Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

12 timmar sedan, Stereotypen säger:

Bytt el och lyktor på min större släpkärra.

 

Kontakt, all kabel och alla lyktor bytta till USB.

 

Tog nästan hela dagen - skönt att det har vart bra väder idag.

 

Börjar 4'e semesterveckan av 7 imorrn......?

Jävlar vad tiden går fort.......

What...... rofl.gif.c70cce9eaa8a3ec6e0fc12ca3e3cfa3f.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger dig min morgon...

 

 

Skärmavbild 2020-07-13 kl. 09.09.37.jpg

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag surfar på min gamla Imac med Ubuntu 20.04 LTS. Den har blivit en raket jämfört med den moddade Catalina. B) 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick den nya tvättmaskinen på plats igår efter en massa småstrul. Och den fungerar! Ska ni stapla tvätt och tumlare så mitt tips är att kolla så de passar ihop...  :fane:

...

Vi bjöd i underkant på en kökssoffa i trä och fick den! De som bjöd högre strulade, så om vi ville ha den så var det "på stört". Så vi for på stört och fick köpa den billigt. Sen sålde vi vår gamla kökssoffa lite dyrare än vi köpt den för så lite bra affärer är skönt. Så nu har vi nyare bord med fyra stolar ( 200:- ) och en kökssoffa i uterummet som har kostat bokstavligen kaffepengar (500:- - 350:- = 150:- !! ).   

 

 

Skärmavbild 2020-07-16 kl. 09.36.18.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har noterat att Skånetrafikens bussar ibland skriver "Tyvärr inte i trafik". Betyder det att jag som biltrafikant eller gångtrafikant kan ignorera dessa bussar? :fundersam: 

 

De menar säkert "linjetrafik", vilket ju är något helt annat än vad de skriver.

På regionbussarna står det "Inte i tjänst" när de inte är i linjetrafik, vilket ju är helt korrekt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Så mysigt. Dalahästar också!

Fruns egenhändiga tillverkning! 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Fruns egenhändiga tillverkning! 

Himla vilket jobb att brodera så många dalahästar på ett vitt tyg. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Jag har noterat att Skånetrafikens bussar ibland skriver "Tyvärr inte i trafik". Betyder det att jag som biltrafikant eller gångtrafikant kan ignorera dessa bussar? :fundersam: 

 

Haha. Men var glad att det inte står nåt i stil med "Skönt att slippa släppa in dig".....default_laugh.png.e65e02bd7889805e095931aa5fe7b2a3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Himla vilket jobb att brodera så många dalahästar på ett vitt tyg. :) 

Eller så köper man ett tyg och syr kuddar........vilket torde vara det vanliga. Vet inte hur ni gör där du bor.default_laugh.png.ac980e6d90ea3306e20a463387c65f58.png 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Haha. Men var glad att det inte står nåt i stil med "Skönt att slippa släppa in dig".....default_laugh.png.e65e02bd7889805e095931aa5fe7b2a3.png

Känns nästan så numera, eftersom framdörrarna inte öppnas. Man måste kliva in i mittdörrarna eller längst bak.

Ja, när de går i linjetrafik alltså. Annars kommer man ju inte in utan en stor yxa eller liknande.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Eller så köper man ett tyg och syr kuddar.

Näha??? Kan man göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Vet inte hur ni gör där du bor.

Typ: Vill man missförstå så gör man det. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Fruns egenhändiga tillverkning! 

Jag kunde ha gissat det. Om man har som alternativ att du skulle ha gjort dem, alltså. :P;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, nya buggar. Imessage (blå meddelanden mellan IOS-enheter) slutade fungera efter uppdatering till IOS 13.6. När jag stängde av och återaktiverade hävdade IOS att jag hade olika Apple ID för mobilen och Imessage. Efter ytterligare en avstängning och återaktivering funkar det dock igen. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jodå, nya buggar. Imessage (blå meddelanden mellan IOS-enheter) slutade fungera efter uppdatering till IOS 13.6. När jag stängde av och återaktiverade hävdade IOS att jag hade olika Apple ID för mobilen och Imessage. Efter ytterligare en avstängning och återaktivering funkar det dock igen. :stjarnsmall:

Jag har varit med om fenomenet, då flera omstarter varit nödvändiga för att lösa ett problem, dock inte denna gången - vad jag hitintills sett alltså. (Håller bägge tummarna.)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Näha??? Kan man göra det?

Är det jobbigt att vara så okunnig?:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag kunde ha gissat det. Om man har som alternativ att du skulle ha gjort dem, alltså. :P;) 

Då hade kuddarna varit gjorda av trä eller stål....... rofl.gif.1deb74f2dd173c0802364458e6f3f4cf.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Är det jobbigt att vara så okunnig?:whistling:

O-va-för-någe???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag, fyra månader senare, bytt pensionsfonder igen, tillbaka till de jag hade före fallet tidigt i våras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar Safari i macOS X. Den hade redan laddat en halv gigabyte när jag upptäckte det.

Funderar på vad jag ska göra idag...

Skärmavbild 2020-07-16 kl. 13.07.27.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte te igår på Willys. Har gett upp alla vetenskapliga detaljer om det som vänner tjatar om, om nyttigheter och gifter. Köper te för att upptäcka goda smaker istället och behöver inte bry min lilla hjärna så mycket. :) 

Provade "Time to Relax" igår kväll. Luktade som kryddor, inte speciellt gott, men fick en karamelliknande doft, som kola, efter att det värmts upp i en mugg med vatten. Faktiskt gott!

Vad ska jag prova ikväll? "Sweet Nights" kanske? :fundersam:

 

DSC_0125.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mikaellq säger:

Köpte te igår på Willys. Har gett upp alla vetenskapliga detaljer om det som vänner tjatar om, om nyttigheter och gifter. Köper te för att upptäcka goda smaker istället och behöver inte bry min lilla hjärna så mycket. :) 

Provade "Time to Relax" igår kväll. Luktade som kryddor, inte speciellt gott, men fick en karamelliknande doft, som kola, efter att det värmts upp i en mugg med vatten. Faktiskt gott!

Vad ska jag prova ikväll? "Sweet Nights" kanske? :fundersam:

 

DSC_0125.jpg

Har personligen kommit fram till att jag är en kaffeperson.

Lycka till i jakten på den perfekta smaken.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...