Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Usch, jag får ju skämmas. Har ju redan ett SanDisk Ultra SDXC 128 GB micro-SD. Och ett SanDisk Ultra SDHC 32 GB micro-SD. Båda med SD-adaptrar... :blushing: :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för friidrott igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag uppdaterade BIOS i en dator jag fick. Den gick från version 22 till version 39!

Jag bytte nyss sandpapper i min slipmaskin från 100 till 240! :tappahakan:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Axelman säger:

Jag bytte nyss sandpapper i min slipmaskin från 100 till 240! :tappahakan:

Vad har du slipat med alla de 140 slippappren då? :fane:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Vad har du slipat med alla de 140 slippappren då? :fane:

Barnaby. Men det hjälpte inte. Tredje avsnittet började jag gissa att det var Barnaby som var mördaren. Frun garvade.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Tredje avsnittet började jag gissa att det var Barnaby som var mördaren.

Jag läste en bok av en känd deckarförfattare (Vars namn jag inte avslöjar, varken författarens eller bokens) där det visade sig att bokens "jag" var mördaren. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var ju botten. Plus att allt, precis ALLT var birelaterat även skämten. 100% overload på bion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Jag läste en bok av en känd deckarförfattare (Vars namn jag inte avslöjar, varken författarens eller bokens) där det visade sig att bokens "jag" var mördaren. 

Måste hända för eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Plockar ut det gamla (svullna) batteriet ur min MBP. Såhär ser den ut när den är tom.

 

IMG_2927.thumb.jpeg.c9b5147adb7a479441af5c15c3a576ca.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag läste en bok av en känd deckarförfattare (Vars namn jag inte avslöjar, varken författarens eller bokens) där det visade sig att bokens "jag" var mördaren. 

Exakt en sådan läste jag härommånaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två av tre ättelägg har glatt meddelat att de har kommit in på sina förstahandsval i Uppsala respektive Lund. Jag håller fingrarna för den tredje. :crossfingers:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Två av tre ättelägg har glatt meddelat att de har kommit in på sina förstahandsval i Uppsala respektive Lund. Jag håller fingrarna för den tredje. :crossfingers:

Ägg vet jag vad det är, men ättel var nytt för mig. 

http://runeberg.org/svetym/1314.html

:totaltgalen: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Postad (redigerade)

Hittade en rolig grej med styrplattan. Med den här skruven ställer man in hur "mycket" den klickar när man trycker på den; första bilden är en 2014, andra är en 2015. :D Mjukvara/hårdvara alltså.

 

2014.jpeg.e8030fde2ea460f0286f28685b25fc48.jpeg

 

2015.png.195e73a9cd495d34144e1586ce9f0b39.png

Redigerad av marcushedenstrom
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Två av tre ättelägg har glatt meddelat att de har kommit in på sina förstahandsval i Uppsala respektive Lund. Jag håller fingrarna för den tredje. :crossfingers:

Det tredje kom in i Örebro, också välkommet. ^_^ 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Barnaby. Men det hjälpte inte. Tredje avsnittet började jag gissa att det var Barnaby som var mördaren. Frun garvade.

Nej, den serien har tappat stinget. Det verkar som att alla drönare har gaddat ihop sig. Birnaby är så dålig att han lär degraderas till biträdande kommissarie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Birnaby är så dålig att han lär degraderas till biträdande kommissarie.

Han har ju 100% uppklarandegrad på mord, så dålig är han minsann inte! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Han har ju 100% uppklarandegrad på mord, så dålig är han minsann inte! :) 

Det är ju sant. Men serien suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-08 på 16:00, Axelman säger:

Håller på att renovera ett bord vi köpt som ska stå i uterummet. Behövde dra åt skruvar och förstärka lite. Klantade mig med borrmaskinen. Skar upp högerhanden när borren gick av (!) och trodde det var dags för akuten. 4 cm långt snitt i handflatan dock bara ca en mm djupt. Fick en glas av frun efter att hon paketerat handen. :blushing:

Och jag som läste det som ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Nu finns det en publik beta av IOS 14 @mikaellq och @iMarc. Ska ni testa?

Nej. Jag väntar på officiell release, eller vad det nu heter. ?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättmaskinscirkus idag. Med kompisen och hans släpvagn foro vi till stada för att hämta den nya tvättmaskinen. Då den uppackades uppenbarades en för liten (!) maskin för att ställa torktumlaren på. Vi for förra veckan till den duktiga fackhandeln för att få bra hjälp men icke.

...

Fast vi sa att vi ville ha en likadan maskin som ska bära en tumlare fick vi en maskin med dels för smalt djup och konstiga kanter på ovansidan. Jodå. Den var i teorin "samma".  Så efter mycket bubbande fram och tillbaka bor maskinen återinpackad på vitvarufirman och en annan maskin är på väg och landar i stan på tisdag. 

...

En tvättmaskin är ingen rolig pryl att bubba runt med. Tack vare starka vänner och grannar så löste det sig. Just nu gör min hand ont som jag skar upp och huvudet håller på att lägga av av all stress. Annars är allt TOPPEN!!! rofl.gif.62f5ce1706666948cc3dfc29eb72e7f6.gif

 

:stjarnsmall:

  • Förvirrad 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...