Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Fick man agera ut lite aggression mot några snorungar. Upptäckte att dom var uppe på ett skoltak och sprang. Ställde mig vid deras cyklar och väntade tålmodigt. När dom kom så vinkade dom lite nervöst. Frågade varför dom är på taket och springer. Naturligtvis så nekade dom men när jag sa att jag bor bredvid och såg hur dom klättrade upp så började dom att be om ursäkt. Sa att nästa gång jag ser dom klättra upp ringer jag polisen. Ursäkterna haglade när jag gick hemåt 😂

• Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, lappen71 säger:

Väldigt märkligt för bland det vanligaste klagomålen jag läser är ofrivilligt tagna skärmdumpar med telefonen. Speciellt i samband när man ska göra en hard reset. För då involveras rätt knappar

Om man av misstag gör skärmdumpar och undrar varför är det väl ganska troligt att man inte har ordentlig koll på hur man gör skärmdumpar? Själv har jag jag ingen aning om hur eller varför man gör en hard reset på iphone.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Om man av misstag gör skärmdumpar och undrar varför är det väl ganska troligt att man inte har ordentlig koll på hur man gör skärmdumpar? Själv har jag jag ingen aning om hur eller varför man gör en hard reset på iphone.

Det var inte det jag skrev. Klagomålen är att det är lätt att ta skärmdump av misstag dels i samband med hard reset men i andra sammanhang också. Inget om att individerna inte fattar hur man gör. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, mikaellq säger:

Men inte för dig personligen gissar jag. Mycket nöje! hello.gif

tack! Nu är jag hemma igen!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, lappen71 säger:

Det var inte det jag skrev. Klagomålen är att det är lätt att ta skärmdump av misstag dels i samband med hard reset men i andra sammanhang också. Inget om att individerna inte fattar hur man gör. 

Du skrev att det var märkligt (att Axelman inte visste hur man gjorde skärmdumpar) eftersom ofrivilligt tagna skärmdumpar var ett vanligt klagomål. Då du fick plats med att i en enda mening tolkar jag det som att det fanns en koppling mellan meningens delar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En musikupplevelse som jag uppskattar är

när SVT sänder Last Night of the Proms

har ni inte sett det kan ni passa på Att titta nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Du skrev att det var märkligt (att Axelman inte visste hur man gjorde skärmdumpar) eftersom ofrivilligt tagna skärmdumpar var ett vanligt klagomål. Då du fick plats med att i en enda mening tolkar jag det som att det fanns en koppling mellan meningens delar.

Tolka hur du vill. Bryr mig inte 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken fantastisk musikafton !

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, ronny säger:

Vilken fantastisk musikafton !

Det gläder mig att du har njutit av musiken! ^_^ :ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, Alix säger:

Det gläder mig att du har njutit av musiken! ^_^ :ThumbsUp:

Last Night of the Proms 🎶

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
51 minuter sedan, ronny säger:

Last Night of the Proms 🎶

Bläddrade igenom programmet lite hastigt nu, det får bli morgondagens bakgrundsmusik.

Två favoritversioner av Rule Britannia:

Sarah Connolly

Bryn Terfel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick min första system-krasch denna morgon när jag bläddrade nyheter i Cake.
13.1 på tisdag om två dagar... impatient.gif

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, mikaellq säger:

Fick min första system-krasch denna morgon när jag bläddrade nyheter i Cake.
13.1 på tisdag om två dagar... impatient.gif

Sade ju det... (båda). :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan inte påstå annat än att Apples släpp av ny iOS-version denna gång har varit allt annat än storartad. Ganska märkligt egentligen med tanke på att företaget är så stort och har full kontroll över hårdvaran.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Alix säger:

Sade ju det... (båda). :) 

Mitt eget fel som inte kunde hålla mig.
Men det måste vara alldeles unikt detta att Apple släpper ett så nerlusat system.
Det kunde dock varit värre, kunde ju ha kraschat stup i kvarten vilket det lyckligtvis inte gör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Alix säger:

Man kan inte påstå annat än att Apples släpp av ny iOS-version denna gång har varit allt annat än storartad. Ganska märkligt egentligen med tanke på att företaget är så stort och har full kontroll över hårdvaran.

Jag tror inte hårdvaran har något med saken att göra mer än att de hade förfärligt bråttom med att få ut iOS 13 till släppen av iPhone 11. Det buggiga beror troligtvis HELT på att systemet är helt eller till stor del omskriven och de hann helt enkelt inte bli färdiga.

13.1... impatient.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Alix säger:

Jag skulle säga att det är det som är problemet. Större företag, stora problem att få fram information.

Kan ligga prestige bakom också, oviljan att erkänna att man gör fel. Detta är något jag ser i våran organisation som delvis är Danskt.

Sen ska man inte glömma skillnaden i företagskultur. Vi vet hur det fungerar i Sverige men det är stora skillnader länder mellan. Större skepp desto svårare att styra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen ska systemet vara optimerat även för modeller som är över 4 år gamla också. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, iMarc säger:

Sen ska systemet vara optimerat även för modeller som är över 4 år gamla också. 

Om du vill att det ska skapa mer bekymmer så visst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-09-14 på 15:35, lappen71 säger:

Och det går inte att stoppa heller med Pihole 

Kan man tolka det på annat vis än att Apple gör det möjligt för Google att helt implementera sitt abonnemang?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
26 minuter sedan, lappen71 säger:

Om du vill att det ska skapa mer bekymmer så visst.

Du blandar ihop Koenigsegg Jesko med SAAB 99.  Det jag menar är att iOS 13 ska vara buggfritt på såväl senaste iPhone och den äldsta med iOS 13. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, Alix säger:

Kan man tolka det på annat vis än att Apple gör det möjligt för Google att helt implementera sitt abonnemang?

Ingen aning. Det är nog bara du som har sådana konspiratoriska tankar.

Jag tror det har att göra med vilket filformat och codec som Google väljer att använda för att förenkla visandet av reklam. Då kan dom baka in reklam streamen i själva Youtube klippet för att visa reklam. (enligt vad jag kan utläsa på Piholes forum)

Vad jag vet så vill Apple att dom använde HEVC men Google vägrar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Mitt eget fel som inte kunde hålla mig.
Men det måste vara alldeles unikt detta att Apple släpper ett så nerlusat system.
Det kunde dock varit värre, kunde ju ha kraschat stup i kvarten vilket det lyckligtvis inte gör.

Alltid något, sa fan när han fick se Åmål. :D 

57 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tror inte hårdvaran har något med saken att göra mer än att de hade förfärligt bråttom med att få ut iOS 13 till släppen av iPhone 11. Det buggiga beror troligtvis HELT på att systemet är helt eller till stor del omskriven och de hann helt enkelt inte bli färdiga.

13.1... impatient.gif

Det borde spela roll att man har full kontroll över hårdvaran.

56 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag skulle säga att det är det som är problemet. Större företag, stora problem att få fram information.

Kan ligga prestige bakom också, oviljan att erkänna att man gör fel. Detta är något jag ser i våran organisation som delvis är Danskt.

Sen ska man inte glömma skillnaden i företagskultur. Vi vet hur det fungerar i Sverige men det är stora skillnader länder mellan. Större skepp desto svårare att styra

Jo, så är det nog. Makt korrumperar, absolut makt korrumperar absolut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, iMarc säger:

Du blandar ihop Koenigsegg Jesko med SAAB 99.  Det jag menar är att iOS 13 ska vara buggfritt på såväl senaste iPhone och den äldsta med iOS 13. 

Pinsamt försök att använda bilanalogi där 😂

Som vi vet av tidigare uppdateringar är det exakt vad Apple gör/gjorde. Eller är minnet så kort?

https://9to5mac.com/2018/06/05/ios-12-speed-test-heres-how-fast-ios-12-runs-on-older-devices/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, lappen71 säger:

Ingen aning. Det är nog bara du som har sådana konspiratoriska tankar.

Jag tror det har att göra med vilket filformat och codec som Google väljer att använda för att förenkla visandet av reklam. Då kan dom baka in reklam streamen i själva Youtube klippet för att visa reklam. (enligt vad jag kan utläsa på Piholes forum)

Vad jag vet så vill Apple att dom använde HEVC men Google vägrar.

Det var värst vad Google har makt över Apple plötsligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...