Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Insikten kom efter att jag såg hur Apple gömt undan app uppdateringar i kontot att hela tiden ha koll på uppdateringarna är ett gigantiskt slöseri med tid.

Lägg till detta faktum att det blivit farligt att bläddra i App Store, se dessa svindyra prenumerationer för värdelösa eller minimala tjänster till exempel, så blev det fullt naturligt att gömma och glömma App Store.

Bye bye! 👋

22B5A973-0849-4693-890F-D041A800E06B.jpeg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Apple är medvetna om att IOS 13 är buggigt/inkomplett så nu har de flyttat releasen av IOS 13.1 till den 24 september.

https://www.theverge.com/2019/9/19/20874293/apple-ios-13-1-ipados-september-24th-early-release-date-update-bug-fixes-features

Redigerad av Alix
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mörkt läge satt på automatik. Det är ju mest till för att spara på ögonen när omgivningen blir mörkare och natten kryper allt närmare... 🌛

87BF0F65-5273-4162-A57D-8A2C98D95A29.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Alix säger:

Apple är medvetna om att IOS 13 är buggigt/inkomplett så nu har de flyttat releasen av IOS 13.1 till den 24 september.

Om fyra dagar... Gör oss båda lika glada tror jag. Men jag ångrar INTE gårdagens installation! ^_^ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är ju mest till för att spara på ögonen när omgivningen blir mörkare

En populär uppfattning numera som inte har stöd i forskningen. Men det sparar i alla fall batteri om man har en OLED-skärm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, mikaellq säger:

Om fyra dagar... Gör oss båda lika glada tror jag. Men jag ångrar INTE gårdagens installation! ^_^ 

Vi får väl se, även 13.1 är ju framskyndad. Jag har inte bråttom. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, mikaellq säger:

Det är ändrat från 30 till 24

Updated 09/19/19: Apple pulled up the release of iOS 13.1 and iPadOS to September 24, six days before its previously announced date.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, Alix säger:

En populär uppfattning numera som inte har stöd i forskningen. Men det sparar i alla fall batteri om man har en OLED-skärm.

Sant. Har ju satt det på automatik men funderar skarpt på att ha i mörkt läge hela tiden därför att det ju är bara så tjusigt (subjektivt)! :) 

• Haha 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan, mikaellq säger:

Sant. Har ju satt det på automatik men funderar skarpt på att ha i mörkt läge hela tiden därför att det ju är bara så tjusigt (subjektivt)! :) 

Stäng av telefonen så är den mörk OCH du spar batteri!

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, Axelman säger:

Stäng av telefonen så är den mörk OCH du spar batteri!

Snillen spekulerar. Så lysande att det "nästan" förtjänar ett Nobelpris. :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, mikaellq säger:

Snillen spekulerar. Så lysande att det "nästan" förtjänar ett Nobelpris. :fane:

I like dark matters.:hihihi:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Testat detta?

https://nixtelefon.org/

Det fungerar inte. Har haft tidigare. 
Men med iOS 13 funkar det utmärkt. Alla okända som inte är i min kontaktlista filtreras bort. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, iMarc säger:

Det funkar för mig. Ditt telefonnummer kanske har hamnat i fel händer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Det är ju bevisat att vår dygnsrytm förstörs och skapar stora sömnproblem pga det blå ljuset som en mobilskärm eller TV utstrålar. Circadin (melatonin depot) och direktverkande Melatonin AGB 5mg tappar hela sin effekt om man fortsätter glo på skärmen efter tagit medicinen och den blir därmed verkningslös. Nightshift börjar kl 21 för mig. Frågan är om det mörka läget ger blåljus? Eller är det bara gulfiltret i nightshift som dämpar det. Funderar på hur jag ska göra med TV’n, se TV med solglasögon eller lägga en gul plast över den. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, mikaellq säger:

Insikten kom efter att jag såg hur Apple gömt undan app uppdateringar i kontot att hela tiden ha koll på uppdateringarna är ett gigantiskt slöseri med tid.

Lägg till detta faktum att det blivit farligt att bläddra i App Store, se dessa svindyra prenumerationer för värdelösa eller minimala tjänster till exempel, så blev det fullt naturligt att gömma och glömma App Store.

Bye bye! 👋

22B5A973-0849-4693-890F-D041A800E06B.jpeg

Vad menar du nu, gömt undan?

Svindyra prenumerationer? Det är väl bara att se i en app vad inapp-purchase eller vad ett abonnemang kostar? Du har väl ställt in touchID för alla köp?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
20 minuter sedan, iMarc säger:

Men med iOS 13 funkar det utmärkt. Alla okända som inte är i min kontaktlista filtreras bort. 

"Tidigare" kunde man inte "nixa" mobilnummer, men det kan man sedan några år. Och det funkar bra för mig.

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Telly82 säger:

"Tidigare" kunde man inte spärra mobilnummer där, men det kan man sedan några år. Och det funkar bra.

Ok det förklarar saken

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, iMarc säger:

Det är ju bevisat att vår dygnsrytm förstörs och skapar stora sömnproblem pga det blå ljuset som en mobilskärm eller TV utstrålar. Circadin (melatonin depot) och direktverkande Melatonin AGB 5mg tappar hela sin effekt om man fortsätter glo på skärmen efter tagit medicinen och den blir därmed verkningslös. Nightshift börjar kl 21 för mig. Frågan är om det mörka läget ger blåljus? Eller är det bara gulfiltret i nightshift som dämpar det. Funderar på hur jag ska göra med TV’n, se TV med solglasögon eller lägga en gul plast över den. :fundersam:

Som vanligt är det mer komplicerat än de enkla budskap vi får via medierna:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30311830

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Telly82 säger:

"Tidigare" kunde man inte "nixa" mobilnummer, men det kan man sedan några år. Och det funkar bra för mig.

2 minuter sedan, iMarc säger:

Ok det förklarar saken

Jaha, var det så enkelt. Då kan du anmäla ditt mobilnummer.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, iMarc säger:

Vad menar du nu, gömt undan?

Svindyra prenumerationer? Det är väl bara att se i en app vad inapp-purchase eller vad ett abonnemang kostar? Du har väl ställt in touchID för alla köp?

Det har jag men eftersom intresset för nya dyra inköp är så minimal + att uppdateringar av appar kan skötas automatiskt + att jag GILLAR intelligent automatik...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, iMarc säger:

Sådant har väl funkat med telefonappen i iOS i flera år?

2 timmar sedan, iMarc säger:

Ok det förklarar saken

Fast om du är kund hos ett företag så hjälper inte nix.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Axelman säger:

får fixa foder å sånt i morgon.

Kan du inte bara åka ner på stan och köpa en pizza?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Sådant har väl funkat med telefonappen i iOS i flera år?

Fast om du är kund hos ett företag så hjälper inte nix.

Ingen aning. 
Registrerade mitt nr på Nix nu. Jag är inte kund hos mängder av företag som vill jag ska låna pengar, heller inte att jag ska köpa försäkringar, id-skydd eller skicka en slant till Nigeria. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...