Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har nyligen tittat på de båda Churchillfilmerna och fascinerats av de ypperliga skådespelarna som spelar Winston. Samt att jag tycker att det är super när action består av två gamla gubbar som står och argumenterar argt och högljutt på film, vilket bara kan ske när man är gammal gubbe själv.... rofl.gif.e06379dd1ab0365157d49ae9d2659a78.gif

 

 

Skärmavbild 2021-03-28 kl. 14.01.33.png

Skärmavbild 2021-03-28 kl. 14.01.00.png

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

...Samt att jag tycker att det är super när action består av två gamla gubbar som står och argumenterar argt och högljutt på film, vilket bara kan ske när man är gammal gubbe själv.... rofl.gif.e06379dd1ab0365157d49ae9d2659a78.gif

 

 

Skärmavbild 2021-03-28 kl. 14.01.33.png

Skärmavbild 2021-03-28 kl. 14.01.00.png

så vid vilken ålder rekommenderar du för mest skratt?

65 , 75 ,85 100 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte att Time Machine kopierar mappar (och deras eventuella filer) trots att de är undantagna i TM-inställningarna. Sådant tycker jag är skitirriterande. Så nu bytte jag tillbaka till Carbon Copy Cloner. Då kan jag styra intervall för säkerhetskopiering, dessutom. Och ha en extra bootbar startskiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnade ur på min lilla hobbymaskin och for och hyrde en Hilti 1000. Nu händer det grejjor när jag bilar källargolv! BRRRRRRRRR!!!! Bröt upp fyra gånger så mycket golv på halva tiden. :skondans: Kostar 500:-/dygnet. :cry:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Får hjälp av en kompis i morgon som också är dagledig. Han har ingen aning om att jag hyrt en best. Dags att flera får ont i ryggen. Varför ska jag vara ensam? :hihihi::donjuan:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser en liten ruta utan sten på bilden. Det tog en lång tid med den lilla maskinen. Området som är knöggligt  tog jag snabbt med den stora. Nu har jag den lilla att bila loss den stora när jag blir övermodig och fastnar. :w00t:

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 15.27.21.png

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Alix säger:

Tack. Jo jag vet vad min rinnande näsa, nysningar, kliande ögon, migrän och trötthet beror på. Igår kväll fick jag en svårare attack av migrän så att det även flimrade framför ögonen, jag blev halvblind. Usch.

 

Jag är ändå normalt inte allergisk mot något men de rekordhöga mängderna gör att jag reagerar ändå. Ska bli skönt när det från alen blir mindre eller försvinner. 

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Tröttnade ur på min lilla hobbymaskin och for och hyrde en Hilti 1000. Nu händer det grejjor när jag bilar källargolv! BRRRRRRRRR!!!! Bröt upp fyra gånger så mycket golv på halva tiden. :skondans: Kostar 500:-/dygnet. :cry:

Annars kan du ju hyra en Cobra.....  Kanske inte är den lämpligaste maskinen inomhus...  :whistling:     - Men manlig! :rockapa::rockapa: 

ProductImage28843793.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-03-27 23:09, Alix säger:

@MacHedda Jag skruvar också på en massa cyklar och har gjort i alla tider. Fast det blir mest service nuförtiden. 

Själv har jag börjat tröttna på skruvandet på jobbet då det tagit hårt på kroppen efter närmare 30år (Truckar, Lastbilar, Städmaskiner mm). Jag har skadade händer, ett avslitet finger, slitna knän, ledvärk i perioder och dessutom en gammal Whiplash-skada som gör sig påmind ett par gånger om året så nu när man är i den andra halvan av livet måste man börja tänka på att kroppen ska hänga med ett tag till. Däremot har jag fått tillbaka lusten att skruva på hemmaplan efter många år av totalt ointresse pga det dagliga arbetet, så det känns som en liten nystart att skruva cyklar igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, MacHedda säger:

Annars kan du ju hyra en Cobra.....  Kanske inte är den lämpligaste maskinen inomhus...  :whistling:     - Men manlig! :rockapa::rockapa: 

 

Men bara om jag får ett litet tillbehör utanför huset.... :donjuan:

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 20.32.45.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, MacHedda säger:

 Däremot har jag fått tillbaka lusten att skruva på hemma-plan 

Typ SAAB Aero.....? :fane::hihihi:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Men bara om jag får ett litet tillbehör utanför huset.... :donjuan:

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 20.32.45.png

Såja nu börjar det likna något.....  iaf om man ska riva hela huset....:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, MacHedda säger:

Såja nu börjar det likna något.....  iaf om man ska riva hela huset....:respekt:

Skit samma vad som ska ske! Huvudsaken är att man har en riktig kompressor!!! rofl.gif.46050c516b3f838f24dc0a5f75b6f5a1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Skit samma vad som ska ske! Huvudsaken är att man har en riktig kompressor!!! rofl.gif.46050c516b3f838f24dc0a5f75b6f5a1.gif

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, MacHedda säger:

Själv har jag börjat tröttna på skruvandet 

Jag har alltid ogillat att skruva med bilar och sett det som ett oönskat elände. Det är klena grejjor som bara går sönder. Bultar går av, plastgrejjor spricker och knogarna blir blodiga. Sista jobbet jag hade innan jag blev sjukpensionär var på ett lantbruk. Det är så underbart när man kan stå inne i maskinen, slänga på en jättehylsa på en saftig bult och hänga i två meter lång stång för att få loss den. Det är meka!! :skondans:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Alix säger:

1920px-Bagger-garzweiler.jpg

 

En och annan Bagger kan säkert köpas nu, så kan man riva en hel del. :) 

Naää. För stor. :armskeptisk:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Its a bad BAD boy!!! :totaltgalen:

 

 

 

Skärmavbild 2021-03-31 kl. 10.16.24.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnat mig att tvätta framsidan på huset, entréfasaden och farstun..söligt, men det var "behövligt" 

Vitt ska vara vitt...

Gissar att röken från öppna spisen är en av bovarna till att det blir skitigt

Har man sen träd och buskar i närheten så blir det massa bôss från dem också..

Slit å vara husägare...

 

 

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

Slit å vara husägare...

Bara nöjen! Sluta gnäll gubbe!

:hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tecknat mig för Disney en månad för att prova, faktiskt nöjd.

Captain Marvel fick bli det första jag kollade på..? Härlig Sci-Fi

  • Rösta upp 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nöjer mig med tv ett tag till som tycker att det kan vara riktigt bra om jag söker efter filmer och serier på andra sätt än i appen. Nu ska jag titta på avsnitt 2 av Amazing Stories. Den första började bra med en tidsresa men slutade på ett urfånigt, urvattnat sätt. Hoppas avsnitt 2 är bättre. Nu.

 

På min iMacs 27-tums skärm, givetvis. :) 

 

IMG_6785.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax ska jag klippa mig. Projektet att skaffa hästsvans har gått i stöpet. Jag är inte ledsen för det. Ska bli skönt att bli kortklippt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista arbetsdagen på ett tag nu

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...