Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, Alix säger:

apokalops.jpg.a3cf3eb5f8fd30fe256db05f48e1e224.jpg

 

:P 

Det ser mer ut som om kockarna håller en tallrik under baken på apan............... :sick:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Det ser mer ut som om kockarna håller en tallrik under baken på apan............... :sick:

Du klarade rebusen! ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

Du klarade rebusen! ?

Inge buse är som rebusen!! rofl.gif.5687db9aff61e5f6244940f4bbfb4681.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Telly82 säger:

Med andra ord är han inte virolog och inte miljövetare.

Skulle nog vilja påstå att med de kriterierna så är han definitivt miljövetare. Virolog är han inte däremot, men antar att Biologi spelar en viss roll där ändå. Det har nyligen upptäckts nya coronastammar, och har vi ännu inte kommit fram till någon direkt lösning på denna pandemi, och heller inte ännu lyckats komma i närheten av ett vaccin, som säkerligen tar 1 år minst att ta fram, så är det inte direkt förvånande om ett nytt liknande eller något annat virus tar över efter detta, eller i värsta fall kommer närsomhelst. Detta kan innebära slutet för mänskligheten inte bara pga viruset utan allt elände som det för med sig, samtidigt med en klimatförändring som jag själv tror att vi inte hinner få rätsida på. Detta är det värsta scenariot, men naturligtvis behöver det inte bli så. Men jag väljer att inte belasta mitt sinne med det värsta, då skulle livet kännas meningslöst vilket det definitivt inte är. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade snickare som byggde carport åt mig i höstas/vintras. Mycket var förmålat och en del omålat. Har äntligen kommit i gång med att måla. Först blev jag tvungen att behandla alla trärena ytor med antimögel. Sen skulle det tvättas med särskilt tvättmedel. Sen oljade jag ändträ och svarta och blånade ytor för säkerhets skull med en inträngande och mögeldödande olja. Nu håller jag på att grundmåla. Sen blir det två strykningar med färg. Det blir fint när det blir klart.......................

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-26 på 18:36, mikaellq säger:

Mera SCHLURRP i batteriet med andra ord. :behave:

 

AD13A3A0-CDD7-405B-9AAA-BD224C161673.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inskränker mig till omloppsbana kring carporten idag..... :hihihi:

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förlorat år, en förlorad sommar, och barnen ska flytta långt hemifrån.
Men det är i alla fall en ny dag! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Ett förlorat år, en förlorad sommar, och barnen ska flytta långt hemifrån.
Men det är i alla fall en ny dag! :galetglad:

Året är inte mer förlorat än vad du tillskriver det. Livet råkar vara varje dag som passerar. Vi delar samma villkor, frågan är vad vi gör med det. Kanske skickar en kram till den som deppar. :kramis:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Axelman säger:

Året är inte mer förlorat än vad du tillskriver det. Livet råkar vara varje dag som passerar. Vi delar samma villkor, frågan är vad vi gör med det. Kanske skickar en kram till den som deppar. :kramis:

Finns det liv finns det hopp! Jag ”deppar” dock alltid. Den gamla vanliga dystymin. Tack ändå! :kramis:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-20 på 09:16, Alix säger:

Det funkar utmärkt. Det har ett skärmtangentbord med emojier. Det åker in på min gamla HP också nu. ^_^ 

Imacen har fått tillbaka Mac OS X, i form av El Capitan. Delvis beroende på att Cloudready hade en slö wifi-drivrutin, och att det, trots att det ska gå, inte gick att ändra manuellt. Imacen kan nu läsa gamla cd-skivor och dvd, utan problem, och jag har aktiverat Iphoto och ett gammalt bibliotek (på dvd) från 2009. Jag har också installerat 32-bitarsprogram och Dasboardwidgetar. Den får bli länken tillbaka i tiden. Det känns tryggare så. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Finns det liv finns det hopp! Jag ”deppar” dock alltid. Den gamla vanliga dystymin. Tack ändå! :kramis:

Låt oss deppa tillsammans!! :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I YT-klippet finns ledtrådar till Axelmans göranden i dag. :whistling:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kvällsmat när det är grått och regnar ute. Spisar korv....default_laugh.png.34320e83f9a49e3179abf1c6c2141b13.png

 

 

9F9940F0-FA52-4009-847D-F875BBDB6055.jpeg.c64eae4aa440d7902f1995f81c718640.jpeg

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Kvällsmat när det är grått och regnar ute. Spisar korv....default_laugh.png.34320e83f9a49e3179abf1c6c2141b13.png

 

 

9F9940F0-FA52-4009-847D-F875BBDB6055.jpeg.c64eae4aa440d7902f1995f81c718640.jpeg

Jag fick direkt en mycket skön känsla och ett tydligt knorr i magen!
Grilla kôrv, vad kan vara trevligare, vad kan ge något godare?

Skit också att man varken kôrv eller eld har. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ja, det är höstlikt. Mörkare och svalt. Blåsigt.

24° på lördag sist jag tittade! Det blir mer sommar ska du se! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

24° på lördag sist jag tittade! Det blir mer sommar ska du se! :) 

Brittsommar! :D;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick pappas radio som jag är ”uppväxt” med. Köpt 1964. Fungerar och riktigt bra ljud. Nostalgi utan dess like :)

EE243DEA-6210-43F0-B008-9CDC6D6409D5.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Alix säger:

Brittsommar! :D;) 

British summer!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Fick pappas radio som jag är ”uppväxt” med. Köpt 1964. Fungerar och riktigt bra ljud. Nostalgi utan dess like :)

EE243DEA-6210-43F0-B008-9CDC6D6409D5.jpeg

Får du in Luxemburg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Får du in Luxemburg?

Bara rengjort och testat den ännu. Ska ordna plats för den i köket innan jag börjar använda den. Ska se om det går att få tag på extra rör också om de skulle ge upp senare, även elektrolytkondensatorer skulle vara bra om det går att få tag i. I vilket fall som helst så fungerar den bra och ljudet imponerar. Men den har stått i ett källarförråd i över 20 år så det förvånar mig inte om komponenter ger upp om jag använder den mycket. 

9D186ED3-B30E-4E6A-80A8-F1A8786349DC.jpeg

C68ACB5F-E8AE-45E9-9936-51456EAD6BEA.jpeg

99F898A3-1F0F-4D4E-B6C2-7F3CFDA560DF.jpeg

EAF6C27A-C6F2-4EA5-A17D-39A3BA757EB8.jpeg

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...