Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har städat ur bilen efter vintern och kört den i tvättautomaten. Den var genant skitig. :blushing:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Har städat ur bilen efter vintern och kört den i tvättautomaten. Den var genant skitig. :blushing:

Plötsligt såg du vilken färg den har.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Plötsligt såg du vilken färg den har.

Snarare vilken blå färg. Den var inte gråblå! :tappahakan:

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

@Telly82 de letar efter din iMac PRO?

 

Nope, den är varken misstänkt eller farlig.

Den står dessutom cirka en halvmeter framför mig just nu, så den står inte i en källare. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

 

Den står dessutom cirka en halvmeter framför mig just nu

Lyllo! :cry:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Nope, den är varken misstänkt eller farlig.

Den står dessutom cirka en halvmeter framför mig just nu, så den står inte i en källare. :) 

Så du har en iMac Pro? Vad använder du den till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Så du har en iMac Pro? Vad använder du den till?

Haha...vad använder du din dator till? Misstänker att ditt användarområde inte kräver en iMac.

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, lappen71 säger:

Haha...vad använder du din dator till? Misstänker att ditt användarområde inte kräver en iMac.

 

Inte ditt heller. :P Jag hade fortsatt använda min MacBook Pro (2011) om det @#%&* tangentbordet varit helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, mikaellq säger:

Så du har en iMac Pro? Vad använder du den till?

Jag köpte en som jag hoppas ska räcka i 10 år. Min mor fick ärva min gamla iMac 27" 2011 med SSD och hennes gamla iMac 24" 2007 med RIKTIGT långsam mekanisk disk fick gå till elektronikåtervinningen (minus hårddisk som jag sparar som backup).

 

Jag redigerar litet video, rippar mina LP när tillfälle ges och släktforskar litet. Inget av detta motiverar egentligen en iMac Pro, men jag tänkte den är mer framtidssäker än en slöare Mac. Och jag kör Bootcamp för släktforskningens skull. Sveriges Släktforskarförbund ger ut program/databaser som bara kan köras i Windows.

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte ditt heller. :P Jag hade fortsatt använda min MacBook Pro (2011) om det @#%&* tangentbordet varit helt.

Min MacBook Pro 15" 2011 ska snart ersättas av en MBP 15" Retina 2015. Främsta anledningen är egentligen frånvaron av USB 3 och så är det ju gammal och kan väl gå sönder när som helst. Just denna (2011 alltså) har jag bara ägt ett år eftersom den gamla likadana packade ihop och inte gick att starta. Så för att snabbt komma igång igen så köpte jag en likadan och flyttade bara över SSDn och var snabbt igång igen. Både 2011 och 2015 har 16 GB RAM och 1 TB SSD. 2015 har ju en snabbare SSD.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte ditt heller. :P Jag hade fortsatt använda min MacBook Pro (2011) om det @#%&* tangentbordet varit helt.

Jag har varken en Mac Pro eller iMac 2020 utan en 10 år gammal iMac 🤣

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag har varken en Mac Pro eller iMac 2020 utan en 10 år gammal iMac 🤣

Samma här. Fast just den 10 år gamla står hos min mor.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Plötsligt såg du vilken färg den har.

svart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har starka åsikter om vissa saker och uttrycker mig både drastiskt och sarkastiskt. Jag har också en politisk utgångspunkt som inte är progressiv (tidsenlig eller ”politiskt korrekt”). Jag kan förstå att det är irriterande. Idag inser jag att det inte är så kul att ventilera sina åsikter just på grund av det. Åsikterna som sådana når ändå inte fram till någon. Och om det gör folk upprörda är det inte värt det. Ytterst är jag en fredlig varelse. Tro't eller ej.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min yngste son 30+ har en kronisk mycket ovanlig livshotande sjukdom. Han har fått ett "skov" är väl närmast att säga och jag minns de två förra tillfällena med obehag. Det är nästan tio år sedan sist och han är bara fyra enheter från att läggas in för behandling. Hade det inte varit covid i luften hade han legat inne. Covid kan slå ut honom på nolltid har jag förstått om skovet går. Det pirrade och sved i kroppen när frun ringde och meddelade detta och jag ville skrika och slå. Nu är den omedelbara stressen över och jag är jättetrött. Killen är glad och allt är i princip som vanligt tills han får behandling som tar ner honom en del. Vi är inte glada för vi är föräldrar och har inget annat val än att härda ut.

  • Ledsen 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Jag har starka åsikter om vissa saker och uttrycker mig både drastiskt och sarkastiskt. Jag har också en politisk utgångspunkt som inte är progressiv (tidsenlig eller ”politiskt korrekt”). Jag kan förstå att det är irriterande. Idag inser jag att det inte är så kul att ventilera sina åsikter just på grund av det. Åsikterna som sådana når ändå inte fram till någon. Och om det gör folk upprörda är det inte värt det. Ytterst är jag en fredlig varelse. Tro't eller ej.

För mig får du va precis som du är! 😄
Det ska mycket till för att jag ska bli upprörd.
Roligare att fnittra glatt åt eländet det innebär att finnas till. :borstatanderna:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Telly82 säger:

Nope, den är varken misstänkt eller farlig.

Den står dessutom cirka en halvmeter framför mig just nu, så den står inte i en källare. :) 

Det visade sig vara falskt alarm 

Citat

Ett par timmar senare kunde nationella bombskyddet säkra föremålet.

 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Grillade korv i skogen i går kväll och rev ut resten av avloppet i källaren idag. Lagom blandning av aktiviteter... default_laugh.png.83b4dbbb69ad241173fbdecab6eb1d11.png

 

 

 

Skärmavbild 2021-05-14 kl. 14.20.19.png

Skärmavbild 2021-05-14 kl. 14.20.28.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2021-05-12 18:18, Telly82 säger:

Sveriges Släktforskarförbund ger ut program/databaser som bara kan köras i Windows.

Det var ju taskigt gjort. :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Axelman säger:

Grillade korv i skogen i går kväll och rev ut resten av avloppet i källaren idag. Lagom blandning av aktiviteter... default_laugh.png.83b4dbbb69ad241173fbdecab6eb1d11.png

 

 

 

Skärmavbild 2021-05-14 kl. 14.20.19.png

Skärmavbild 2021-05-14 kl. 14.20.28.png

både ris och ros då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, ronny säger:

både ris och ros då?

Det blev korv av olika substans och dignitet. rofl.gif.3cd0a99c6ad1226534a73d2250b003e7.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Varit igång sen i morse med trädgårdsarbete, pyssla med bina och massa annat smått..

Får ta  vara på de soliga varma dagarna..

Om en stund ska jag njuta av 80-talet...

 

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar till småregnet. Ett åskoväder passerade precis. Igår åskade det i flera timmar. Annars varmt och skönt på dagarna. Har suttit i trädgården och tjötat med grannarna. Har styrkegått och styrketränat också.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Alix säger:

Lyssnar till småregnet. Ett åskoväder passerade precis. Igår åskade det i flera timmar. Annars varmt och skönt på dagarna. Har suttit i trädgården och tjötat med grannarna. Har styrkegått och styrketränat också.

Du lever sunt. Även det sociala. Lite avundsjuk blir jag dock på ditt åskväder. Uppfriskande och sunt det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...