Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

38 minuter sedan, ronny säger:

Intressant är att Txc2 leder nästan till samma ställning 

bara med skillnaden att svart är vid draget och kan slå på f2

Svart Dxc2, DxLb7. Vit vinner även i detta scenariot ja.

Schack kan annars ha ett högst begränsat antal valmöjligheter om de bästa dragen eftersöks.
Fast vit LxLb7 är bättre som första drag därför att chansen trots allt finns att kunna knipa svart dam, med lite tur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

F2-F4

Inte starkt nog. I schack eftersöks hela tiden de vinnande dragen som ofta har mer än ett syfte, det som gör det väldigt svårt för motståndaren att bemöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte starkt nog. I schack eftersöks hela tiden de vinnande dragen som ofta har mer än ett syfte, det som gör det väldigt svårt för motståndaren att bemöta.

Det är nog därför mina partier alltid slutar i remi

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-19 på 18:37, DittDatt säger:

Nja... Kokt potatis kommer typ på plats 200 på en lista över bra c-vitaminkällor. Om den är rätt kokt med skalet på. ? Grön potatis som ätes rå innehåller relativt mycket c-vitamin, men den får du inte behålla så länge i magen... ?

Låter lika illa som Lapistårta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-16 på 10:30, Alix säger:

Idag har jag bytt batteri på min Iphone SE. Det var ett pillande och ett slitande och bitvis ett svärande, men det gick till slut utan bestående men. Intressant nog måste jag faktiskt ha fått tag på ett originalbatteri, trots att det kom via Ebay, för att batterihälsafunktionerna är i gång som vanligt. Lite märkligt ändå. Men bra!

 

Spoiler

coconut.png.5e9330bd4f85d7cf1e75523c40c3bf12.png batterihaelsa.png.2518764656ca96d96b0f8b572aa1b8c0.png

 

 

  Visa dolt innehåll

@SirKnasen, vad tror du om detta? Är det original? Förpackningarna (det stod ORI från början):

 

IMG_1569.thumb.jpg.82aae8e0fef99e6777fc2e7c0d822d81.jpg
IMG_1568.jpg.a36f6ee0f65f04b429198cfb1bbf2d42.jpg

IMG_1567.thumb.jpg.7a680d359f521a228681321cfced0cc2.jpg

 

Jag hade läst en artikel slarvigt, det är visst bara nyare Iphone där batterihälsa inte stöds med piratbatterier. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

a7->a6?

 

  Visa dolt innehåll

Det skulle ge vit ett rejält övertag vad gäller tyngre pjäser.

  Visa dolt innehåll

I nästa omgång skulle svart antingen förlora c2 eller c7 samtidigt som vit skulle ha två ordentligt rörliga pjäser kvar.

 

 

a7->b7 menar jag givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punktering på den nya skottkärran! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Min mobil AB i Borås ang mitt garanti ärende vad gäller den trasiga iPhone SE. Fick svar att de hade upptäckt att skärmen var bytt och inte original, så nu hade de satt dit en Apple originalskärm...

Ska bli spännande detta

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sliter som en pråmdragare vid Volga med mitt stenparti......:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur energin konsumeras i min iP7 enligt iOS efter användning av spel som gjort mobilen varm.
Ser helt tokigt ut och är säkert helt tokigt men jag har bestämt mig för att inte bry mig om det därför att jag kan använda mobilen ungefär lika länge för det.
En sorts regression på den hackiga "kurvan" ger dessutom något betydligt mer normalt.

 

IMG_4773.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du @ronny? Attack är som vanligt bästa försvar?

 

IMG_4780.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-19 på 22:50, Alix säger:

828CA07F-7D2E-40FC-AA5E-CF8762362DA0.thumb.png.c05985aa4c3c70b7be424a2110834380.png


Idag har jag kalibrerat det nya batteriet för andra gången. Det behövdes verkligen. Efter att den stod på 8 % så höll den i sig i drygt tre timmar.

 

 

Kalibrera batteri, hur gör man sådant på dagens iphonar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar över om jag ska köpa en bettskena, då jag biter ihop käkarna när jag sover så tänderna är ömma på morgonen och har fruktansvärd huvudvärk nästan hela dagen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, iMarc säger:

Funderar över om jag ska köpa en bettskena, då jag biter ihop käkarna när jag sover så tänderna är ömma på morgonen och har fruktansvärd huvudvärk nästan hela dagen. 

Gå till sporthandlaren och köp ett tandskydd för 100:-. Men se till att hålla det rent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerad av wall7
Tröttnade!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Gå till sporthandlaren och köp ett tandskydd för 100:-. Men se till att hålla det rent!

Nej det måste kokas, sedan svalna lite och sedan ska det in i överkäken och det ska formas efter tänderna. Jag är inte ishockeyspelare utan lider av Bruxism pga långvarig stress. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
17 minuter sedan, iMarc säger:

Nej det måste kokas, sedan svalna lite och sedan ska det in i överkäken och det ska formas efter tänderna. Jag är inte ishockeyspelare utan lider av Bruxism pga långvarig stress. 

VAddå nej. Du formar det en gång. Eller kokar du och formar varje dag? 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Axelman säger:

VAddå nej. Du formar det en gång. Eller kokar du och formar varje dag? 

Självklart ska det formas en gång. Tandskydd för hockeyspelare går inte att använda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Vad tror du @ronny? Attack är som vanligt bästa försvar?

 

IMG_4780.png

Det ser knepigt ut för svart både dam och löpare hotade 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

Det ser knepigt ut för svart både dam och löpare hotade 

Löpare?
Så vad är din lösning på detta dilemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Löpare?
Så vad är din lösning på detta dilemma?

Det gäller att vinna tid mothot och schackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

Sxf3 är både mothot och schack

Precis. Visar hur självförtroende och attack för det mesta vinner. Det är det första jag tittar efter, hur motståndaren kan schackas. ATTACK! ??

 

Svart dam kan sedan slå vit springare, DxSe4, DxDe4, SxDe4. Problemet löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...