Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Axelman säger:

 Visst tog modererandet en annorlunda vändning.......:blush:

ja du funderade ju på att trappa ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman axlar ansvaret. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har pengar reserverats för den dator jag köpte av Apple runt jul. Leveranser som de fortfarande Bearbetar beräknas fortfarande dröja ca två veckor. Men jag har ju en ny klocka sedan nyår!

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Du kan förbereda dig på ett hästhuvud i sängen! :totaltgalen: 

...

Närå. Du kommer att klara dig så bra. :lol: 

Grattis!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firar med tryffelsalami på mackan. Det måste vara fjolårets stora lukulliska upptäckt för mig. Vi beställde på skoj en bricka med olika mat på och där fanns en lite skvätt tryffelsalami. SÅ gott! Frun överraskade med att köpa lite till idag. Marvellous!!! :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Idag har pengar reserverats för den dator jag köpte av Apple runt jul. Leveranser som de fortfarande Bearbetar beräknas fortfarande dröja ca två veckor. Men jag har ju en ny klocka sedan nyår!

 

Jag har bara hört lovord om M1 så lagom till Majbrasan så skall jag få en

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Idag har pengar reserverats för den dator jag köpte av Apple runt jul. Leveranser som de fortfarande Bearbetar beräknas fortfarande dröja ca två veckor. Men jag har ju en ny klocka sedan nyår!

 

Vilken av Macarna har du beställt?

Klocka? En iWatch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, ronny säger:

Jag har bara hört lovord om M1 så lagom till Majbrasan så skall jag få en

Vilken modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Vilken modell?

Någon av dessa

 

C79B8643-C09A-4748-A2ED-5EBE1CB4FD05.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Vilken av Macarna har du beställt?

Klocka? En iWatch?

Enklaste M1-MBA fast med större hårddisk. Rosa.

 

 watch. Smidigt att kunna betala med klockan istället för att gräva fram telefonen hela tiden. Det jag saknar mest är nog möjligheten att lägga in Västtrafiks biljetter i klockan, nu måste luren följa med om jag ska åka kollektivt.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

 watch. Smidigt att kunna betala med klockan istället för att gräva fram telefonen hela tiden. 

Vilket lidande det är här i i-världen. Gräva fram telefonen hela tiden. Ojojoj. :cry:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Vilket lidande det är här i i-världen. Gräva fram telefonen hela tiden. Ojojoj. :cry:

Fast jag förstår göteborgarn, om jag får vara lite motvalls.

Tänk dig i en snar framtid där uret kan ta hand om nästan allt, som betalningar, biljetter, körkortet, identifiering, musik... plus ett par AirPods såklart.

Enda otympliga vore att läsa Böcker med vilket jag snarare fantiserar om en större skärm för bekväm läsning. Men ljudböcker skulle funka på Watch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, mikaellq säger:

Fast jag förstår göteborgarn, om jag får vara lite motvalls.

Tänk dig i en snar framtid där uret kan ta hand om nästan allt, som betalningar, biljetter, körkortet, identifiering, musik... plus ett par AirPods såklart.

Enda otympliga vore att läsa Böcker med vilket jag snarare fantiserar om en större skärm för bekväm läsning. Men ljudböcker skulle funka på Watch.

Jag kan väl förstå också fast jag häcklar! :hihihi: Det är ju klart att om jag byter kollektivtransporter hela tiden blir det ett himla hissande av fånen. Men är det inte så att man åker i stort sett på en biljett oftast. Vilket ger endast en ofantlig framdragning av den jobbiga telefonen. Är det värt 3-4-5,000:- för att slippa? :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Vilket lidande det är här i i-världen. Gräva fram telefonen hela tiden. Ojojoj. :cry:

 

1 timme sedan, mikaellq säger:

Fast jag förstår göteborgarn, om jag får vara lite motvalls.

Tänk dig i en snar framtid där uret kan ta hand om nästan allt, som betalningar, biljetter, körkortet, identifiering, musik... plus ett par AirPods såklart.

Enda otympliga vore att läsa Böcker med vilket jag snarare fantiserar om en större skärm för bekväm läsning. Men ljudböcker skulle funka på Watch.

Smarta glasögon med sådant här* glas.

 

 

26 minuter sedan, Axelman säger:

Jag kan väl förstå också fast jag häcklar! :hihihi: Det är ju klart att om jag byter kollektivtransporter hela tiden blir det ett himla hissande av fånen. Men är det inte så att man åker i stort sett på en biljett oftast. Vilket ger endast en ofantlig framdragning av den jobbiga telefonen. Är det värt 3-4-5,000:- för att slippa? :donjuan:

Grejen är ju att det vore smidigt att inte behöva ta med sig telefonen. Å andra sidan har Apple Pay, både i ur och skur telefon, en inställning som heter Expresskollektivtransportkort (en ordlängd som antagligen imponerar på de flesta tyskar), som innebär att betalningarna blir lite smidigare. Jag antar att det är tänkt för exempelvis London, som sedan något år accepterar vanliga (kontaktlösa) betalkort som betalning direkt i exempelvis tunnelbanespärrar. Med vanlig kontoladdning (pay as you go) har de en maxgräns per dygn, samma gräns funkar även med betalkort, förutsatt att du använder samma kort vid varje resa.

 

TLDR: Som turist i London behöver man nu bara ett kontaktlöst betalkort (eller exempelvis Apple Pay) för att kunna åka hur mycket tunnelbana som helst inne i stan för mindre än 4 pund per trafikdygn.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade och såg att min ränteskillnadsersättning var acceptabel och förbereder för fullt att flytta alla huslån till SBAB. Med riktigt go ränta 1,04% ! :skondans: Hej då Swedbank.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Kollade och såg att min ränteskillnadsersättning var acceptabel och förbereder för fullt att flytta alla huslån till SBAB. Med riktigt go ränta! :skondans: Hej då Swedbank.

Bra. Swedbank är en fuskbank. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Kollade och såg att min ränteskillnadsersättning var acceptabel och förbereder för fullt att flytta alla huslån till SBAB. Med riktigt go ränta 1,04% ! :skondans: Hej då Swedbank.

Följer med snart jag också. April ser det ut som ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
12 timmar sedan, Axelman säger:

Vilket lidande det är här i i-världen. Gräva fram telefonen hela tiden. Ojojoj. :cry:

Ja, det är jobbigt att hålla upp armen också egentligen. Bäst vore det om de kunde få ut iGlasses så man bara behöver titta på kortläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Ja, det är jobbigt att hålla upp armen också egentligen. Bäst vore det om de kunde få ut iGlasses så man bara behöver titta på kortläsaren.

Vänta bara tills Elon Snusk fått upp farten på sitt neuronkopplingsföretag, då kommer det räcka att du tänker på att köpa något för att pengarna ska försvinna från kontot.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Ja, det är jobbigt att hålla upp armen också egentligen. Bäst vore det om de kunde få ut iGlasses så man bara behöver titta på kortläsaren.

Tankeöverföring borde passa den late bäst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att Telly är moderator från och med idag. Välkommen som moderator Telly! :w00t:

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Observera att Telly är moderator från och med idag. Välkommen som moderator Telly! :w00t:

Vilken ”Telly”? :fundersam:

 

(Snart består forumet av moderatorer :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Vilken ”Telly”? :fundersam:

 

(Snart består forumet av moderatorer :D )

Men kom igen nu! Vilken annan Telly har du att välja på än Telly82? Telly83? rofl.gif.931d3647a89a4493df1ada7b6613c977.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Men kom igen nu! Vilken annan Telly har du att välja på än Telly82? Telly83? rofl.gif.931d3647a89a4493df1ada7b6613c977.gif

Telly81?

(Temporär användare som jag var ett tag när Telly82:s användarprofil strulade. Men tydligen borttagen numera.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Observera att Telly är moderator från och med idag. Välkommen som moderator Telly! :w00t:

Tack. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...