Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

2019-09-21 på 12:41, lappen71 säger:

Väldigt märkligt för bland det vanligaste klagomålen jag läser är ofrivilligt tagna skärmdumpar med telefonen. Speciellt i samband när man ska göra en hard reset. För då involveras rätt knappar

Nu har jag fått så mycket info att jag vet. I teorin. Så jag får väl prova. Ser bara inte varför det skulle vara så märkvärdigt. Jag har telefonen för att ringa med. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan, Axelman säger:

Nu har jag fått så mycket info att jag vet. I teorin. Så jag får väl prova. Ser bara inte varför det skulle vara så märkvärdigt. Jag har telefonen för att ringa med. 

Ingen som sagt att det är märkvärdigt utan hjälpsamt när man guidar okunniga människor genom inställningarna. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Axelman säger:

Användbart när man vill visa flygbolag hur dumt det kan se ut när mail, sms och bolagets app samtidigt spammar loss med inte helt synkad information om förseningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Användbart när man vill visa flygbolag hur dumt det kan se ut när mail, sms och bolagets app samtidigt spammar loss med inte helt synkad information om förseningar.

Jag kan förmodligen räkna upp tusentals tillfällen när en skärmdump är bra på fånen. Gör ganska många på datorn. Men använder inte telefonen på det sättet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, ronny säger:

hur går det ?

West Ham vann. Oerhört gött.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En vecka har gått med Linux Mint 19.2 som daily driver nu, och det funkar bättre än vad jag kunde föreställa mig från början. Det finns nästan inget som hakat upp sig. Några smågrejer har krävt en del sökande på nätet, grafikkortet krävde en del meckande i terminalen, men annars har det funkat. Fantastiskt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Tror det flesta flaggor går bra så länge det inte är en alltför ickebrittisk nationsflagga. Bryn i min länk ovanför hade ju Wales flagga, men han är från Wales och de har alla samma drottning. Men det hade nog varit lite känsligt om en exempelvis fransk solist hade dragit upp EU-flaggan nu strax(?) innan Brexit. En amerikan med regnbåge är inte så kontroversiellt.

Helt klart septembers höjdpunkt 

nu är man sugen att besöka Berwaldhallen 🎼

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittar inte på så mycket video men ikväll med min iPhone, på Stefan Sauk på FB. Det sa SCHLURP i batteriet och blev nästan tomt på några minuter.

#påtisdag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra grej med iOS 13 som frågar: [min morgontidning] har kollat min position x antal gånger. Vill jag ändra det till att det bara kollar när appen är öppen? Jag vill ändra det till att [min morgontidning] aldrig kollar var jag är. Det är nämligen fullständigt onödig information för tidningen. Jag undrar hur många appar som kollar var jag befinner mig... egentligen... Det är ju fullständigt vansinnigt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 minuter sedan, Svolder säger:

Bra grej med iOS 13 som frågar: [min morgontidning] har kollat min position x antal gånger. Vill jag ändra det till att det bara kollar när appen är öppen? Jag vill ändra det till att [min morgontidning] aldrig kollar var jag är. Det är nämligen fullständigt onödig information för tidningen. Jag undrar hur många appar som kollar var jag befinner mig... egentligen... Det är ju fullständigt vansinnigt...

Är det vansinning att appen frågar? Nej det är vansinnigt att barn svälter i världen. Detta är ett operativsystem. Lite proportioner på saker får det väl ändå vara 😊

Det är ju faktiskt inte så svårt att se vilka appar som använder platsinformation och där ändra.

Inställningar -  Integritet - Platstjänster - 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sett den här igen. Den är härligt futuristisk.

https://www.imdb.com/title/tt2209764/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag har sett den här igen. Den är härligt futuristisk.

https://www.imdb.com/title/tt2209764/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1

Gav den 4/10 Totalt värdelös film skulle jag säga. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, lappen71 säger:

Fyra av tio är ändå 40% av totala betyget, det kan ju inte vara lika med värdelöst. ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite ironiskt, att kritik av en överdrift följs av en överdrift. :P 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, sevensleeper säger:

Fyra av tio är ändå 40% av totala betyget, det kan ju inte vara lika med värdelöst. ;) 

Jag gav den 4/10 då men skulle jag se den igen skulle den få garanterat lägre. Men jag vidhåller att det slöseri med tid att se den. Att Depp gjorde den förstår jag inte men hans karriär är ju i utförslut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag gav den 4/10 då men skulle jag se den igen skulle den få garanterat lägre. Men jag vidhåller att det slöseri med tid att se den. Att Depp gjorde den förstår jag inte men hans karriär är ju i utförslut.

Jag satte 7/10 på IMDB, gillar idén med filmen och så har den bra skådisar. Jag förstår varför man inte gillar den, min sambo tex såg den på bio med mig första gången jag såg den, hon var inte impad. Jag har missat en del av Depps senaste rullar, har inte sett någon av följande tex: Waiting for the Barbarians, City of Lies, Murder on the Orient Express, The Professor. Har du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag satte 7/10 på IMDB, gillar idén med filmen och så har den bra skådisar. Jag förstår varför man inte gillar den, min sambo tex såg den på bio med mig första gången jag såg den, hon var inte impad. Jag har missat en del av Depps senaste rullar, har inte sett någon av följande tex: Waiting for the Barbarians, City of Lies, Murder on the Orient Express, The Professor. Har du?

Jag har tappat intresset för Depp dels för hans dalande karriär och anklagelser om misshandel av sin fru.

Enda film jag sett är Orient men det var Branagh och Daisy Ridley som drog.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

anklagelser om misshandel av sin fru.

Ja, det där var ju extremt dåligt.

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Har den på min "att titta på-lista".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
59 minuter sedan, lappen71 säger:

58 minuter sedan, sevensleeper säger:

Beror ju på hur man ser det. Stämning, miljö osv betyder mycket. Men storyn var lite tunn tyvärr. Johnny Depp gjorde att filmen blev sevärd 5/10. Men absolut ingen film jag ser en gång till. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick tips om en film igår som ska vara bra

”The cure for wellness”

Får bli att titta på ikväll

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
24 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag har tappat intresset för Depp dels för hans dalande karriär och anklagelser om misshandel av sin fru.

Ja tyvärr ballar många bra skådisar ur så man får avsmak och inte vill se dem sen. Tom Cruise var min stora idol när Top Gun kom. Sen när detta med scientologirörelsen kom fram och hur manipulativ han är så tål jag inte den fullblodsnarcississten. 

Redigerad av iMarc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, iMarc säger:

Fick tips om en film igår som ska vara bra

”The cure for wellness”

Får bli att titta på ikväll

En komedi? Tragisk drama? :oroligoledsen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, mikaellq säger:

En komedi? Tragisk drama? :oroligoledsen:

Psykologisk skräckfilm tror jag det skulle vara. 

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, iMarc säger:

Beror ju på hur man ser det. Stämning, miljö osv betyder mycket. Men storyn var lite tunn tyvärr. Johnny Depp gjorde att filmen blev sevärd 5/10. Men absolut ingen film jag ser en gång till. 

Filmen hade behövt vara längre, kanske runt 2,5 timmar för att bygga på mer. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, iMarc säger:

Ja tyvärr ballar många bra skådisar ur så man får avsmak och inte vill se dem sen. Tom Cruise var min stora idol när Top Gun kom. Sen när detta med scientologirörelsen kom fram och hur manipulativ han är så tål jag inte den fullblodsnarcississten. 

Håller med, Top Gun och även Cocktail var några favoriter när jag växte upp. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...