Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag försöker få ordning på min ipad mini... Jag har bestämt mej nu för att bara ha ett apple id... Det blir problem annars säger min kompis som har använt Mac och Ipad sen den första kom... Om man lämnar in den för support så är det enda de kan erbjuda är radering...  Jag kommer iallafall ihåg apple id på min stora ipad synd bara att den har mindre minne än den lilla som det har blivit problem med. Men jag lyckades iallafall kopiera mina bildfiler på den lilla ipad innan jag lämnade in den p.g.a. att det blev activation lock. Det är bara lösenordet på min stora ipad som jag glömmer bort ibland och om man skriver fel lösenord så måste man välja ett nytt dumt nog... Lösenord till apple id verkar inte sparas i nyckelringen...

Rätta mej om jag har fel ? Det kanske beror på vilken version av ipados man har också...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Synd bara att postmodernismen har ersatt kunskaper med åsikter och känslor.

Postmodernismen som i den gamle totalitäre marxisten gör nya försök att få makt genom att attackera våra sinnen, genom att erbjuda en alternativ verklighetsbeskrivning som exempelvis en fransk filosof Jacques Derrida gjort. Studera "Dekonstruktion". Jag vågar slå vad om att du inte orkar läsa igenom allt. Helsnurrigt.

 

Men Kants arbete handlade om vetenskap som är fullständigt icke-politisk i sin natur helt enkelt därför enbart det som faktiskt är sant om världen och verkligheten är av intresse. Filosofen lägger så att säga grunden för vidare studier, meta-fysiken är alltså en filosofisk term.

 

Jag själv vill förstå historien och civilisationens utveckling ända tillbaks till Renässansen den vackra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Maria1 säger:

Jag försöker få ordning på min ipad mini... Jag har bestämt mej nu för att bara ha ett apple id... Det blir problem annars säger min kompis som har använt Mac och Ipad sen den första kom... Om man lämnar in den för support så är det enda de kan erbjuda är radering...  Jag kommer iallafall ihåg apple id på min stora ipad synd bara att den har mindre minne än den lilla som det har blivit problem med. Men jag lyckades iallafall kopiera mina bildfiler på den lilla ipad innan jag lämnade in den p.g.a. att det blev activation lock. Det är bara lösenordet på min stora ipad som jag glömmer bort ibland och om man skriver fel lösenord så måste man välja ett nytt dumt nog... Lösenord till apple id verkar inte sparas i nyckelringen...

Rätta mej om jag har fel ? Det kanske beror på vilken version av ipados man har också...

/Maria

Detta är INGEN supporttråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 timmar sedan, mikaellq säger:

Sitter i bersån och njuter av sommarvärmen efter att dagens bekymmer blivit lösta.

Har läst en bok av Jordan Peterson "Bortom Ordning" och tänkte nu återgå till Podcaster.

 

Kanske lite filosofi från BBC "In Our Time: Philosophy"? Det går helt i linje med mina tidigare studier om Renässansen och sedan Upplysningstiden då människor började vakna till liv och sträcka sin nyfikenhet ut i universum och bortom det våra sinnen kan förstå. Vi behövde vetenskapen först som verktyg för att vinna insikt om vad som faktiskt är sant. ❣️

 

D522C9EF-0C69-41AE-BBD4-8B2104A30910.jpeg

Melvyn Bragg? Han borde vara gammal nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Melvyn Bragg? Han borde vara gammal nu.

Kanske det behövs mognad för att förstå ämnet?
Jag antar att det är herrn som leder programmet och verkar förstå ganska väl det akademikerna pratade om.
Jag själv var tvungen att vara helt fokuserad där ute i solskenet. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Skönt, eller hur. Kunna vara ute hela tiden istället och bara njuta, kanske med en glass. :) 

Det blir nog flera glassar i veckan!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
13 timmar sedan, mikaellq säger:

Kanske det behövs mognad för att förstå ämnet?
Jag antar att det är herrn som leder programmet och verkar förstå ganska väl det akademikerna pratade om.
Jag själv var tvungen att vara helt fokuserad där ute i solskenet. :nerd:

Jo, men jag har till och från lyssnat på BBCs morgonradio i över 15 år, och det innebär att man ibland får höra hans presentationer som en liten jingel; In out time radiosänds på Radio 4 klockan 9 (10 svensk tid) en dag i veckan. Han slösar inte med programtiden direkt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Synd bara att postmodernismen har ersatt kunskaper med åsikter och känslor.

Min åsikt är att du har fel där. :totaltgalen:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
22 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, men jag har till och från lyssnat på BBCs morgonradio i över 15 år, och det innebär att man ibland får höra hans presentationer som en liten jingel; In out time radiosänds på Radio 4 klockan 9 (10 svensk tid) en dag i veckan. Han slösar inte med programtiden direkt.

Jag älskar brittisk kultur av fler skäl än jag orkar redogöra för här och nu.

Jag ser Michael Mosley på Radio 4 sida. Jag följer hand podcast "Just One Thing" direkt.

Du säger radio, jag säger podcasts, kanske det kvittar nuförtiden?

 

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/live:bbc_radio_fourfm

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Telly82 säger:

Min åsikt är att du har fel där. :totaltgalen:

Din åsikt känns väl sådär.🤔 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista 3 timmarna innan 🏖️

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, ronny säger:

sista 3 timmarna innan 🏖️

Ska du köpa ett parasoll eller flytta till en ö ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, boevil säger:

Ska du köpa ett parasoll eller flytta till en ö ?

Det är nog @mikaellqsätt att visa att semestern börjar

att sitta under en palm med en drink i ena handenpiggy_bank_thumbail_copy2.jpg.ff72fc6b4d9aedb02e6515f913d68f35.jpg

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

semester

Underbart! Ny avatar dessutom med näsan knappt över vattenytan. SOMMAR! 🥰

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Underbart! Ny avatar dessutom med näsan knappt över vattenytan. SOMMAR! 🥰

helt riktigt ja!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I alla fall knasen och sköldpaddan

 

4EB75D3B-7089-42C1-ADF6-0E4F9860F760.jpeg

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, ronny säger:

I alla fall knasen och sköldpaddan

 

4EB75D3B-7089-42C1-ADF6-0E4F9860F760.jpeg

Jag gillar det där Ronny. En värme i humorn, något enkelt, behöver inte ens ord. 👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
21 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag älskar brittisk kultur av fler skäl än jag orkar redogöra för här och nu.

Jag ser Michael Mosley på Radio 4 sida. Jag följer hand podcast "Just One Thing" direkt.

Du säger radio, jag säger podcasts, kanske det kvittar nuförtiden?

 

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/live:bbc_radio_fourfm

Mitt BBC-lyssnande handlar nästan uteslutande om direktsända (strömmade) program, och i då tycker jag radio passar bra.

Att ett radioprogram redan har sänts gör inte heller att det omvandlas till podcast vid senare lyssning. Samma sak gäller TV-program. Tar man SRs Sången om ett land, som vad jag vet inte alls sänds i tablåradio*, så kan kanske podcast passa bättre.

 

* Jo, programmet sänds tydligen på lördagar 10.45. Men vid den tiden brukar jag aldrig lyssna på radio.

https://sverigesradio.se/sangen-om-ett-land

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...