Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Telly82 säger:

Det stämmer inte alltid. Vi byter nämligen inte mellan sommartid och normaltid samtidigt som USA.

Jag funderade på det. Kan du nämna något Appleevent som påverkats av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Jag funderade på det. Kan du nämna något Appleevent som påverkats av det?

 

Apple Special Event (October 30, 2018)

Vi gick över till normaltid 28/10, men Kalifornien inte förrän 4/11.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Du googlar snabbt. Men det var ett New York-event.

De gick över till normaltid 4/11, precis som Kalifornien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djur bryr sig inte om tidszoner eller vinter eller sommartid

kanske dags för oss 2 benta att göra samma sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

Djur bryr sig inte om tidszoner eller vinter eller sommartid

kanske dags för oss 2 benta att göra samma sak

Skyll inte på oss när du missar tåget med en timme. :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

Övergången till normaltid fuckar upp allt med mat- och toavanor. Djävla tidsbyten. FAN!!! :irriteradtjej:

Själv så skiter jag när jag behöver och inte enligt schema.....:hihihi:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Själv så skiter jag när jag behöver och inte enligt schema.....:hihihi:

Mindre kul när man vaknar mitt i natten på grund av sådana behov... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Mindre kul när man vaknar mitt i natten på grund av sådana behov... :P 

Om du vaknar mitt i natten, vad har sommartid eller inte för betydelse då....? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Om du vaknar mitt i natten, vad har sommartid eller inte för betydelse då....? :mellow:

Alltså, tidsomställningen gör att jag måste utföra mina behov mitt i natten (och vaknar på grund av det) i stället för på morgonen*. Jag hittar ingen annan förklaring i alla fall. Dessa förändrade behov beror väl ytterst på att matvanorna inte hänger med i tidsomställningen. De har också förskjutits.

 

*Alternativt innan läggdags, jag vet inte säkert vilket.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 De har också förskitits.

What!? rofl.gif.7cd89c4b6409a6e07d67e14b983981e0.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanför toalettdörren i pizzerian i Hammarstrand, Jämtland, står det "Shit happens".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Ovanför toalettdörren i pizzerian i Hammarstrand, Jämtland, står det "Shit happens".

Den skylten betyder dålig hygien i köket! :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och smörjer hela tummen och leden upp med tigerbalsam, kan knappt böja på tummen och det knäpper i leden och gör vansinnigt ont. Har drabbats av tennistumme av allt tennisspelande på PS4

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firar att vi varit gifta i 58 år, gå på restaurang skippar vi..

IMG_1047.jpeg

  • Rösta upp 2
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 år är RESPEKT!! :respekt:

Själv är jag bara uppe i 38 år....=fjunis. default_laugh.png.221b5cc460e240cd55aced0caae3be58.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag ta en cykeltur i det sjukt fina vädret. Sol och 13 plus. 6 november! :tappahakan:

 

Annars ska jag uppdatera det här:

 

dump.png.f85551025ae8f727fcffacc4f500f5ad.png

 

Skynda, fynda, @mikaellq!

 

Men innan dess ska jag uppdatera TV OS. ^_^ 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Alix säger:

Idag ska jag ta en cykeltur i det sjukt fina vädret. Sol och 13 plus. 6 november! :tappahakan:

 

Annars ska jag uppdatera det här:

 

dump.png.f85551025ae8f727fcffacc4f500f5ad.png

 

Skynda, fynda, @mikaellq!

 

Men innan dess ska jag uppdatera TV OS. ^_^ 

Redan installerat. Blev färdigt över en kafferast tack vare 100 Mb/s lina, mycket gjort i bakgrunden innan och PCIe och SSD. B) 

Ha det så roligt med ditt! :ThumbsUp:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte lös vinterdäcken från min förra leasingbil för att ha till min nya. Men är inte så förtjust i däcken. De är lite för breda och liksom gör att bilen flyter lite ovanpå snö och slask. Köpte loss dem för 1,500:- när jag bytte i fjol och sålde dem i dag för 3,600:- Så mina nya vinterdäck blev med ens en hel del billigare! :skondans:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var lite upptagen när någon uppmanade mig till att posta en bild i "Gissa texten i bubblan" med att ställa in DNS i Time Capsule. Det funkar riktigt bra, även på YouTube som krånglade för några år sedan när jag försökte göra samma sak med TC.

Jag provade först "Alternate DNS" som dock lämnade efter sig sura gubbar, alltså att den antagligen inte returnerar något om det är en request till reklam. Då är AdGuard bättre som förmodligen returnerar något i stil med "127.0.0.1", alltså IP-adressen till datorn själv, "localhost". Fördelen med att returnera "127.0.0.1" är att min iMac kan komma ihåg det så att det kan gå blixtrande snabbt nästa gång en sida försöker visa samma reklam eller tracker.

Det går med blixtens hastighet på samtliga mina enheter. Alla borde ha detta inställt på sin router.

 

dns.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag var lite upptagen när någon uppmanade mig till att posta en bild i "Gissa texten i bubblan" med att ställa in DNS i Time Capsule. Det funkar riktigt bra, även på YouTube som krånglade för några år sedan när jag försökte göra samma sak med TC.

Jag provade först "Alternate DNS" som dock lämnade efter sig sura gubbar, alltså att den antagligen inte returnerar något om det är en request till reklam. Då är AdGuard bättre som förmodligen returnerar något i stil med "127.0.0.1", alltså IP-adressen till datorn själv, "localhost". Fördelen med att returnera "127.0.0.1" är att min iMac kan komma ihåg det så att det kan gå blixtrande snabbt nästa gång en sida försöker visa samma reklam eller tracker.

Det går med blixtens hastighet på samtliga mina enheter. Alla borde ha detta inställt på sin router.

 

dns.png

Det där är inte inställningen på din router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...