Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Jag var på folktandvården när en dator där gick sönder och tandhygienisten fick ett rött meddelande på sin skärm om att fortsätta utan att stänga av. De kollade medan jag satt i stolen och, jo, då, det var en HP... Om anteckningarna angående mig gick förlorade vet jag inte, men just denna gång skulle de intervjua allmänt om hälsoläget, så det blev en del prat. :stjarnsmall:

Jag har alltid sett på HP som av en smula högre kvalitet men får nog revidera den inställningen. Även de tvingas bygga in delar av undermålig kvalitet för att kunna pressa priser. 

Vi kunder av det offentliga bör se det som en plikt att ryta till och KRÄVA ordentligt mycket bättre av dem. Myndigheter, offentlig service, är ingen lekstuga för amatörer och odugliga nybörjare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, Alix säger:

Jag var på folktandvården när en dator där gick sönder och tandhygienisten fick ett rött meddelande på sin skärm om att fortsätta utan att stänga av. De kollade medan jag satt i stolen och, jo, då, det var en HP... Om anteckningarna angående mig gick förlorade vet jag inte, men just denna gång skulle de intervjua allmänt om hälsoläget, så det blev en del prat. :stjarnsmall:

När jag opererades tidigare i år så fanns det också en dator i rummet. En person satt vid den och kollade semesterresor mesta tiden.

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

När jag opererades tidigare i år så fanns det också en dator i rummet. En person satt vid den och kollade semesterresor mesta tiden.

Jag hoppas det var en HP som numera har dragit dit pepparn växer.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har börjat fixa till brorsans hemsida (han är konstnär). Kul att äntligen få styrsel på den. Från gammaldags 90-talskodning (se dump på knapp nedan...) till modern onlinemall med anpassad mobilvy. ^_^ 

dump.png.5057aeb79a833eb1b2daf7bd5a85f102.png

• Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-11-05 på 23:10, mikaellq säger:

Kanske. Kanske bara det estetiska har betydelse. Se alla färger.
🐟🐠🐡

Den i mitten var tydligen en tropikfisk

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

Jag hoppas det var en HP som numera har dragit dit pepparn växer.

Med tanke på att det mesta som användes under operationen, inklusive elsladden till en maskin som brände kärl, var engångsprylar som sedan slängdes/återvanns så borde även den där datorn ha kastats direkt efter operationen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, ronny säger:

Den i mitten var tydligen en tropikfisk

Säkert. Men jag tänkte bara på det färgglada. Har alltid gillat starka färger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Med tanke på att det mesta som användes under operationen, inklusive elsladden till en maskin som brände kärl, var engångsprylar som sedan slängdes/återvanns så borde även den där datorn ha kastats direkt efter operationen.

Slängs en elsladd som engångsartikel?!? :huh: Vet Greta om detta? :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

Slängs en elsladd som engångsartikel?!? :huh: Vet Greta om detta? :fundersam:

Ja, fast den källsorteras. Ger viss förståelse till varför vården får problem när leveranser inte funkar. Även handtagen till lampor mm utrustades med engångsskydd.

Greta är antagligen lyckligt ovetande.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just kollat på det bästa programmet i SVT 1, Svenska Nyheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HOW DARE YOU??? :behave:

81488481-039B-4E64-82CE-9D6F6EA0571D.jpeg

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni som kan sådant här, fysik och så. Jag undrar om det sett ur elkostnadssynpunkt spelar någon roll om jag stänger av lampor och apparater här hemma, eftersom jag har oljefyllda elelement, och jag betalar elen själv? Jag förstår ju att jag sliter mindre på lampor och apparater om de är avstängda, men det är väl inte alldeles nyttigt att stänga av och på dem heller, bara för att jag ska göra kortare ärenden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
57 minuter sedan, mikaellq säger:

HOW DARE YOU??? :behave:

81488481-039B-4E64-82CE-9D6F6EA0571D.jpeg

Det bästa talet någon har hållit i FN. Tror jag. 

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Alix säger:

Ni som kan sådant här, fysik och så. Jag undrar om det sett ur elkostnadssynpunkt spelar någon roll om jag stänger av lampor och apparater här hemma, eftersom jag har oljefyllda elelement, och jag betalar elen själv? Jag förstår ju att jag sliter mindre på lampor och apparater om de är avstängda, men det är väl inte alldeles nyttigt att stänga av och på dem heller, bara för att jag ska göra kortare ärenden?

Beror ju på vad som är korta ärenden. Den forskning jag snubblat över när det gäller lysrör spelar det ingen roll. Det är gungor och karuseller. Antar att felmarginalen i tillverkningen har större betydelse för livslängden än att stänga av och slå på.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
29 minuter sedan, Alix säger:

Eftersom de flesta prylar nuförtiden är strömsnåla så spelar det ingen större roll vad gäller elkostnaden. De bidrar inte i någon större del till uppvärmningen.

Ja, om du inte kör brödrosten eller spisen hela tiden förstås. :) 

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satt på mitt gamla mobilskal igen. 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
53 minuter sedan, iMarc säger:

Satt på mitt gamla mobilskal igen. 

Veckans händelse 😂

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, lappen71 säger:

Veckans händelse 😂

Nej, det var nog att det nya sprack.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 minuter sedan, lappen71 säger:

Veckans händelse 😂

Absolut. Men jag diggar inte det gamla. Finns inga bra skal till min. 

21 minuter sedan, Alix säger:

Nej, det var nog att det nya sprack.

Ja Ideal of Sweden var riktigt rötet. Sen när jag tog av det sprack hela skalet på mitten 👎🏻

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, iMarc säger:

Absolut. Men jag diggar inte det gamla. Finns inga bra skal till min. 

Ja Ideal of Sweden var riktigt rötet. Sen när jag tog av det sprack hela skalet på mitten 👎🏻

Det får byta namn till ideal of Norway istället 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kamma några spänn på V75, tre sexor..

Spelar snålt, med avsikt, vill sätta sjuan med en insats under 100 kr.

Det är sport :galetglad:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
26 minuter sedan, ronny säger:

Det får byta namn till ideal of Norway istället 

Eller crack of Sweden. grin.gif (Det andra alternativet är för grovt och jag vill inte att iMarc ska bli sur på mig. 🙂)

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min snart två år gamla SE börjar få trött batteri. I alla fall enligt min upplevelse och Coconut battery. Apple menar dock klämkäckt att det är nästan tipptopp! Om det bara vore så väl... Jag har ingen lust att byta batteri. Ett bra köp då för två papp, men nu... Nä. Det får bli något annat. Vad vet jag inte. Jag avvaktar och ser och det kommer en SE 2 till att börja med. Som då inte är en Iphone ”9” (alltså en upphottad Iphone 8).

dump.png.d21085741b46d7af1a0d214ecc862b93.png IMG_0634.png.c5e670b49538846e60069ae81cea963a.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...