Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

24 minuter sedan, ronny säger:

Vad har 7sovaren tagit vägen julledigheten är slut för längesedan för @sevensleeper

Han var här senast 30 november 2018. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
58 minuter sedan, Alix säger:

Han var här senast 30 november 2018. 

Ja och då pratade han om solsemester 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, ronny säger:

Ja och då pratade han om solsemester 

Han kanske båtluffar i Indonesien.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skidskytte idag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-01-23 på 12:28, MacHedda säger:

Hemma med sjuk dotter. Halsont, ont i ett öra och toksnorig, så det blir en lugn dag här.  

Går i väntans tider...  Köket är försenat och nu har vi tappat snart en vecka på att bara vänta. Så nära men ändå så långt ifrån klart...

Fick idag besked om att det varit ett fel i beställningen, efter en ändring (pga restnotering) som gjorts av personal på IKEA Älmhult enl. ök med mig  :superirriterad:.  Följden har nu blivit att IKEA tvingats annullera ordern och göra en ny :tappahakan: . Detta innebär leverans tidigast 31/1.... Dvs tre veckor senare än lovat från början  :chockadskeptisk:.

• Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som om min MBP börjar ge upp andan. Trist (men det är en late 2011). Den kommer med all sannolikhet inte att bytas mot en ny MacBook, oavsett innehåll. Färre och färre Apple-prylar kvar i min ägo. 

• Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter och spinner som en katt efter att ha sovit som en stock inatt. :) 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
43 minuter sedan, Svolder säger:

Det verkar som om min MBP börjar ge upp andan. Trist (men det är en late 2011). Den kommer med all sannolikhet inte att bytas mot en ny MacBook, oavsett innehåll. Färre och färre Apple-prylar kvar i min ägo. 

Jag lider med dig. :oroligoledsen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag lider med dig. :oroligoledsen:

Nå, det är bara en dator. Det är flera år sedan jag lämnade iMac som skrivbordsdator för gott. Jag är rätt nöjd med att köra Windows 10, utom vid de tillfällen då jag inte är rätt nöjd med det, vilket inte händer så ofta.

Jag vet inte vad jag skall köpa som laptop, jag använder inte en sådan så mycket, mest bara när jag är på semester, det blir kanske en Chromebook eller en billig Lenovo.

Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
44 minuter sedan, Svolder säger:

Nå, det är bara en dator. Det är flera år sedan jag lämnade iMac som skrivbordsdator för gott. Jag är rätt nöjd med att köra Windows 10, utom vid de tillfällen då jag inte är rätt nöjd med det, vilket inte händer så ofta.

Jag vet inte vad jag skall köpa som laptop, jag använder inte en sådan så mycket, mest bara när jag är på semester, det blir kanske en Chromebook eller en billig Lenovo.

Det enda jag uppskattat under tiden förra året som utvecklare på den redmondianska plattformen var Visual Studio. Underbar autokomplete och övrigt stöd under utvecklingens gång. Allt i övrigt: BLÄÄÄ! :bla:

Ha en skön resa i teknikens förtrollade värld. :ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
51 minuter sedan, Svolder säger:

Du kan göra om din MBP till en (i allt väsentligt) Chromebook (om den nu inte fysiskt går sönder). CloudReady Home är gratis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
33 minuter sedan, Alix säger:

Du kan göra om din MBP till en (i allt väsentligt) Chromebook (om den nu inte fysiskt går sönder). CloudReady Home är gratis.

Det är fysiskt den verkar vara på väg att gå sönder (jag fick göra fem startförsök innan jag kom till skrivbordet), men jag vet inte hur det går med den ännu. Jag tänker försöka få den att fungera först, innan jag gör något annat.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Det enda jag uppskattat under tiden förra året som utvecklare på den redmondianska plattformen var Visual Studio. Underbar autokomplete och övrigt stöd under utvecklingens gång. Allt i övrigt: BLÄÄÄ! :bla:

Ha en skön resa i teknikens förtrollade värld. :ThumbsUp:

Vi är alla olika. Jag har använt Windows på arbetet i 25 år vid det här laget, jag har undervisat i hur man använder Windows nästan lika länge. It's all second nature. Jag kan förmodligen fixa det där som hette "datakörkortet" i Windows 3.11, Windows 95, 98, 2000, XP och 7 fortfarande... Förmodligen inte Me eller Vista. Windows 10 använder jag bara i hemversionen. Det jag främst gör på fritiden vid en dator är att mecka i Photoshop och skriva i Scrivener. Programmen är identiska i Windows och MacOS, alltså spelar det på det hela taget ingen roll för mig vilket av systemen jag använder.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stoppat in ett 4 GB RAM-minne i frugans iMac 27" late 2009..så nu har hon i alla fall totalt 8GB

Den har fungerat fint i 10 år, används inte jättemycket. 

Kört med Mavericks sen det kom, men nu vill inte Safari hänga med på några sajter, så nu får hon använda Firefox .

Tänker lägga in High Sierra under helgen, och hoppas den orkar med det.  8GB bör ju räcka nu. 

Erbjuder henne en nyare dator, men det vill hon inte ha :armskeptisk:

Hellre en iPad med tangentbord.. en viss skillnad..

men sköta bankärenden och läsa tidningar och något enkelt spel klar ju en sån :)

Den stora skärmen var bra när hon hjälpte mig med släktforskningen och man hade många fönster uppe på skärmen. 

Nu är jag vid vägs ände med släktforskandet, så stor skärm behövs inte längre...  

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åkte till IKEA och bytte hurtsen jag köpte före jul som skulle vara till mitt platsbyggda skrivbord. Men när jag nu har kommit halvvägs så passade den inte alls. Fick lämna tillbaka fast jag inte kunde hitta kvittot. Bra IKEA! Skaffade en liten hurts som var sprillans ny modell och halva storleken.

... 

Ägnade eftermiddagen till att försöka snickra ihop själva skivan vilket tog sin tid. I morgon tror jag att jag blir klar! Whopee! Äntligen blir det lite mer ordning i kaoset. Min datorhörna börjar närma sig fullkomning!

:skondans:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Imorgon tävlingar på tv och i schack!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, Axelman säger:

Äntligen blir det lite mer ordning i kaoset. Min datorhörna börjar närma sig fullkomning

Bilder? Före och efter! :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Telly82 säger:

Hear, hear!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Axelman säger:

Åkte till IKEA och bytte hurtsen jag köpte före jul som skulle vara till mitt platsbyggda skrivbord. Men när jag nu har kommit halvvägs så passade den inte alls. Fick lämna tillbaka fast jag inte kunde hitta kvittot. Bra IKEA! Skaffade en liten hurts som var sprillans ny modell och halva storleken.

... 

Ägnade eftermiddagen till att försöka snickra ihop själva skivan vilket tog sin tid. I morgon tror jag att jag blir klar! Whopee! Äntligen blir det lite mer ordning i kaoset. Min datorhörna börjar närma sig fullkomning!

:skondans:

Varför inte bara köpa ett skrivbord på IKEA?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, Svolder säger:

Axelman har närmast osannolika vinklar och vrår i sitt hem. Tror jag. Eller så var det fel på kameran.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Telly82 säger:

Ska försöka komma ihåg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Svolder säger:

Därför att mitt hörn är så trångt att enda chansen att få en bra yta är att platsbygga det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har blockat en Tunisier till. Tjugo i sju i morse då telefönen är tyst iallafall så det gjorde inget. :) 

IMG_0893.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ytterligare en Tunisisk spammer. Flera olika nummer och näraliggande varandra tyder på ett företag tror jag. Denna gången ringde de lagom när jag pratade med någon annan så jag hörde bara hur det tutade försiktigt i bakgrunden. Perfekt! 👍

Delar med mig av numren. Kanske de kan komma någon till nytta.

blocklista.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...