Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har aldrig varit på ett gym. Märklig, främmande, miljö, med märkliga, främmande, människor.

Don efter person som det heter i betydelse att det passar inte alla, inte mig heller som upptäckt det höga antalet repetitioners välsignelser istället för blytunga vikter. 🙂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, mikaellq säger:

Don efter person som det heter i betydelse att det passar inte alla, inte mig heller som upptäckt det höga antalet repetitioners välsignelser istället för blytunga vikter. 🙂

Man kan ju, likt friidrottarna, ta ett piller för musklerna, eller, likt skidåkarna och cyklisterna, injicera något kul för konditionens skull.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
47 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har aldrig varit på ett gym. Märklig, främmande, miljö, med märkliga, främmande, människor.

Är inte det ett paradoxalt uttalande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
43 minuter sedan, mikaellq säger:

Har du redan förträngt axelproblemet?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
40 minuter sedan, Svolder säger:

Man kan ju, likt friidrottarna, ta ett piller för musklerna, eller, likt skidåkarna och cyklisterna, injicera något kul för konditionens skull.

Sonen intager ett ämne som heter kreatin. Jag hade aldrig hört talas om det. Det är i vart fall inte dopning- eller narkotikaklassat. Själv föredrar jag yoghurt, honung och mandlar till frukost.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Alix säger:

Är inte det ett paradoxalt uttalande?

Nej, jag har naturligtvis betraktat gym från håll, och talat med människorna som frekventerar slika förlustelser. Jag kommer säkert att prova att gå till ett gym som pensionär, men ytligt känns det inte som en miljö för mig.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Svolder säger:

Håll dig du till promenaderna med hunden. Betydligt nyttigare tror jag. Och trevligare. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
46 minuter sedan, Alix säger:

Har du redan förträngt axelproblemet?

Nej då. Problemet sitter i en gammal skada och en stel axel som jag måste vara försiktigare med. Har därför valt nya rörelser för att underhålla min kondition och styrka. Jag mår inte bra av att vara helt stillasittande, varken fysiskt eller psykiskt. 

Bara detta att aktivitet tystar tjattret i huvudet är en välsignelse. 👼

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, mikaellq säger:

Bara detta att aktivitet tystar tjattret i huvudet är en välsignelse. 👼

Man kan spela datorspel också. Inget tystar tjattret så effektivt som en snabb FPS :)

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, Svolder säger:

Man kan spela datorspel också. Inget tystar tjattret så effektivt som en snabb FPS :)

Jag hade föredragit vovven. 🐕

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag hade föredragit vovven. 🐕

Jodå, jag också, men inte enbart.
"Ögat blir aldrig mätt på att se, örat får aldrig nog av att höra." (bonuspoäng på källan, ingen googling :) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
28 minuter sedan, Svolder säger:

"Ögat blir aldrig mätt på att se, örat får aldrig nog av att höra." (bonuspoäng på källan, ingen googling :) )

Då föreslår jag moder natur att vandra i. Kan vara minst lika vacker som den skönaste kvinna och sjunga vackrare än den mest inbitne näktergal. 

Evert Taube?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
41 minuter sedan, Svolder säger:

Räknas DuckDuckGo? ;) 

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 minuter sedan, mikaellq säger:

Då föreslår jag moder natur att vandra i. Kan vara minst lika vacker som den skönaste kvinna och sjunga vackrare än den mest inbitne näktergal. 

Evert Taube?

Bra gissning, men cirka 3000 år fel. Citatet kommer ur Predikaren i Gamla Testamentet. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Svolder säger:

Nej, jag har naturligtvis betraktat gym från håll, och talat med människorna som frekventerar slika förlustelser. Jag kommer säkert att prova att gå till ett gym som pensionär, men ytligt känns det inte som en miljö för mig.

Tja. Det finns en uppsjö av "gym" från neongröna dårar till svettigt normala människor. Välj ett med normala människor. Förr var det mest dårar på gym. Nuförtiden är det mest vanligt folk som upptäckt att köra skrivbord resulterar i en svag kropp och usel kondis. Två viktiga parametrar som blir viktigare ju äldre man blir.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv har jag skruvat de sista byggskivorna och spikat lite diverse en stund idag. Så jag har varit på mitt hemgym.... lyft många koppar också! :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Svolder säger:

3 timmar sedan, Svolder säger:

Bra gissning, men cirka 3000 år fel. Citatet kommer ur Predikaren i Gamla Testamentet. :) 

Jesus!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

Själv har jag skruvat de sista byggskivorna och spikat lite diverse en stund idag. Så jag har varit på mitt hemgym.... lyft många koppar också! :kaffe:

Kan vi få se en bild på hur det ser ut vid garaget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, ronny säger:

Kan vi få se en bild på hur det ser ut vid garaget?

Går inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Axelman säger:

Går inte.

Kan vi då få se en bild på carporten. ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
34 minuter sedan, Telly82 säger:

Kan vi då få se en bild på carporten. ;) 

Det går utmärkt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Carport är ett av alla de lånord som Språkrådet är för slöa för att mota i grind (tas upp i senaste Språket i P1). Bilhamn hade väl varit att föredra? Fast bil är också ett lånord. Men inte hamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men var är bilden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, ronny säger:

Men var är bilden?

I kameran.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
52 minuter sedan, Alix säger:

Carport är ett av alla de lånord som Språkrådet är för slöa för att mota i grind (tas upp i senaste Språket i P1). Bilhamn hade väl varit att föredra? Fast bil är också ett lånord. Men inte hamn.

Bilport, menar du väl? Engelska port betyder också port (och babord med flera betydelser).

598568808_Skrmavbild2019-12-02kl_22_00_14.png.3796ad71843df64c5eef104e395a94b7.png

Redigerad av Telly82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...