Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag fick guida några till badplatsen. De försökte hitta med hjälp av Apples kartor. Det går inte.

Jag har personligen lagt in information om vår lokala badplats i Google Maps. Jag kollade om det gick att göra samma sak Apples kartor men det gör det inte.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Idag har jag gått långt eftersom jag fick punktering... 

Lagade punkteringen ikväll. Det var lika svettigt! :D 

 

5 timmar sedan, Alix säger:

... Fick plockat en påse kantareller. Gav bort dem. :) 

Jag hör till de här:

 

”Svamp innehåller kolhydrater som är ovanligt svåra att bryta ner. Det gör att vissa människor får ont i magen av svamp, på samma sätt som en del människor får ont i magen av lök eller jordärtskockor.”

 

https://www.ica.se/halsa/artikel/darfor-kan-svamp-orsaka-magont/

 

Men det är en tacksam gåva! Folk blir glada. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Jag fick guida några till badplatsen. De försökte hitta med hjälp av Apples kartor. Det går inte.

Jag har personligen lagt in information om vår lokala badplats i Google Maps. Jag kollade om det gick att göra samma sak Apples kartor men det gör det inte.

Släpp en nål, dra upp fliken "Markerad plats", klicka på "Lägg till en plats som saknas" (längst ner), fyll i och skicka?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Släpp en nål, dra upp fliken "Markerad plats", klicka på "Lägg till en plats som saknas" (längst ner), fyll i och skicka?

Tack!
Lite yrvaken förstod jag först inte vad du menade. Men sedan insåg jag att du pratade om appen i iPhone.
Jag sitter alltid vid datorn med sådant här, min lilla SE är väldigt plottrig. Detta kanske går att göra i datorn också, jag har inte kollat så noga. Men jag hittade inget sätt när det var aktuellt.

Efter några svordomar har jag nu skickat in det till Apple via iPhone. Puh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Tack!
Lite yrvaken förstod jag först inte vad du menade. Men sedan insåg jag att du pratade om appen i iPhone.
Jag sitter alltid vid datorn med sådant här, min lilla SE är väldigt plottrig. Detta kanske går att göra i datorn också, jag har inte kollat så noga. Men jag hittade inget sätt när det var aktuellt.

Efter några svordomar har jag nu skickat in det till Apple via iPhone. Puh!

Söker, men hittar ingen Plage d'Alix.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Söker, men hittar ingen Plage d'Alix.

Det stod att det skulle granskas innan det godkänns. Det kan nog ta hur lång tid som helst. Prova nästa sommar! :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i nyhetsflödet på MW att Toshiba ska sluta tillverka datorer. Trodde de lagt av för länge sedan. Har någon här haft en Toshiba senare än 90-talet? Eller överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min första arbetsdag - efter semestern....(puh)

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Den fixar du med limpistol och ev Loctite

Snarare ska jag stämma Apple för all miljöförstöring sådant här innebär. Slitåsläng. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Snarare ska jag stämma Apple för all miljöförstöring sådant här innebär. Slitåsläng. :byrakrat:

Ja de där Airpods borde förbjudas. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-08-10 på 11:58, Axelman säger:

Läste i nyhetsflödet på MW att Toshiba ska sluta tillverka datorer. Trodde de lagt av för länge sedan. Har någon här haft en Toshiba senare än 90-talet? Eller överhuvudtaget?

Jag har en Toshiba 1TB extern hårddisk USB 3.0 jag köpte för ett par år sedan som jag först hade till minin men nu används av min PlayStation 4. Går som en klocka. Toshiba håller bra kvalitet. De var först med optiska ljudkablar, Toslink, då Tos i ordet står för Toshiba. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siri är skit. Bad kärringen att sätta timern på fem minuter. Efter en stund meddelade fruntimret att det var problem med anslutningen. Vilken djävla anslutning? Ska min begäran processas av Apple i Kalifornien först? Skitfunktion. Om det hängde på Siri skulle jag lätt byta till Android. AVSTÄNGT NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-08-10 på 08:57, Alix säger:

Tack!
Lite yrvaken förstod jag först inte vad du menade. Men sedan insåg jag att du pratade om appen i iPhone.
Jag sitter alltid vid datorn med sådant här, min lilla SE är väldigt plottrig. Detta kanske går att göra i datorn också, jag har inte kollat så noga. Men jag hittade inget sätt när det var aktuellt.

Efter några svordomar har jag nu skickat in det till Apple via iPhone. Puh!

Men köp nya SE nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Siri är skit. Bad kärringen att sätta timern på fem minuter. Efter en stund meddelade fruntimret att det var problem med anslutningen. Vilken djävla anslutning? Ska min begäran processas av Apple i Kalifornien först? Skitfunktion. Om det hängde på Siri skulle jag lätt byta till Android. AVSTÄNGT NU!

Problem med Google också, titt som tätt säger kärringen att jag måste logga in på Google först, då man blir utloggad därifrån titt som tätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Men köp nya SE nu :)

Nej, jag väntar på nya iPhone 12, som lär bli ännu mindre än nya SE. Med liknande formfaktor som gamla SE.

 

iphone-12-compared-c.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Problem med Google också, titt som tätt säger kärringen att jag måste logga in på Google först, då man blir utloggad därifrån titt som tätt. 

Google-assistenten i iPhone eller Android? Kör du Android?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Google-assistenten på min SE och skapade genvägen som den föreslog. När jag sade Hej, Siri, respektive Okej, Google, för att ställa timern bad Siri mig att låsa upp skärmen först. Idiotiskt. Siri kan alltså inte själv utföra funktionen och förhindrar att någon annan gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag testade Google-assistenten på min SE och skapade genvägen som den föreslog. När jag sade Hej, Siri, respektive Okej, Google, för att ställa timern bad Siri mig att låsa upp skärmen först. Idiotiskt. Siri kan alltså inte själv utföra funktionen och förhindrar att någon annan gör det...

Under Siri och sökning, tillåt Siri när  skärmen är låst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, mikaellq säger:

Under Siri och sökning, tillåt Siri när  skärmen är låst. 

Jag avaktiverade skiten igen. Röstkommandon är till noll och intet hjälp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det ens möjligt att göra ett så kallat ”fickköp” via mobilen? Det hände mig i Västtrafiks ToGo alldeles nyss. Tur att det inte var ett månadskort. Man får vara glad för det lilla...

Nu har jag avinstallerat appen. Jag åker ändå nästan aldrig coronabuss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...