i en sluttning mot norr.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya kylen ska landa i Falun på måndag enligt Elon. Så blir det när man har uråldigt kök med specialmått...... annars kunde man få hem hur många kylskåp som helst på direkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Axelman säger:

Den nya kylen ska landa i Falun på måndag enligt Elon. Så blir det när man har uråldigt kök med specialmått...... annars kunde man få hem hur många kylskåp som helst på direkten.

Har du städat ur den gamla kylen än?… gör det inte!

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, boevil säger:

Har du städat ur den gamla kylen än?… gör det inte!

Den dog UTAN att jag städade den. ( Har väntat på den kommentaren! rofl.gif.e674fd32d1c54dfa6479b72760bde67a.gif  )

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fotboll idag så det blev Bond film istället 

för er som inte har Lion finns det nu hopp

 

1D53655B-8652-48E7-A649-405B75F9C593.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

internet.thumb.png.f83748c266f80c8103ff8f09779a82a6.png

 

Bytte internetleverantör vid midnatt (från dyra och byråkratiska Bredband2 till prisvärda och smidiga Junet). Fast det nya kopplades in manuellt först 09:30 idag (av Telia). Det känns lite stenålder. Sedan skulle routern (en annars bombsäker Google WiFi) fatta att jag hade uppgraderat från 100 till 250. Det tog ett tag. Man undrar vilket hokus pokus som försiggår i sådana apparater... Men nu flyter allt på igen, och det med råge! :skondans:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på avsnitt 5 av Lisey's Story.
Dramat och mysteriet är sådär. King kan bättre.
 

Blir inspirerad av Alix att se över mitt bredband. Visste inte ens att Junet fanns. 
 

77014274-B5FD-49BC-9419-BC737EAA2C07.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2021-07-01 10:30, Alix säger:

internet.thumb.png.f83748c266f80c8103ff8f09779a82a6.png

 

Bytte internetleverantör vid midnatt (från dyra och byråkratiska Bredband2 till prisvärda och smidiga Junet). Fast det nya kopplades in manuellt först 09:30 idag (av Telia). Det känns lite stenålder. Sedan skulle routern (en annars bombsäker Google WiFi) fatta att jag hade uppgraderat från 100 till 250. Det tog ett tag. Man undrar vilket hokus pokus som försiggår i sådana apparater... Men nu flyter allt på igen, och det med råge! :skondans:

Det jag ser av priser är att Bredband2 har ett acceptabelt pris jämfört med de andra. 369 kr i månaden för 100/100 för mitt bredband. Vad betalar ni andra?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Blir inspirerad av Alix att se över mitt bredband. Visste inte ens att Junet fanns. 

Jomän. 250/250 kostar 389/mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Det jag ser av priser är att Bredband2 har ett acceptabelt pris jämfört med de andra. 369 kr i månaden för 100/100 för mitt bredband. Vad betalar ni andra?

Jag lämnade dem eftersom de är så dyra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käkat på kinarestaurang i Trollhättan i kväll. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Käkat på kinarestaurang i Trollhättan i kväll. 

Ute på galej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jomän. 250/250 kostar 389/mån.

Jag tycker att det fortfarande är för dyrt, bara en femtiolapp billigare än Bredband2.

Hmm, kanske ändå. Måste suga på karamellen lite först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...