Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, iMarc säger:

Va är det där för nåt du har hittat? Detta gällde endast medelålders män, alltså 50år och över

Är man inte medelålders om man är under 50 år? Tänk att jag fortfarande var ung för fyra år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan, Alix säger:

Är man inte medelålders om man är under 50 år? Tänk att jag fortfarande var ung för fyra år sedan.

Nej det är 50. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Va är det där för nåt du har hittat? Detta gällde endast medelålders män, alltså 50år och över

Medelåldern är per definition mellan 40-60år. https://sv.wikipedia.org/wiki/Medelåldern

Ämnesomsättning går gradvis ner desto äldre man blir och om man är 35 eller 40 spelar väldigt liten roll.

Så vad den där stofilen sa på tv borde vara straffbart för att svälta sig är farligt för kroppen med den vitaminbrist man drabbas av. Ärligt så blir jag rent utav förbannad att du ens sprider sådan falsk dynga för "du har sett det på tv" Jäkla trams.

Om man har något innanför pannbenet så vet man att regelbunden motion i kombination med bra kost (inte svält) är bra för kroppen.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, iMarc säger:

Nej det är 50. 

Nej det är det INTE.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Medelåldern

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Medelåldern är per definition mellan 40-60år. https://sv.wikipedia.org/wiki/Medelåldern

Ämnesomsättning går gradvis ner desto äldre man blir och om man är 35 eller 40 spelar väldigt liten roll.

Så vad den där stofilen sa på tv borde vara straffbart för att svälta sig är farligt för kroppen med den vitaminbrist man drabbas av. Ärligt så blir jag rent utav förbannad att du ens sprider sådan falsk dynga för "du har sett det på tv" Jäkla trams.

Om man har något innanför pannbenet så vet man att regelbunden motion i kombination med bra kost (inte svält) är bra för kroppen.. 

Jag står ju inte för det han säger, jag uttryckte det på fel sätt när jag skrev. Kan vara så vad gäller medelåldern, för mig är det såhär, när jag var 47 år vägde jag 69kg, är 177cm lång. Nu 3 år senare är jag mer aktiv än jag var då och dessutom äter jag lite mindre och undviker snabba kolhydrater, var nyligen hos läkare ang detta och de tog i princip alla prover man kan ta, och alla mina värden var bra. Hur förklarar man då denna enorma viktuppgång på 25,5kg på 3 år? Själv tror jag det har med manlig övergångsålder att göra, brist på testosteron. För bara 3 år sedan var det väldigt lätt för mig att gå upp eller ned i vikt. Men nu går jag bara upp vad jag än gör. Men jag ska senare i höst börja med styrketräningen igen ordentligt, är över 5 år sen jag tränade styrketräning, om det bränner fett eller inte skiter jag i, bara jag kommer mer i form som förr. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Jag står ju inte för det han säger, jag uttryckte det på fel sätt när jag skrev. Kan vara så vad gäller medelåldern, för mig är det såhär, när jag var 47 år vägde jag 69kg, är 177cm lång. Nu 3 år senare är jag mer aktiv än jag var då och dessutom äter jag lite mindre och undviker snabba kolhydrater, var nyligen hos läkare ang detta och de tog i princip alla prover man kan ta, och alla mina värden var bra. Hur förklarar man då denna enorma viktuppgång på 25,5kg på 3 år? Själv tror jag det har med manlig övergångsålder att göra, brist på testosteron. För bara 3 år sedan var det väldigt lätt för mig att gå upp eller ned i vikt. Men nu går jag bara upp vad jag än gör. Men jag ska senare i höst börja med styrketräningen igen ordentligt, är över 5 år sen jag tränade styrketräning, om det bränner fett eller inte skiter jag i, bara jag kommer mer i form som förr. 

Ok sorry ifall jag brusade upp. Men du kan inte använda dig som en mall för hur det fungerar för alla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, lappen71 säger:

Ok sorry ifall jag brusade upp. Men du kan inte använda dig som en mall för hur det fungerar för alla.

Det är lugnt, ingen fara. Jag är väl inte så välkammad idag. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tusan också, nyss var jag nästan ung och nu är jag i övre medelåldern. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, Alix säger:

Tiden går fort när man har roligt.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-05-22 på 23:15, ronny säger:

Nu dags för Hyacinth 

För vissa som är i Hyacinths närvaro åldras snabbt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tiden går fort när man har roligt.

Att bli äldre är inte så illa om man tänker på alternativet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, lappen71 säger:

Jag tror att det är det här ”inslaget” som @iMarc tänker på. https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-studie-darfor-gar-vi-upp-i-vikt-nar-vi-blir-aldre

(hittar det inte på play, men jag såg det också... läkaren som uttalade sig)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
28 minuter sedan, boevil säger:

Jag tror att det är det här ”inslaget” som @iMarc tänker på. https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-studie-darfor-gar-vi-upp-i-vikt-nar-vi-blir-aldre

Stämmer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
33 minuter sedan, boevil säger:

Står inte att man måste svälta sig och att motion inte fungerar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag ska jag åka till Ikea med min son. Jag ska köpa en ny säng och han hjälper mig att bära. Trevligt med en gemensam utflykt också. :bultandehjarta:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, Alix säger:

Jag är fortfarande ung. Nästa år firar jag 40-årsjubileum som tjugofemåring.

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Svolder säger:

Jag är fortfarande ung. Nästa år firar jag 40-årsjubileum som tjugofemåring.

Du är ju som jag, närmare 40 än 30. :) 

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, lappen71 säger:

Står inte att man måste svälta sig och att motion inte fungerar. 

Det sa gubben i inslaget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, iMarc säger:

Det sa gubben i inslaget

Fortfarande så står det inte i artikeln som ni använder som källa. Så då har gubben hittat på. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, lappen71 säger:

Fortfarande så står det inte i artikeln som ni använder som källa. Så då har gubben hittat på. 

Men gubben var läkare, åtminstone fd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, iMarc säger:

Men gubben var läkare, åtminstone fd

Att han titulerar sig läkare betyder inte mycket. Vi hade en ”läkare” här i FALUN som förgrep sig på barn. Så jag är jävligt  skeptisk till deras s.ka auktoritet  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, lappen71 säger:

Att han titulerar sig läkare betyder inte mycket. Vi hade en ”läkare” här i FALUN som förgrep sig på barn. Så jag är jävligt  skeptisk till deras s.ka auktoritet  

Ja man får nog ta dem med en nypa salt. Har träffat ett par sadister själv. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beundrat det jag målade igår. Nu ser resten av gaveln ut som skit. :w00t: Men när den är klar....! :totaltgalen:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid lika förundrad över att vissa växter inte tror på att det blir höst.. 

Denna Vallmo tror inte det.

Skärmavbild 2019-09-17 kl. 13.58.57.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och sonen har varit på Specsavers, Han fick ett extrapar (solglasögon) med styrka. 

För mig blev det progressiva berodde på åldern :( 

För mig kostade synundersökning+båge och antirep,antireflex-behandlade progressiva glas totalt 1395:-  

Bra pris iallafall. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...